شیر اطمینان چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ وب سایت اسپیتی | kasrasaran

تجزیه و تحلیل بخش، شیرهای ایمنی با دیسک و نشیمنگاه با سطوح آب بندی ستاره دار عرضه می شوند. این محلول در موارد فشار و دمای بالا، محیط ساینده، محیط با قطعات جامد، کاویتاسیون توصیه می شود. سال‌ها پیش، در خیابان‌های آسیای باستان، برنج پفکی را با استفاده از گلدان‌های مهر و موم شده تولید می‌کردند که دانه‌های برنج را همراه با آب داخل آن قرار می‌دادند. با چرخاندن قابلمه روی آتش فشار داخل آن به دلیل تبخیر تله افزایش یافتped اب. پس از پخته شدن برنج، در قابلمه را می پیچیدندped در یک گونی و باز شد و باعث انفجار نظر او اینجاست کنترل شده شد.

  • وظیفۀ اصلی این شیرها کنترل فشار سیال در داخل خطوط لوله و یا مخازن ذخیره سازی است.
  • شیرهای فشار در مواقعی که حداکثر فشار کاری بوجود می‌آیند، نصب می‌گردند.
  • پس از نصب شیر در سیستم، اگر بر اثر افزایش فشار و رسیدن به فشار تنظیمی، سیال از طریق شیر اطمینان به بیرون از سیستم انتقال داده شود، تا زمانی که این فشار به کمتر از ست پرشر نرسد، سیال به سیستم باز نمی گردد.
  • از موارد استفاده این نوع شیر می توان به موتورخانه و انواع سیستم های گرمایشی از قبیل پکیج، آبگرمکن، پمپ آب و خطوط لوله اشاره نمود.
  • هر تنظیمی بر روی یکی از شیرها صرف نظر از چگونگی تنظیم آنها، به منظور افزایش فشار عملیاتی انجام شود سبب می شود که شیر دیگر از روی سیت بلند شود.

شیر اطمینان چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ وب سایت اسپیتی | kasrasaran

این باعث ایجاد اختلاف فشار بر روی شیر اصلی می‌شود و باعث حرکت آن به سمت بالا می‌شود و به رسانه اجازه می‌دهد آزادانه به خروجی جریان یابد. هنگامی که فشار ورودی دوباره از فشار پاسخ کمتر می‌شود، شیر دوباره‌ بسته‌ می‌شود. در بررسی این مدل طرز کار شیر اطمینان در این مدل فنر همیشه از مدیا ایزوله خواهد بود در نتیجه هیچ تاثیری بر نیروی فنر ایجاد نخواهد شد.

سوپاپ اطمینان برنجی سام

در واقع این شیر ها با این روش، مخازن و تجهیزات تحت فشار را از خطرات فشار بیش از حد، حفظ می کنند. افزایش فشار اضافی مورد نیاز قبل از تخلیه سوپاپ اطمینان در ظرفیت نامی خود، فشار بیش از حد نامیده می شود. فشار بیش از حد مجاز به استانداردهایی که دنبال می شود و کاربرد خاص بستگی دارد. برای سیالات تراکم پذیر، این میزان معمولاً بین 3 تا 10 درصد و برای مایعات بین 10 تا 25 درصد است. این اصطلاح در مواقعی که مقدار اختلاف فشار از نقطه تنظیم پایین تر می باشد به کار برده می شود که به منظور بسته شدن کامل و محکم شیر اطمینان ، بعد از باز شدن و سپس برگشت سیستم به فشار عادی مورد احتیاج می باشد . با توجه به استاندارد BS میزان پایین ترین فشار نیز حدود 10 درصد می باشد و اصطلاحات بالاترین فشار و پایین ترین فشار با توجه به نوع سیستم انتخاب طراح  متغیر می باشند .

شیر اطمینان ریلیف با عملکرد پایلوتی (POSRV)

این عدد نیز با توجه به شرایط فرایند و استانداردهای مختلف تعیین می شود. طبق استاندارد BS 5500 پایینترین فشار شیر اطمینان باید 10 درصد پایین تر از فشار عملکرد باشد. در طراحی های قدیمی تر یکی از شیر ها نازل است که بر روی وزن آن قرار می گیرد و دیگری گودال لاستیکی مهر و موم شده است که اگر شیر اول درست عمل نکند، با تخلیه هوا وکاهش فشار و دمای داخل قابلمه از انفجار زودپز جلوگیری می کند.

شیرهای ایمنی بخشی از وسایلی هستند که پس از کارکرد با یک یا چند فنر دوباره بسته می شوند. اهرم بالابر دیسک لوازم جانبی است که می توان یک شیر اطمینان را تجهیز کردped با، که امکان بلند کردن جزئی دستی دیسک را فراهم می کند. معمولاً هدف از این مانور ایجاد – در حین کار شیر – فرار است process مایع به منظور سطوح بین صندلی و دیسک را تمیز کنید، بررسی هرگونه “چسبیدن” ممکن است. مانور بالا بردن دستی دریچه باید با نصب صحیح شیر بر روی سیستم در حال کار و در حضور یک مقدار فشار معین انجام شود تا بتوان از فشار اعمال شده توسط دستگاه بهره برد. سوپاپ های ایمنی دستگاه های امداد اضطراری برای سیالات تحت فشار هستند که به طور خودکار عمل کند زمانی که از فشار تنظیم شده فراتر رفت.