دسته بندی باطری ماشین و ظرفیت ذخیره باتری چگونه محاسبه می گردد | نکاس باتری

باتری‌های ماشین دارای 6 سلول با ولتاژ 2.1 برای هر سلول هستند. در سال 1912، کادیلاک استارتر برقی را در تمام مدل های خود معرفی کرد. در این پیشرفت جدید، از یک باتری برای راه اندازی موتور استفاده شد. باتری قدرت و جریان کافی (یا “Cranking Amps”) را برای راه اندازی موتور بدون نیاز به چرخش دستی فراهم می کرد. برندهای معروف برنا باطری شامل برندهای صدف، ولف، برنا، گلدن ‌سیلد، گلوبال، زیتکس، زیتکس گلد، سحر، زمان، اکتیو و جیان گلوبال هستند که همراه با چهارده ماه گارانتی معتبر ارائه می شوند. به جرات می توان گفت محصولات این برند، جزو گروه بهترین باتری ها قرار می ‌گیرند.

دسته بندی باطری ماشین و ظرفیت ذخیره باتری چگونه محاسبه می گردد | نکاس باتری این ویژگی چیست، چگونه می توان ظرفیت را تعیین کرد و در صورت لزوم چگونه آن را بازیابی کرد – می توانید پاسخ این و سوالات دیگر را در زیر بیابید. غالباً واحد میلی آمپر ساعت (mAh) مشتق شده نیز استفاده می شود که معمولاً برای نشان دادن ظرفیت باتری های کوچک استفاده می شود. استفاده از باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار ایمن تر است.

  • اگر ظرفیت کل آمپر باتری ماشین خود را می‌دانید، می‌توانید با یک حساب سرانگشتی آمپر باقی مانده را تخمین بزنید.
  • این پتانسیل ها بستگی به نوع صفحات و الکترولیت و وضعیت دارند.
  • هرچه نسبت مقدار CCA بیشتر باشد، قدرت استارت زنی باطری نیز افزایش می یابد.

باطری ماشین ضعیف با آسیب رساندن به قطعات داخلی موتور بر عملکرد آنها تاثیر می گذارد. ولتاژ پایین باتری باعث بالا رفتن دما و گرم شدن بیش از حد می شود که در نتیجه قطعات داخلی موتور آسیب می بینند. اگر باتری ماشین ضعیف باشد (Weak Car Battery)، نمی تواند این عملکرد را انجام دهد و به این ترتیب عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار می دهد. در بین باتری‌های موجود در بازار، تاریخ تولید باطری ایرانی به شکل بالا نوشته می‌شود.

در صورت داشتن شرایط خاص برای ارسال پس از ثبت سفارش با ما تماس بگیرید. اما نکته حایز اهمیت در مورد این نوع باتری این است که با تمام ویژگی‌های اعلام شده، امکان استفاده از باتری EFB بر روی خودروهایی که قابلیت Stop-Start را ندارند، وجود دارد. اکنون تیبا در دو مدل تیبا ۱ یا صندوق دار و تیبا ۲ یا بدون صندوق (هاچبک) تولید می‌شود. تیبا ۲ امکاناتی نظیر آینه‌های برقی، بالابرهای عقب برقی و رینگ‌های َآلومینیومی دارد. کنتور را تنظیم کنید تا ولت های DC را بخواند و سپس کابل مثبت ولت متر را به ترمینال مثبت باطری و کابل منفی کنتور را به ترمینال منفی متصل کنید و لتاژ نمایش داده شده را یادداشت کنید. طی مدت زمان معینی، شارژ آن به صفر برسد و اصطلاحاً دشارژ شود.

اطلاعات مفید برای دارندگان خودرو در مورد ظرفیت باتری خودرو

قبل از رفتن به فروشگاه، لازم است معیارهای اصلی انتخاب باتری را تعیین کنید. پس از همه، نه تنها باید در اندازه مناسب باشد، بلکه باید با سایر دستگاه های الکتریکی و تجهیزات خودرو نیز کار کند. باتری ها از تولید کنندگان و مدل های مختلف در بازار موجود هستند. باتری دستگاه نسبتاً پیچیده ای است که با شاخص های زیادی مشخص می شود. همه آنها قابل تعویض نیستند و همه آنها را نمی توان روی هر خودرویی نصب کرد. باتری ماشین یکی از بهترین هاست دستگاه های مهمدر میان سایر تجهیزات خودرو به همین دلیل است که با انتخاب او باید مسئولانه و متفکرانه رفتار شود.

ظرفیت آمپرساعت باطری