آموزش گام به گام نصب افزونه وردپرس برای مبتدی ها

برای مثال وقتی آدرس یک صفحه از سایت به یک URL جدید تغییر پیدا می کند، آن آدرس ریدایرکت شده است. در همین زمینه، اصولی با عنوان اصول Above the Fold وجود دارد که طبق آن، باید مهمترین آیتم ها و عناصر یک سایت را در قسمت بالایی صفحه، طوری که برای دیدن آن ها نیازی به اسکرول کردن نباشد قرار داد. تعداد کاربران رسانه های اجتماعی همواره در حال افزایش است. افزایش سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو محسوب می شود و هر مدیر سایتی باید اهمیت زیادی به آن بدهد در غیر اینصورت سایت شما هم در نتایج گوگل افت خواهد داشت و هم کاربران کمتری وارد سایت شما می شود پس از اونجایی که افزایش سرعت سایت بسیار مهم است حتماً این مقاله از سایت کیت وردپرس رو تا آخر مطالعه کنید.

MP4 در بیشتر موارد بهترین است، زیرا کمترین اندازه پرونده را تولید می کند. این می تواند تعداد پرونده هایی را که باید در یک جلسه مرور معمول بارگیری شوند، به شدت کاهش دهد و سبب افزایش سرعت سایت می شود. کوچک کردن پرونده های CSS و JavaScript فضای سفید و نظرات غیرضروری را برای کاهش اندازه پرونده پاک می کند و در نتیجه زمان بارگیری آن ها را می گیرد. در ابتدا این CMS بسیار ساده بود، اما با ارائه افزونههای مختلف در طی سالیان گذشته، حالا به یک CMS همهفنحریف بدل شده است! با استفاده از این افزونه، تمام تصویر، بهصورت خودکار و بدون آنکه کیفیتشان کم شود، کمحجم و بهینه میشوند.

نسخه رایگان این افزونه قابلیت ها و ویژگی هایی دارد که با آن ها آشنا می شویم. تصاویر درون HTML وب سایت شما با استفاده از مجموعه src قابل ارائه هستند، که به مرورگر امکان می دهد تصویر مناسب را بر اساس اندازه صفحه دستگاهی که بازدید کننده از آن استفاده می کند، انتخاب، بارگیری و نمایش دهد. انتظار کشیدن بازدیدکنندگان برای بارگذاری و مشاهده وبسایت امری کسلکننده است و آنها بدون در نظر گرفتن ارزشمندبودن محتوا، وبسایت را ترک میکنند پس در صورت کندی وبسایت ممکن است تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را از دست بدهید و شانس بازدید مجدد و ارتباط با کاربران را از دست بدهید. برای مثال فرض کنید یک مقاله را در سایت خود 5 بار بازبینی کرده اید و آن را تغییر داده اید.

افزونه وردپرس

افزونه افزایش سرعت وردپرس Autoptimize یکی از قدیمترین افزونههای مخزن وردپرس است که دارای بیش از یک میلیون نصب فعال بوده و برای نسخه وردپرس 4.9 و بالاتر مناسب است. اما چرا فعال بودن این قابلیت به سرعت سایت لطمه می زند؟ این ابزار رایگان URL سایت شما را می پذیرد و با نشان دادن دو عدد میزان بهینه بودن سایت شما را برای بازدیدکنندگان موبایل و دسکتاپ نشان می دهد. یکی از دلایل کُندی سایت ها، فعال بودن Render-Blocking است. حافظه پنهان مرورگر به شما امکان می دهد موارد ثابت و خاصی مانند لوگوی سایت خود را در رایانه های محلی بازدیدکنندگان ذخیره کنید تا از نیاز بازدیدکنندگان برای بارگیری این پرونده ها در هر بار بارگیری صفحه جلوگیری کند و در بهینه سازی سرعت سایت وردپرس کمک کند. افزونه هایی را که پرونده های JavaScript و یا CSS خود را بارگیری می کنند، کاهش یا حذف کنید. دقت کنید که استفاده از این افزونه رایگان نیست و باید آن را به شکل دلاری یا از مارکت های فروش افزونه ایرانی با قیمت نه چندان بالا خریداری کنید.

این فایل همچنین فونت های گوگل و شکلک ها رو حذف می کنه و علاوه بر اون embeds خود وردپرس هم غیر بی تم فعال می کنه. فایل ویدئو را فشرده کنید. این در حالی است که بارگذاری سایت شما برای کسانی که این المان ها را روی درایو هارد خود ندارند، بسیار متفاوت است؛ علاوه بر این، کاربران متناسب با موقعیت جغرافیایی خود از سرعت های اینترنت متفاوت استفاده می کنند. در صورتی که افزونههای موجود بر روی وبسایت شما درخواستهای زیادی را ایجاد میکنند، نیز سرعت وبسایتتان کاهش مییابد.

پلاگین وردپرس از آنجا که دستگاه های تلفن همراه با دوربین های با کیفیت بالا رایج هستند و سیستم های مدرن مدیریت محتوای آن مانند وردپرس امکان آپلود تصاویر را راحت می کند، بسیاری از افراد به راحتی یک عکس را بارگذاری می کنند بدون اینکه متوجه شوند که اغلب، تصویر حداقل چهار برابر بزرگتر از حد لازم است. در صورتی که از افزونههای کش استفاده کنید، سرعت وبسایت 2 تا 5 برابر میشود. این افزونه باعث میشود تا به جای تولید صفحه در هر بار ورود کاربران، پس از اولین بارگذاری صفحه آن را کپی کرده و در سریهای بعد صفحه را با سرعت بیشتری نمایش دهد.

این افزونه طوری طراحی شده است که برای تمام کاربران از مبتدی تا توسعه دهنده قابل استفاده است. علاوه بر این در صفحاتی که این سقف را رد می کنند و سرعت لودینگ آنها 5 ثانیه و بیشتر است، احتمال پرش کاربران تا 90% بیشتر می شود. اگر تصویری با عرض 800 پیکسل در وب سایت شما نمایش داده شود، استفاده از تصویر با عرض 1600 پیکسل هیچ فایده ای ندارد. با کمک این افزونه برای همیشه لیست بلند بالایی از مشتریهایتان داشته باشید تا در کمپینهای ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید. طبق آمارهای منتشر شده در حال حاضر در بیش از ۵ میلیون سایت وردپرسی نصب شده است.

16. ویرایش فایل را غیرفعال کنید. گاهی اوقات ویرایش تصاویر میتواند حجم آنها را تا 5 برابر کمتر کند. با استفاده از این افزونه، رضایت کاربران موبایل از شما چند برابر قبل خواهد شد. طراحی به سلیقه ، نظر و تجربه خودتان ، عدم محدودیت زمانی و فشار از طرف کارفرما ، عدم نیاز به جابجایی محل کار با انجام پروژه جدید فقط با تم یاب امکان پذیر است ، با تم یاب میزکار شما میتواند شرکت ، خانه و یا هرجای دیگر باشد همچنین قالب طراحی شده شما برخلاف قبل که فقط توسط یک مشتری خاص مورد تقاضا و استفاده قرار میگرفت به واسطه تم یاب از جانب طیف گسترده ای از صاحبان شرکتها و پرتال ها مورد تقاضا قرار میگیرد. همانطور که گفتیم کاربران در نقاط مختلف تجربه کاربری متفاوتی نسبت به هم دارند و زمان بارگذاری سایت برای آنها با هم تفاوت دارد؛ زیرا موقعیت قرارگیری سرورهای هاستینگ بر روی سرعت وبسایت مؤثر است.

درخواست های HTTP را کاهش دهید. با غیرفعال کردن درخواستهای HTTP یا با ادغام اسکریپتها و استایل ها میتوان در بالا بردن سرعت سایت وردپرس مؤثر عمل کرد. با فعال کردن حافظه کش، عناصر یک صفحه وب در مرورگر بازدید کنندگان شما ذخیره می شوند، بنابراین دفعه دیگر که از سایت شما بازدید می کنند، یا هنگام بازدید از صفحه دیگری، مرورگر می تواند صفحه را بارگیری کند بدون اینکه درخواست HTTP دیگری به سرور ارسال کند. مطمئناً، وب سایت شما در بیشتر مواقع مانند اکثر میزبان های وب در دسترس خواهد بود، اما به قدری دیر بارگیری می شود که بازدید کنندگان شما بدون تبدیل شدن به خریدار، ناامید می شوند. تصاویری که از طریق CSS قرار می گیرند – معمولاً به عنوان تصاویر پس زمینه، می توانند با استفاده از پرسش های رسانه ای برای انتخاب تصویر مناسب بر اساس اندازه صفحه دستگاهی که بازدید کننده از آن استفاده می کند، ارائه شوند.

سرعت از مهم ترین فاکتورهای سنجش هر سایت توسط موتورهای جست و جوی گوگل می باشد و برای بهینه سازی سرعت سایت و بهبود تجربه کاربری و در نهایت رتبه دهی گوگل به سایت شماست. شما می توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو به سادگی با چند دقیقه وقت گذاشتن در هنگام افزودن تصاویر به تصاویر خود افزایش دهید. لازم به ذکر است که نسخه اورجینال و فارسی همه این افزونه ها را می توانید از مارکت ژاکت تهیه کنید. ارائه محصولات با کیفیت و اورجینال، محصولات کاملاً فارسی سازی شده و عدم استفاده از قالب های نال و رایگان از ویژگی های بارز نوین وردپرس می باشد. پس از اینکه نحوه عملکرد وردپرس را متوجه شدید حالا باید نحوه نصب و راه اندازی آن را یادگیرید باید بدانید وردپرس فارسی را از کجا دانلود کنید چطور نصب کنید و کار با بخش های مختلف آن را یادبگیرید.

افزایش سرعت وردپرس

آمارهای وردپرس نشان می دهد که بسیاری از کاربران نسخه PHP منسوخ را اجرا می کنند، در حالی که نسخه PHP 7.4 در هاست موجود است. پس این نکته را در نظر بگیرید که با استفاده از php می توانید تاثیر قابل توجه را بر روی سرعت لود وب سایت خود ببینید؛ پس همیشه به نسخه php نصب شده بر روی هاست خود دقت کنید و مورد نظر قرار دهید. افزونههای مخرب و ضعیف: ممکن است افزونههایی را بر روی وردپرس خودتان نصب کرده باشید که باعث ضعیف شدن سرعت سایت شوند. نیز میتوانند به عنوان یک اسکریپت خروجی باعث کند شدن سرعت سایت شوند. کاهش سرعت دو دلیل اصلی دارد و دلایل فرعی فراوان!

درصورتیکههاست شما برای میزبانی از کیفیت خوبی برخوردار باشد، سرعت صفحات و سایت در وردپرس با زبانهای برنامهنویسی رقابت میکند. برترین برنامه ویرایش تصویر، Adobe Photoshop از قابلیت فشرده سازی تصویر بسیار خوبی برخوردار است. بهینه سازی پرونده های رسانه ای در وب سایت شما این امکان را دارد که سرعت صفحه شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد، و انجام این کار نسبتاً آسان است، بنابراین سرمایه گذاری خوبی برای وقت شما است. وقتی پرونده های CSS و JavaScript اضافی اضافه شده توسط پلاگین ها را در نظر بگیرید، این مسئله حتی بیشتر مشکل ساز می شود. هر یک از فایل های جاوااسکریپت، یک کار خاص را در سایت انجام می دهند؛ مثل: نمایش پنجره های پاپ آپی، چرخش تصاویر و …

حجم تصاویر: تصاویری که برای وبسایت بهینه سازی نشدهاند و حجم زیادی دارند، از این رو حجم وبسایت را افزایش میدهند و در زمان بارگذاری سایت باعث کند شدن این پروسه میشوند. تمامی داده های آنها هنوز در دیتابیس باقی مانده اند. انتخاب افزونه های کارامدتر میتواند شما را برای افزایش سرعت در وردپرس یاری کند. اکثر طراحان وب، صرف نظر از مهارت و تجربه، سرعت صفحه و افزایش سرعت سایت را در اولویت قرار نمی دهند. انتخاب میزانی درست و مناسب تاثیر بسیار زیادی بر سرعت سایت خواهد داشت.

در این جلسه بهترین افزونه های سئو سایت را معرفی و مقایسه می کنیم. این روزها همه ما سعی در پس انداز داریم. مهم ترین کاربرد این افزونه این است که عملکردهای اضافه سایت را حذف و غیرفعال می کند. شما میتوانید از افزونه خود برای غیرفعال کردن hotlinking و جلوگیری از این اتفاق کمک بگیرید. با کش کردن محتوا می توان از فراخوانی هرباره آن با هر درخواست جلوگیری نمود. با سازنده آن ارتباط برقرار کنید تا مشکل شما رفع گردد، در صورتی که در افزونه های رایگان این چنین نیست. کار با دسته ها و برچسب ها را به طور کامل در این جلسه آموزش رایگان وردپرس شرح می دهیم.

از اندازه مناسب تصاویر اطمینان حاصل کنید. افزونه Sucuri یک پلاگین امنیتی برای ورد پرس است که دارای بیش از ۸۰۰هزار نصب فعال بوده و جزو بهترین افزونههای امنیتی و واجب وردپرس است. حتی از نظر امنیتی نیز مشکلاتی به وجود میآید که باید آنها را مد نظر قرار داد. برای اینکار کافیست از افزونه Broken Link Checker استفاده کنید فقط باید توجه داشته باشید که این افزونه فشار زیادی سمت سرور وارد میکند. آیا خاطرتان هست که گفته بودم همیشه نباید به هر طریقی به دنبال امتیاز 100 در ابزار page speed باشید؟ در این مقاله به بررسی دلایلی که باعث افزایش سرعت در وردپرس میشوند میپردازیم.