راهنمای توسعه پلاگین وردپرس

هنگامی که قالب مورد نظر را پیدا کردید می توانید برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد قالب روی جزئیات و پیش نمایش کلیک کنید. علاوه بر این، هزاران قالب رایگان و پرمیوم دیگر برای کاربران وردپرس در دسترس است که می توانید در بازارهای مختلف آنها را پیدا کنید. اما، وبسایتهایی هم هستند که تمهای رایگان یا تمهای کرکشده ارائه میدهند. استفاده از پروتکل HTTPS علاوه بر مسائل امنیتی، تاثیر زیادی بر ارتقاء رتبهی سئوی سایت شما خواهد گذاشت زیرا موتورهای جستوجو به زودی وبسایتهایی را که از این پروتکل استفاده نمیکنند، از نتایج جستوجو حذف خواهند کرد.

پلاگین وردپرس

معمار (Architecto) یک قالب تجاری وردپرس مناسب برای معمارها، طراحان داخلی و مشاغل مشابه است که قابلیت راستچین شدن و پشتیبانی از وبسایتهای چندزبانه را هم بهطور کامل دارد، چراکه این قالب بهطور پیشفرض ترجمه شده است. یک گروه دیگر از پلاگین های کاربردی وردپرس برای سایت فروشگاهی، پلاگینهایی هستند که به شما در ایجاد تغییرات ظاهری سریع کمک میکنند. در اینجا به برخی از ویژگی های کلیدی محبوب ترین نرم افزار سایت سازی و ویژگی های مختلف آن مانند پلاگین ها در جهان نگاهی می اندازیم. چند روش مختلف برای نصب یک افزونه (پلاگین) وردپرس وجود دارد . و همچنین با نحوه استفاده از آن ها،تنظیمات و ویژگی های مختلف آن ها آشنا شوید.

در داخل پوشه wp-content، یک پوشه به نام plugins خواهید دید. پشتیبانی افزونههای اختصاصی به چه صورت است؟ سازگاری با افزونههای چندزبانه در وردپرس، آپدیت محصول به صورت خودکار و ریسپانسیو بودن از معدود مزایای استفاده از این قالب چندمنظوره است. قالب را مستقیماً روی هاست خود نصب کنید. فرض کنید به هر دلیلی, سایت شما برای مدتی از دسترس خارج شده است و پس از دسترسی به سایت وردپرسی خود, متوجه میشوید که بخشی از اطلاعات یا محتوا های موجود در سایت شما به کلی پاک شده است و یا برخی از فایل های آپلود شده دچار آسیب شده اند; در این هنگام شما میتوانید, نسخه پشتیبان گیری شده از اطلاعات و جداول سایت را که از طریق هاست سی پنل و یا افزونه های پشتیبان گیری انجام شده اند و به ایمیل شما ارسال شده اند, دیتابیس سایت و یا جداول پشتیبان گیری شده را مجددا در هاست سی پنل یا سایت خود درون ریزی کنید و سایت را به روال عادی خود بازگردانید.

مطمئن شوید که از کنترل نسخه برای ردیابی تغییرات خود در صورت بروز مشکل استفاده می کنید. General بروید. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است شما میتوانید بهسادگی گزینه ‘Anyone can register‘ را تیک بزنید تا ثبتنام وردپرس یا ویژگی اعضا را فعال کنید. همانطور که گفته شد، قالب های رایگان دارای معایبی نیز هستند. هزاران پلاگین وردپرس به صورت رایگان در فهرست رسمی افزونه های وردپرس موجود است. شما می توانید با استفاده از یک FTP یا فایل منیجر کنترل پنل هاست خود همه افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید برای این کار با ما همراه باشید. فقط با نصب افزونه ووکامرس روی وردپرس میتوانید فروشگاه موردنظر خود را داشته باشید و با قالبهای ایدهآل خود ویترینهای بینظیری ایجاد کنید. ترجمه پلاگین ها بویسله ی افزونه وردپرس ، در این روش پلاگین ها را با نصب یک افزونه به راحتی ترجمه می کنیم در این روش فقط یک ترجمه اختصاصی برای سایت خود ایجاد می کنیم.

به این ترتیب عبارات را به شما نشان می دهد که می توانید آن ها را فارسی سازی کنید. همه اینها به لطف یک قالب خوب مهیا می شود. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان برای ساخت وب سایت های خودمیزبان است که به شما امکان می دهد به راحتی و بدون نوشتن یک خط کد، یک وب سایت زیبا و تعاملی داشته باشید و این کار را به لطف هزاران قالب و افزونه ای که مختص آن طراحی و توسعه داده شده است، انجام می دهد. می توانیم از آنها استفاده کرده و وب سایتی با امکانات کامل و با هزینه ای ارزان و مناسب طراحی کنیم. میتوان به عنوان جذاب ترین امکانات وردپرس یاد کرد چرا که شما امکان تغییر و سفارشی سازی در سایت را با کمترین هزینه متوانید انجام دهید . وردپرس افزونه ها یا پلاگین ها را این گونه معرفی می کند: توابع نوشته شده به زبان php که به کاربران اجازه می دهد، که امکانات و قابلیت هایی را که می خواهند، به سادگی به سایت خود، بدون نیاز به داشتن، دانش برنامه نویسی اضافه کنند.

نه فقط برای ادمین وردپرس ، بلکه برای اکانت های FTP ، پایگاه داده ها، ورودبه هاست و آدرس های ایمیل تان که از نام دامنه سایت شما استفاده می سایت بی تم کنند. به عنوان مثال، WooCommerce دارای پوشه هایی برای بسته ها، داده های نمونه و موارد دیگر است. وردپرس یک نرم افزار رایگان است و هزینه های راه اندازی سایت با وردپرس به خرید هاست و دامنه خلاصه می شود. در این دوره آموزشی ما به صورت رایگان شما را با افزونه المنتور آشنا می کنیم و مواردی از جمله طریقه نصب و پیکربندی بخش های مختلف را به شما آموزش می دهیم و شما را برای خلق صفحات حرفه ای با المنتور آماده می کنیم. هر بخش از سیستم WooCommerce توسط یک یا چند مورد از این توابع، قلاب ها یا کلاس ها تغذیه می شود. باید شناسایی کنید که کدام کد بخشی از سیستم را که میخواهید تغییر دهید را هدایت میکند، و سپس افزونه خود را بنویسید که یا به همان قلاب (ها) متصل میشود یا کلاسها را گسترش میدهد.

افزونه وردپرس

یادتان نرود که نوشته های منتشر شده توسط هر فردی بجز شما را برای کدهای غیرامن آنالیز کنید تا از عدم وجود لینک های اسپم و یا embed کدهای مخرب مطمئن شوید. برای دانلود قالب وردپرس اسپارکلینگ کافی است به سایت همیار ورپرس مراجعه کنید. داشتن یک قالب وردپرس موبایل پسند به این معنی است که بازدید کننده سایت از هر دستگاهی که به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، ظاهر یکسانی خواهد دید. در داخل پوشه wp-content، یک پوشه به نام plugins خواهید دید. هر پلاگین حداقل به Plugin Name برای معرفی نام پلاگین به وردپرس نیاز دارد افزودن سایر مقادیر اختیازی میباشد. در این قمست متداولترین روش را برای افزودن افزونه اختصاصی سایت به شما آموزش میدهیم.

کار ترجمه را شروع می کنیم. این باعث می شود سایت شما برای افرادی که یکپارچگی را مشاهده می کنند کاربر پسند باشد. فایل اصلی پلاگین حاوی کدی است که باعث اجرای افزونه می شود. در غیر این صورت می توانید اقدام به ساخت پلاگین وردپرس خود نمایید. به عنوان یک پلتفرم ساخت وب سایت و CMS، وردپرس دارای مجموعه ای از ویژگی های چشمگیر است. میلیون نصب فعال بر روی وب سایت های وردپرسی دارد . همچنین 77.5% از کاربران در حال حاضر از نسخه های PHP استفاده میکنند که دیگر پشتیبانی نمیشود. با استفاده از گواهی SSL، اطلاعات حساس قبل از انتقال بین مرورگر و سرور شما رمزنگاری میشوند، بنابراین، خواندن این اطلاعات توسط هکرها دشوارتر شده و امنیت وبسایت شما بیشتر میشود.. 7. به آسانی می توانید آن را نصب کرده و خیلی راحت از آن استفاده کنید.

به قسمت مدیریت وردپرس در وبسایت خود بروید و از افزونهها » افزودن صفحه جدید را بزنید. اما هیچ راهی برای شناختن لیست کامل افزونهها وجود ندارد. اما انتشار دستی تک تک محتواهای تولیدی کاری زمان بر خواهد بود. بنابراین نباید از ابزارهای متنوع برای انتشار محتوای سایت خود در شبکههای اجتماعی غافل شوید. یک پوسته وردپرس مناسب محتوای شما را به بهترین شکل در اختیار کاربر قرار می دهد. برای راه اندازی سایت وردپرسی اولین چیزی که مورد توجه قرار می­گیرد ظاهر اولیه سایت است.به عنوان یک کاربر جدید وردپرس ، شاید تصویر ذهنی از ظاهر نهایی وب سایت خود داشته باشید اما اگر تجربه کدنویسی یا طراحی سایت نداشته باشید، پیاده سازی آن برای شما مورد سوال خواهد بود.

شما باید یک فایل جدید ایجاد کنید و آن را به عنوان mywebsite-plugin.php در پوشه پلاگین در دسک تاپ خود ذخیره کنید. به همین جهت برای انتخاب رمز عبور پایگاه دادهها باید مانند سایر رمزهای عبور خود از حروف بزرگ، کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنید. شما میتوانید آن را فعالسازی کرده و با آن کار کنید. هر مرورگر وب، افزونههای متنوعی دارد که با نصب آنها میتوانید مرورگر خود را سفارشی کرده و ویژگیها و عملکردهای آن را افزایش دهید. در اولین گام یک پوشه با هر عنوانی که دوست دارین ایجاد کنید. وارد و روی Go کلیک کنید.

افزایش سرعت وردپرس توجه: برای جلوگیری از هک و امنیت وبسایت خود میتوانید به Google Webmaster tool وارد شده و دایرکتوری Wp-content/plugins/ را از موتور جستجوی گوگل حذف کنید. در قسمت جستجو شما می توانید نام افزونه مورد نظر یا قابلیت مد نظر خود را سرچ کنید. آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید سایت به دوره اضافه شد. بسیاری از مشکلاتی که در سایت شما وجود دارند با استفاده از افزونهها یا تغییر یک قالب بهینه برطرف خواهد شد.

طراحی پوسته وردپرس شرکتی نیازمند نگرش گسترده طراحان آن می باشد. که کاربران از هر نوع نیاز به کد نویسی بی نیاز می کنند. این روش یکی از آسانترین شیوههای پیدا کردن نوع افزونه میباشد. بعد از ورود به phpMyAdmin دیتابیس متصل به وردپرس خود را انتخاب کنید. سعی کنید پیش از نصب پلاگین ها در مورد آنها جستجو نموده و سپس اقدام به نصب نمایید. آکادمی وردپرس سیتی برای آن دسته از افرادی که به منظور بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو نیازمند مشاوره های تخصصی هستند، بهترین شرایط را فراهم کرده است. برنامه نویسان وردپرس این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا بدون دانستن یک خط کد، ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنند. سرعت وب سایت شما کاهش مییابد. 2) سرعت : وردپرس یک چارچوب وب سایت ناب است که دائماً در تلاش است تا کد «bloat» را حذف کند که سرعت بارگذاری یک وب سایت را کاهش می دهد.

من از قلاب برای حذف تمام عناصری که نمیخواستم و اضافه کردن موارد جدید استفاده کردم. مثلا من پلاگین المنتور نسخه 2.4.4 رو نصب دارم و تمام صفحات وبسایتم رو که بیشتر از 120 تا هست رو با این پیج ساز ساختم. بازدید کننده سایت می تواند تمام محتوای سایت شما را ببیند، به راحتی در سایت پیمایش کند و روی دکمه های CTA کلیک کند. این افزونه یکی از بهترین افزونه های وردپرس است؛ که کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد با استفاده از آن می توانید آموزشی مجازی خود را راه اندازی کنید. بهتر است ابتدا مقاله بکاپ گرفتن از سایت وردپرس را مطالعه کنید. در ابتدا باید نرم افزاری مانند poedit را نصب و فعال سازی کنید.

پلاگین ها می توانند قابلیت ها را گسترش داده یا ویژگی های جدیدی به وب سایت های وردپرس اضافه کنند. مقدار نصب افزونه های وردپرس در مخزن وردپرس چه قدر است ؟ قالب های رایگان موجود در مخزن وردپرس پس از گذراندن مراحل دقیق بررسی، رسماً تأیید می شوند. البته سایت themeisle نسخه رایگان این قالب را به عنوان چهارمین قالب پرسرعت میشناسد. قالب رایگان انتخاب کنید یا پولی؟ زمانی که می خواهید ارسال پست را شروع کنید، یک برنامه زمان بندی ارسال کنید.

اگر از طریق فایل منیجر این کار را انجام می دهید نیز همین کار را بکنید.(ممکن است در فایل منیجر های مختلف این گزینه در جاهای دیگری قرار داشته باشد) نام پوشه plugins را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید. از طریق آدرس های زیر میتوانید به هاست خود وارد شوید. میتوانید کدهای ردیابی را مستقیما وارد کنید که برخی از تمهای پولی وردپرس این قابلیت را دارند. آیا میخواهید یک پلاگین مخصوص به سایت خود به وبسایت وردپرستان اضافه کنید؟ اگر میخواهید یک پلاگین عالی با موارد دلخواه برای سایت وردپرسی خود ایجاد کنید همین حالا این شماره تماس بگیرید. برای این کار میتوانید از افزونه نیز استفاده کنید.