دلیل کند بودن سرعت سایت های ساخته شده با وردپرس

برخی از ویژگی هایی که افزونه Instagram Journal برای فیلتر عکس ها ارائه می دهد شامل امکان انتخاب نمایش محتوا از برخی کاربران، آیتم های تگ شده با هشتگ های خاص و عکس های مطلوب شما است. اما رایج ترین راهی که برای آموزش امنیت وردپرسی پیشنهاد میشود استفاده از پلاگینهای وردپرسی است . با استفاده از این آموزش وب سرور سایت خود را بررسی کنید. پاسخ ما به این سوال این است : کافی است تست کنید! با این حال، معروف ترین بازار قالب تا به امروز Themeforest است که در حال حاضر بیش از ۴۶۰۰۰ قالب وردپرس برای انتخاب دارد. برای این منظور فایل zip افزونه خود را انتخاب کرده و از منوهای بالا بر روی Extract کلیک کنید.

افزایش سرعت وردپرس

گوگل و موتورهای جستجو سرعت سایت را از فاکتورهای مستقیم و مهم رتبه بندی سایت ها در الگوریتم هایی که طراحی کرده اند قرار داده اند، کاهش رتبه سایت در ترافیک وب سایت نیز اثر گذار می باشد، بنابراین باید برای جلوگیری از این اتفاقات به فکر بهبود سئو سایت بود و از بهترین راه افزایش سرعت وردپرس بدین منظور استفاده کرد. هر روشی را که برای بهینه سازی پوسته به کار ببرید، کمابیش افزایش سرعت وردپرس به اندازهای خوب میشود که پس از مدتی تغییر رتبه بندی و ترافیک صفحات سایت را به صورت مشهود حس خواهید کرد. این امر نه تنها باعث سریعتر شدن وب سایت شما می شود ، بلکه با پخش ترافیک بین چندین سرور، بار ترافیک را در سرور اصلی نیز سبک تر می کند تا ضمن کاهش هزینه ها ، به بهبود زمان پاسخگویی سرور نیز کمک کند. علاوه بر این، هزاران تم رایگان و ممتاز نیز برای کاربران وردپرس موجود است که میتوان آنها را در بازارهایی مانند MOJO Marketplace، CSS Igniter و StudioPress پیدا کرد.

بهتر است اختیارات و سطح دسترسی مدیران بسیار کنترل شود. سایتهای وردپرسی که به چندین نفر (User) اجازهی دسترسی و اعمال تغییرات و بارگذاری محتوا و فایل را میدهند، باید بر فعالیت آنها نظارت داشته باشند. تنظیمات خاص: شما توسط این گزینه تعیین میکنید که این تغییرات در وبسایت شما پسازاینکه نوشته را ذخیره کردید یا آن را ویرایش کردید اعمال شود. در بخش تنظیمات، این قالب از قسمت سفارشی سازی وردپرس استفاده می کند و میتوانید اعمال تغییرات را به صورت آنی (قبل از ذخیره و انتشار) ببینید.

نیاز نیست برای خرید وردپرس راکت هزینه کنید. درواقع این ابزار امکاناتی را به شما در رابطه با درصد خرید هر کاربر از محصولات شما، یا اینکه کاربران به کدام صفحات شما بیشتر ورود میکنند، سایت شما تا چه میزان برای کاربر جذاب بوده و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار میدهد که شما این امکانات را با هیچ ابزار دیگری نمیتوانید تجربه کنید. یا اینکه سایت شما روی نسخه قدیمی صفحه شما نگاه داشته شده و نمی تواند نسخه اصلاح شده را نشان دهد.

پلاگین وردپرس

با توجه به توضیحاتی که دادیم و مقایسه ای که قرار دادیم حتما متوجه شدید که این افزونه بهترین افزونه ممکن برای افزایش سایت شماست! برای جلوگیری از اسپمرها پیشنهاد می کنیم حتما این افزونه را فعال کنید. به طور عادی در وردپرس شما فقط میتوانید از امکاناتی که در هستۀ آن وجود دارد استفاده کنید. 14. به طور خودکار کاربرانی که فعالیتی ندارند را غیرفعال کنید. این سرویس کلمات کلیدی را بررسی کرده و کاربرانی را که در جستوجوی این کلمات کلیدی هستند به سمت وب­سایت شما راهنمایی می­کند. در قدم اول تنظیمات ووکامرس خود را بهینه کنید. از بخش درباره ما که بگذریم، روی وردپرس فارسی کلیک کنید تا وارد تنظیمات وردپرس جلالی شوید. کار با این پلتفرم برای ساخت نسخه موبایل، بسیار راحت و به دور از هر نوع پیچیدگی است. یکی از نگرانیهایی که همه ما در مورد سایت خودمون با آن مواجه هستیم از دست دادن کاربران و ورود رباتهای مخرب است کلود فایر یکی از گزینههایی است که ما را در این زمینه کمک میکند البته لازم به ذکر است که معمولا خود افزونهی کلود فلیر کاربرد چندانی در مقایسه با وردپرس راکت ندارد و ویژگیهایی که افزونهی وردپرس راکت در اختیار ما قرار میده خیلی بیشتر میباشد اما این افزونه از کلادفلیر نیز پشتیبانی کامل میکند پس با نصب این افزونه دیگه نیاز نیست نگران کش کردن سایت و یا حمله به سایت خودمون باشیم.

البته مدیران وردپرس تلاش های زیادی در زمینه امنیت هسته وردپرس انجام میدهند، اما نمی توان امنیت آن را صد درصد دانست. البته کار پیچیدهای نیست و خودتان نیز به راحتی میتوانید آن را برای برقراری امنیت کامل در وردپرس انتخاب کنید. همچنین برای دستکاری کدهای پوسته بهتر است از پوسته فرزند در وردپرس استفاده کنید؛ البته اگر پوستهٔ شما اختصاصیِ خودتان نیست. با این حال، اگر فایروالی روی سرویس شما اجرا نباشد , می توانید از طریق نصب افزونه این مورد را مدیریت کنید.

به همین دلیل زمان مورد نیاز برای بهبود سرعت پس از آپدیت جی تی متریکس حدود ۱۵ روز میباشد. این موضوع به کاربران شما کمک میکند زمانی که در حال مطالعه محتوایی از سایت شما هستند بتوانند بهصورت دقیق تاریخ آن را مشاهده کنند. سایت های معروفی با وردپرس ساخته شده اند و هر سال افراد زیادی به وردپرس اعتماد می کنند و از این بستر برای طراحی سایتشان استفاده می کنند به طوری که در حال حاضر 42 درصد از سایت ها از وردپرس استفاده می کنند. از سال 2018 تا همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید، شمارههای مختلف نسخه 5.0 وردپرس منتشر شدهاند. پیاده سازی SSL (Secure Socket Layer) یا اتصال امن نیز یکی دیگر از اقدامات هوشمندانه در جهت افزایش امنیت وردپرس و پنل مدیریتی شما است. یکی دیگه از اقداماتی که با انجام آن سرعت سایت ما چند برابر میشود کش کردن صفحات سایت ما است، کش کردن صفحات برای سایت ما یک اقدام بسیار ضروری است چرا که کش صفحات برابر با افزایش سرعت سایت میباشد، افزونه وردپرس راکت به محض نصب و راهاندازی شروع به کش کردن سایت ما میکند و ما در همان لحظه اول شاهد افزایش سرعت سایت خودمون میشویم در واقع سایت ما با کش شدن حجم کمتری را اشغال میکند و داشتن حجم کمتر نیز به معنای سرعت بیشتر میباشد.

بعد از فعالسازی افزونه WP Jalali منوی جدیدی به نام “وردپرس فارسی” به پنل مدیریت وردپرس شما اضافه میشود که از طریق آن امکان این را دارید که تنظیمات این افزونه را پیکربندی نمایید. شما نمی دانید که کاربران سایت شما به چه قصدی در سایت حضور دارند یا در آن ثبت نام کرده اند. با نصب این افزونه بر روی سیستم خود در زمان بسیار کوتاهی شاهد بالا رفتن سرعت سایت خود میشویم، این افزونه در کوتاهترین زمان ممکن سرعت سایت ما را چند برابر میکند پس اگر سایت ما سرعتش برای لود پایین باشد یکی از بهترین افزونههایی که به کمک ما میآید افزونه وردپرس راکت است.

درواقع شما میتوانید خیلی راحت تاریخهای میلادی سایت خود را تبدیل به تاریخ شمسی کنید. امیدواریم که این آموزش به شما کمک کرده باشد که تاریخهای خود را بهراحتی شمسی کنید. 21. هاتلینک را از وبسایتهای دیگر مسدود کنید. این موضوع که آیا افزونه مورد بحث با آخرین نسخه ارائهشده توسط تیم وردپرس سازگاری داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. این افزونه قادر است تمامی تاریخها را بهصورت خودکار به شمسی تبدیل کند. خب برای پاسخ راسخ و قانع کننده به این سوال باید در عمل این افزونه را تست کرد.

این هم یک قابلیت واقعا خوب از این افزونه میباشد که از زمانی که کاربر به عکس نزدیک نشود یعنی با اسکرول سایت به پایین سایت حرکت نکند عکس بارگذاری نمیشوند که باعث میشود سرعت سایت افزایش و راحتی کار کاربران میشود. وقتی اسم گوگل آورده میشود ناخودآگاه به یاد سرعت می افتیم! وقتی کار تبدیل انجام شد، این فونتهای سفارشی بر روی سرور وب شما ذخیره میشوند. این کار قطعا به افزایش سرعت وردپرس برای پستها و صفحاتی با نظرات زیاد کمک کند. اکثر افزونههای ویرایش صفحه وردپرس باعث بالا رفتن حجم وبسایت میشود که این موضوع باعث کاهش سرعت لود صفحات میشود. در مورد افزایش سرعت سایت این موضوع را نباید فراموش کنیم که اگر افزونهای که ما در سایت خود استفاده میکنیم امکان فشردهسازی فایلهای استاتیک را به ما بده ما شاهد افزایش سرعت بینظیری در سایت خواهیم بود، منظور از فشردهسازی همان کم کردن حجم این فایلها میباشد، فایلهای استاتیک شامل کدهای CSS، JS و HTML است که در واقع کم کردن حجم این کدها باعث لود شدن سریع سایت ما برای کاربرانمان میشود.

اما جای نگرانی نیست و به دلیل سازگار بودن وردپرس با افزونهها شما میتوانید خیلی راحت این مشکل را در چند دقیقه برطرف کنید و در این روش شما نیازی ندارید که از کد نویسی استفاده کنید. راهنما هم راهنما کار با افزونه میباشد که در صورت لزوم میتوانید از آن استفاده کنید. جمع آوری ایمیل از صفحه “به زودی برمی گردیم” به شما اجازه می دهد تا قبل از گشایش سایت با مخاطبان خود در ارتباط باشید و با ارائه کوپن تخفیف به کسانی که در لیست ایمیل شما مشترک می شوند، آنها را به کسب و کار خود ترغیب کنید.

بعد از آن گزینه هم اکنون نصب کن کلیک کنید. قبل از نصب هر افزونهای در مورد آن تحقیق کنید. نکته دیگری که باید برای انتخاب یک افزونه به آن دقت کنید بحث سازگاری است. پیدا کردن نتیجه دلخواه در بین میلیون ها وبسایت آن هم در کسری از ثانیه شگفت انگیز است. برای اینکه ما بتونیم سرعت سایت خودمون را بالا ببریم افزونههای خیلی زیادی وجود دارد، یکی از قویترن و محبوبترین این افزونهها، افزونه وردپرس راکت است که با نصب این افزونه بر روی وردپرس خود به سرعت شاهد بهینه شدن سرعت سایت خود میشویم. همانطور که گفتیم وجود کتابخانههای متعدد در صفحه ساز حجم سایت را بالابرده و درنتیجه باعث کاهش سرعت لود صفحه میشود، کاهش سرعت لود صفحه باعث افزایش نرخ پرش سایت میشود که بر سئو سایت تأثیر منفی خواهد داشت. قصد داریم در این آموزش به شما یاد بدهیم که چگونه تاریخهای سایتتان را به شمسی به کاربران فارسیزبان خود نمایش دهید.

21. هاتلینک را از وبسایتهای دیگر مسدود کنید.

2. افزونه ویرایش صفحه وردپرس تأثیر منفی بر سئو بی تم سایت میگذارد. بارگذاری تنبل یا Lazy Load باعث میشود زمانی که صفحه اسکرول شد و به تصویر یا فایلی رسید، آن فایل شروع به بارگذاری شدن کند. وردپرس به صورت پیشفرض اسکریپت ها را در ابتدای بارگذاری دانلود می کند، در صورتی که این کار ضرورتی ندارد. همچنین این افزونه از حملات معمول PHP نیز محافظت می کند، بدین ترتیب حتی اگر افزونه ی آسیب پذیری داشته باشید و هنوز فرصت به بروزرسانی آن را نکرده باشید، وردفنس جلوی اکسپلویت شدن این آسیب پذیری را می گیرد. اکنون گوگل از شما میخواهد وارد حساب کاربری Gmail خود شوید. افزونه راکت وردپرس دارای قابلیت کش و ذخیره سازی صفحات میباشد که این امکان را فراهم میسازد که کاربر برای دومین باری که میخواهد یک صفحه را باز کند صفحه با سرعت بیشتر و حجم کمتر لود میشود که باعث راحتی کاربر و کاهش استفاده از پهنای باند میشود.

افزونه وردپرس

این افزونه با وردپرس شبکه سازگاری کامل دارد، وردپرس شبکه به ما این امکان را میده که بتونیم از چند سایت در یک زمان بر روی یک وردپرس استفاده کنیم، ما این امکان را داریم که با خرید یک افزونه سرعت همه سایتهایی را که در وردپرس شبکه خود مدیریت میکنیم را افزایش دهیم. در غیر این صورت مجبور بودند طراحی و ساخت صفحات سایت خود را بهدست کد نویسها (برنامه نویسها) بسپارند و بعدازآن هم اکثراً از نتیجه کار راضی نبودند. همیشه در بین وبمستران صحبت از سرعت لود سایت که میشود خمی به ابرویشان می افتد و احساس ناخوشایندی به آن ها دست میدهد! Page Speed یا سرعت صفحه تاثیر مستقیم بر تجربه کاربری سایت دارد. آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به تعداد نامحدود، برای ورود به وبسایت شما تلاش میکنند. که به صورت پیش فرض این نام همان نام کاربری ورود به پنل وردپرس شماست.

همچنین اگر تازه با وردپرس آشنا شدهاید میتوانید راهنمای ما در مورد نصب افزونه در رودپرس را مشاهده کنید. این افزونه همچنین این امکان را فراهم میکند که تمامی آیتمهای مرتبط به کامنت را در داشبورد، ویجتها، Admin Menu و Admin Bar حذف کنید. اما صبر کنید! قصد نداریم مثل همیشه بگوییم این افزونه عالیست! مسلما همهی صاحبان سایتهای اینترنتی دانش کدنویسی و یا مهارتی در برنامهنویسی ندارند پس لازمهی کار آنها کمک گرفتن از یک برنامهنویس میباشد اما در مورد وردپرس راکت این موضوع صدق نمیکند، در واقع تنطیمات و نصب بسیار آسون و راحت این افزونه ما را از هر کدنویسی بینیاز میکند این مورد یکی از ویژگیهای وردپرس راکت است که این افزونه را در دستهی محبوبترین افزونههای افزایش سرعت سایت قرار داده است. بیشک یکی از بهترین افزونههای افزایش سرعت وردپرس که هیچ مشکلی ندارد! بنابراین باید در حفظ این فایل ­ها تلاش کنید و از هر راهی برای محدود کردن دسترسی به آنها استفاده کنید تا هکرها و ربات ­های خرابکار با تغییر در این فایل ­ها و یا اضافه کردن کدهای مخرب، کارایی سایت شما را مختل نکنند.