حذف کامل افزونه وردپرس

در ادامه این مقاله به چند قالب وردپرس پرطرفدار خواهیم پرداخت. از قالب هایی که سرعت بالایی دارد استفاده کنید تا به افزایش سرعت سایت خود betheme.ir کمک کرده باشید. دقت کنید که حذف یک تصویر از این بخش، به معنای حذف کامل آن از سایت است و اگر آن تصویر را در مطالب خود استفاده کرده باشید، مطلبتان بدون تصویر و ناقص خواهد ماند. در بخشهای بعدی همین مقاله، دلیل این مشکل و روش حل آن را آموزش میدهیم. درباره نحوه نوشتن مطلب جدید در وردپرس ، در مقاله بعدی از سری مقالات پکیج آموزش وردپرس صحبت خواهیم کرد.

افزایش سرعت وردپرس

نحوه انتشار پست و تنظیمات اولیه وردپرس را در مقاله بعدی از سری مقالات آموزش وردپرس آموزش خواهیم داد. این سیستم مدیریت محتوا در روزهای اولیه خود روی وبلاگنویسی متمرکز شده بود، اما نسخههای جدید، ویژگیهای بیشتری را به آن اضافه کرد. اگر همه اطلاعات را درست وارد کرده بودید اما هنوز هم مشکل باقی بود، احتمالاً در ساخت پایگاه داده، ساخت کاربر پایگاه داده و یا اتصال کاربر به پایگاه داده درست عمل نکردهاید، پس دوباره این مراحل را طی کنید.

اگر همچنان مشکل باقی بود، از فارسی یا انگلیسی بودن کیبورد اطمینان حاصل کنید. تنظیمات این افزونه فارسی است و نیاز به توضیح نیست. از منوی بازشده زبان فارسی را انتخاب کنید (یا هر زبانی که میخواهید) و دکمه تأیید را بزنید. همچنین این امکان را دارید که انتشار نظرات را وابسته به تأیید مدیر کنید و قبل از تأیید مدیر، نظرات در سایت منتشر نشوند. برگه در واقع یک مطلب منتشر شده در سایت است که زیرمجموعه پستهای عادی و وبلاگ نیست. در این موارد، بهترین کار این است که یک برگه با این عنوان درست کنید و مطالب را در آن لیست کنید. هرگاه بخواهید میتوانید امکاناتی که در این بخش به آن دسترسی دارید را تغییر دهید یا شیوه نمایش آنها را عوض کنید.

این بخشها را باید با امکان ساخت برگه وردپرس ایجاد کرد.

پیشوند جدول را هم میتوانید به اختیار خود تغییر دهید. دو بخش دیگر هم برای ویرایش کدهای افزونهها و پوستهها استفاده میشود و اگر با کدنویسی آشنا نیستید، بهتر است وارد این قسمتها نشوید و کدها را تغییر ندهید. سادهترین کار برای تغییر این صفحه آن است که از بخش بالای همین صفحه روی منوی کشویی «تنظیمات صفحه» کلیک کنید و المانهایی که میخواهید در صفحه خانه نمایش داده شوند، فعال یا غیرفعال کنید. اگر بخواهید منویی در بالای سایت هم ایجاد کنید، باید برای آن یک دسته ایجاد کنید البته ساخت منو با ایجاد برگه هم ممکن است که توضیح آن خارج از بحث این مقاله است. در این بخش، به شما اطلاع میدهد که برای نصب وردپرس و ساخت سایت با وردپرس لازم است در فضای هاستی که اجاره کردهاید یک پایگاه داده (database) ایجاد کنید. این بخشها را باید با امکان ساخت برگه وردپرس ایجاد کرد. این افزونهها هم میتوانند بسیار ساده باشند (مثل افزونه تاریخ شمسی) یا بسیار قدرتمند و پیچیده باشند (مثل افزونه ووکامرس برای ساخت فروشگاه).

با استفاده از افزونهی Knowledge base اقدام به ساخت سایت ویکی کنید. اگر بهتازگی با وردپرس آشنا شدهاید و میخواهید نحوه کار با آن را یاد بگیرید اما نه از طریق خواندن مقالات مختلف بلکه از طریق کارکردن با آن، دو راه خوب وجود دارد. این افزونه به شما یک تاریخچه از هر کامنت میدهد که با استفاده از آن میتوانید بفهمید که چه کامنتهایی از نظر Akismet یا همان Moderator اسپم بودهاند. درگذشته این قسمت به خاطر نام انگلیسی آن، به داشبورد وردپرس معروف بود و اکنون هم از این کلمه استفاده زیادی میشود اما هر دو به یک جا اشاره میکنند. جمع بندی : توی این مقاله تلاش کردیم تا بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس رو بهتون معرفی کنیم.علاوه بر افزونه های معرفی شده افزونه های متعدد دیگه ای در این زمینه وجود داره ولی افزونه های اشاره شده در این مقاله بهترین بهترین ها هستند !

پلاگین وردپرس

از جمله این نرم افزارها می توان به WordPress اشاره کرد. با استفاده از بخش نظرات یا دیدگاه ها میتوانید تمام نظراتی که کاربران و بازدیدکنندگان در سایت درج کردهاند، مشاهده کنید و به آنها پاسخ دهید. اگر بعد از درج مطالب فراوانی در سایت خود، تصمیم گرفتید صفحهای جداگانه داشته باشید که در آن، تمام مطالبی که برای غذاهای زیر 100 هزار تومان نوشتهاید را لیست کنید، باید چه کنید؟ با پشتیبانی از انواع محتوای اصلی مانند نمونه کارها، اسلاید، آلبوم های رسانه ای، توصیفات و بسیاری دیگر، می توانید مطمئن باشید که محتوای صفحه شما به خوبی قابل مدیریت است و ظاهری عالی خواهد داشت.

وردپرس تیم توسعه دهنده قدرتمندی دارد و بروزرسانی های خوبی را ارائه میدهد. بهبود سرعت بارگذاری وب­سایت مربوط به بازدیدکننده­ های وب­سایت شما بوده و این­که شما مطمئن شوید آنها تجربه­ ی تا حد ممکن خوبی از این بازدید داشته ­باشند. امکان تغییر رنگ بخشهای مختلف پوسته تغییر چیدمان و اندازه سربرگها،تنظیمات مختلف برای ایجاد فروشگاه اینترنتی، قابلیت بارگذاری فونتهای مختلف، تغییر سایز صفحات سایت تنها چند مورد از امکانات بسیار زیادی است که با تهیه این قالب میتوانید از آنها بهره مند شوید. شما با یک قالب جذاب و تماشایی روبرو هستید که از سبک لایهای Mason برای صفحه نخست و دستهبندیهای صفحات خود استفاده میکند. البته شکی هم نیست که رابط کاربری یک سایت میتواند در جذب مخاطب و نگه داشتن او تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. البته اگر تجربهی کافی دارید روش اول مشکلات کمتری به دنبال دارد. علاوه بر این، تجربه کاربری منفی را برای بازدیدکنندگانتان به دنبال دارد که برای برند شما تصویر بدی ایجاد می کند.

افزونه وردپرس

حالا همه چیز برای نصب وردپرس آماده است و کافی است بقیه مراحل را از مرورگر دنبال کنید. با این کار پهنای باند سایت شما به سرقت رفته، بدون اینکه ترافیکی برای سایت شما ایجاد شده باشد. در واقع زبان گوگل با زبان ما متفاوت است، با فعال کردن این افزونه نقشه سایت برایتان ایجاد میشود. با ورود به این بخش، میتوانید به تمام عکسها، فایلهای صوتی و فیلمهایی که در فضای سایت خود آپلود کردهاید، دسترسی داشته باشید. بعد از اینکه فایلهای وردپرس را به کمک آموزش مرحله قبل، در هاست بارگذاری کردید، حالا باید آدرس دامنه خود را در مرورگر وارد کنید و وارد آن شوید. برای ورود به پیشخوان ، آدرس سایت خود را وارد کنید و در انتهای آن یکی از این عبارتها را اضافه کنید و دکمه اینتر را بزنید: /wp-admin یا /wp-login (مثلاً afzaliwp/wp-admin).

این افزونهها تمام فعالیتهای سایت را تحت نظر میگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، یا خودشان اقدام به حذف آن میکنند یا صاحب سایت را خبردار میکنند. کاربران با استفاده از این ویژگیها به راحتی میتوانند با یک سرچ محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. در بخش نمایش، یک قسمت با عنوان پوسته وجود دارد که برای انتخاب قالب یا همان پوسته سایت است. این قالب ها اغلب دارای حجم زیادی میباشند. 4. برگه های ووکامرس و فروشگاه ها باید دستی وارد لیست صفحات cache نشدن شوند. با استفاده از قالبهای سازگار با افزونه المنتور ، دیگر نگران طراحی صفحات وبسایتتان نباشید. راهکار اول مراجعه به یک شرکت طراحی سایت است. برای اینکار کافیست از پنل مدیریت وردپرس به بخش تنظیمات » خواندن مراجعه کنید و از قسمت بیشترین تعداد نوشتهها در هر برگهٔ وبلاگ آنرا روی 10 یا کمتر قرار دهید. علاوه بر پستها یا همان نوشتهها که در سایت منتشر میکنید، با وردپرس میتوانید چیز دیگری به نام برگه ایجاد کنید.

چگونه اولین قالب وردپرس خود را طراحی و ایجاد کنیم؟ نکته دیگر این است که اگر بخواهید یک صفحه اختصاصی برای سایتتان طراحی کنید باید قبلاً یک برگه یکتا از بخش برگهها بسازید و آن را به روش دلخواه شکل دهید و بعد، از بخش تنظیمات خواندن در پیشخوان وردپرس ، آن برگه را به عنوان صفحه اصلی استفاده کنید. برگه وردپرس امکانی است که با آن، میتوانید صفحات ثابت و ایستا تولید کنید، صفحه جانبی برای سایت بسازید یا هر نوع صفحهای به دلخواه خود بسازید و طراحی کنید. همچنین می توانید از افزونه WP-Optimize نیز جهت حذف نسخه های قدیمی پست ها و صفحات استفاده نمایید. بعد از اینکه با موفقیت وردپرس را نصب کردید، اگر آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید، باید سایتتان نمایش داده شود.

اگر همه چیز بهدرستی انجام شده باشد، وارد صفحهای میشوید که باید در آن، عنوان سایت، نام کاربری و رمز عبور مدیر اصلی و نیز ایمیل آن را وارد کنید. شوید. اگر هاست شما از چند دامنه پشتیبانی میکند، وارد فولدری شوید که نام آن، به نام دامنه شماست و دوباره در آن فولدر، فایل Public-html را پیدا کنید و وارد آن شوید. بعد روی فایلهای انتخابشده راست کلیک کنید و از گزینههای بازشده، گزینه انتقال (Move) را انتخاب کنید و آدرس محلی که میخواهید این فایلهای انتخابشده به آنجا منتقل شوند، وارد کنید. اگر بعد از واردکردن آدرس دامنه خود به صفحهای مثل صفحه زیر برخوردید، یعنی فایلهای بهدرستی در هاست آپلود شدهاند. با واردکردن این آدرس، به صفحهای وارد میشوید که باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید و وارد پیشخوان سایت خود شوید. منتقل کنید. برای این کار باید وارد پوشه WordPress که بهتازگی استخراج کردید بشوید و از منوی بالا سمت راست، روی گزینه Select all کلیک کنید.

برای این کار هم میتوانید از همان صفحه درج مطلب اقدام کنید و هم تصاویر را در بخش رسانه آپلود کنید و بعد، در هنگام در مطلب، از آن استفاده کنید. امکان درج تصویر ، ویدئو و … در این قسمت از پیشخوان وردپرس میتوانید تنظیمات کلی مربوط به نوشتن مطلب جدید را درج کنید، تنظیماتی مثل اینکه ساختار پیشفرض نوشته چه باشد یا به طور پیشفرض در چه دستهای قرار بگیرد. برای اینکه سایتتان همان چیزی شود که میخواهید و تبدیل به یک سایت حرفهای شود باید قالب مناسبی تهیه و نصب کنید که در همین مقاله به طور مختصر توضیح میدهیم چطور باید این کار را انجام دهید اما قبل از اینکه بهظاهر سایت و قالب برسیم، بگذارید با بخش مدیریت وردپرس آشنا شویم و ببینیم چطور باید این سایت تازهساز را مدیریت کنیم.

بهعنوان مثال افزونههایی در رابطه با این موضوع طراحیشده است که در این پکیج آموزشی بهصورت کامل این موارد را به شما توضیح میدهیم. یکی دیگر از قالبهای وردپرسی سایت شرکتی با ظاهری جذاب و متفاوت از بقیه قالب هاست. در این حالت نصب قالب طریق روی هاست راه حل پیشنهادی برای رفع مشکل در نصب قالب وردپرس می باشد. برای پاک کردن هر افزونه، نخست باید آن را غیرفعال و سپس پاک کنید. طبق تصویر زیر در قسمت تولبار بخش محتوا، گزینهای به اسم تصویر درونی وجود دارد، که از طریق آن میتوانید فایلها و عکسهای مدنظرتان را آپلود کنید. آدرسی که به طور پیشفرض وجود دارد، همان پوشهای است که اکنون در آن قرار دارید. وردپرس معمولا به سمت کل منابع سرور هجوم میبرد که از آن استفاده نماید، این موضوع زمانی مشکل ساز میشود که افزونهها وارد معرکه میشوند و کاربر به استفاده از سیستمهای قدرتمندی مانند Hostgator یا Bluehost و هاستهای قوی مجبور میشود.

هک کردن یک وبسایت آنقدرها که فکر میکنید ساده نیست.

با ورود به این آدرس، وارد صفحهای میشوید که باید نام کاربری و کلمه عبوری را که هنگام نصب وردپرس انتخاب کردهاید، در آن صفحه وارد کنید. این افراد از برنامههایی برای شناسایی خودکار وبسایتهای آسیب پذیر استفاده میکنند و از این نقاط آسیبپذیر به عنوان دروازههای ورودی برای اجرای حمله به آن وبسایت استفاده میکنند. برای اینکه مدیران مختلفی تعریف کنید و هرکدام بتوانند با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سایت شوند، لازم است از بخش کاربران در پیشخوان وردپرس استفاده کنید. مثلاً وقتی فروشگاه اینترنتی داریم، خریداران باید بتوانند در سایت عضو شوند و محصولاتی که میخواهند سفارش دهند را وارد سبد خرید کنند گذشته از این، مدیریت یک سایت متوسط کاری نیست که از عهده یک نفر بربیاید. هک کردن یک وبسایت آنقدرها که فکر میکنید ساده نیست. اگر رمز عبور شما ساده باشد. ویرایش افزونه وردپرس کار چندان ساده ای نیست، بنابراین قبل از آنکه هرگونه تغییری اعمال کنید بهتر است یک بک آپ از فایل های افزونه خود تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه خطا، با مشکل مواجه نشوید.

اغلب اوقات این کدها (Codes) به قدری ظریف هستند که ممکن است اصلا متوجه هیچ تغییری نشوید. برای کسی که می خواهد یک وبلاگ را به عنوان بخشی از یک وب سایت بزرگ تر قرار دهد، Joomla گزینه ی بسیار عالی است. البته زمان بیشتر از این هم تا ۴-۵ ثانیه و یا کمی بیشتر شاید مشکلی نداشته باشد اما کم تر از سه ثانیه خوب و در اندازه ی کم تر عالی می باشد. همچنین برای تغییر ساختار تاریخ و زمان سایت باید از این قسمت اقدام کنید. در بخش تنظیمات عمومی میتوانید نام سایت را تغییر دهید، شعار اصلی که برای معرفی سایت استفاده میشود را تنظیم نمایید و همچنین تعیین کنید که نشانی آن و زبان آن چه باشد. همچنین دو اصطلاح ویژه این ابزار به نام time to above-the-fold load و time to full page load معرفی شده اند و برخی معنی و کاربرد آن را نمیدانند اما در همان مقاله لینک شده آن را تعریف کرده ایم.