چگونه یک قالب وردپرس طراحی کنیم؟

این افزونه همچنین دارای چند شورت کد سفارشی است. نسخههای 4.2 تا 4.4 در سال 2015 معرفی شدند که عمده توجه توسعه دهندگان، معطوف به قابلیتهایی نظیر پشتیبانی از ایموجیها، قابلیت سفارشی سازی تمها و ساخت زیرساختهای لازم برای WordPress REST API شده بود. و این یعنی شما نیازی به طراحی صفحه اصلی سایت نخواهید داشت. در ادامه مقاله بهترین افزونه بهبود سرعت سایت وردپرس را با مقایسه تجربه تخصصی و تجربه شخصی مشخص میکنیم. این پلاگین در عین داشتن رابط کاربری بسیار ساده، امکان ساخت فرمهای متنوعی را برای شما فراهم میسازد که در ادامه به برخی موارد اشاره میکنیم. همچنین می توانید این اختیار را به بازدید کنندگان بدهید که فهرست مطالب را پنهان / آشکار کنند. در این حالت کاربران احساس بهتری پیدا می کنند و حتی اگر سایت شما کمی بیشتر طول بکشد تا به صورت کامل لود شود، حداقل بخشی از آن برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود و همین موضوع سبب می شود تا کاربران بدانند که سایت شما در حال بارگذاری است.

چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید، زیرا اگر از کنترل خارج شود میتواند به طور جدی باعث کندی سایت شما شود. خب طبیعتا باید به کنترل پنل سایت لاگین کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی در سایت عزیزمان افتاده ! این قالب چندین امکان سفارشی سازی از قبیل فونتهای گوگل، رنگهای دلخواه، کنترل چیدمان، آپلود لوگو و اسلایدرهای صفحه و … اگر دانش CSS داشته باشید، این افزونه به شما امکان می دهد ظاهر فهرست خود را سفارشی کنید. در مقاله افزونه Table of Contents Plus می توانید اطلاعات بیشتری درباره این افزونه و نحوه کار با آن به دست آورید.

افزونه Fixed TOC راه حل جالبی برای این مسئله ارائه کرده است.

بخشی از مطالب جلسه هفتم این دوره آموزشی: در این جلسه و جلسات بعدی قصد داریم در مورد پیشخوان وردپرس ، بروزرسانی وردپرس و تک تک منوهای آن به طور بی تم کامل صحبت کنیم. اولین بخش مربوط به تنظیمات حمل و نقل است. اول از همه، شما می توانید یک نام دلخواه برای این بخش تهیه کنید. تب “تأیید مدیر” بخش مهمی از تنظیمات افزونه WP eCommerce را تشکیل می دهد زیرا دارای گزینه های امنیتی و تنظیمات ایمیل ادمین است و در این بخش از آموزش به بررسی آن می پردازیم. این افزونه دارای چندین استایل جذاب است که به شما در شروع کار کمک می کند. شما می توانید این متن را با متن مورد نظر خود جایگزین کنید یا عنوان را به طور کل پنهان کنید. Currency Type: در این قسمت باید پول رایجی که در معاملات خود استفاده می کنید را مشخص کنید. خیلیها تصور میکنند چون در شروع راهاندازی سایت ترافیکی ندارند، بهتر است از یک هاست لینوکس معمولی و اختصاصی استفاده کنند.

پلاگین وردپرس

این افزونه بیش از 100 افزودنی شامل افزودنی فهرست مطالب را به صفحه ساز المنتور اضافه می کند. همچنین می توانید فهرست مطالب را به صورت خودکار در انواع مختلف محتوا اضافه کنید. با این حال، از آنجا که هر قالب دارای ساختار داده های خاص خود است، اگر سایت خود را به روز کنید، WordPress ویرایش های شما را ذخیره نمی کند و شما باید سایت خود را دوباره ویرایش کنید. Thrive Architect یک افزونه تولید کننده فهرست مطالب نیست بلکه یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس است که دارای ویژگی های بسیار زیادی است.

Use Shipping: اگر در فروشگاه خود محصولات فیزیکی می فروشید این دکمه را فعال کنید. در انتها بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید. پس از اینکه تنظیمات صفحه را پیکربندی کردید روی دکمه Save Changes در پایین صفحه کلیک کنید. بخش بعدی تنظیمات حمل و نقل افزونه WP eCommerce مربوط به ماژول های حمل و نقل و ماشین حساب های داخلی و خارجی آن است. اگر تصویری با عرض 3000 پیکسل آپلود کنید، از نظر کیفیت هیچ مزیتی نخواهید داشت زیرا به هر حال آن را کوچک می کند. Max downloads per file: این قسمت مختص محصولات دیجیتال است و می توانید ماکزیمم تعدادی که مشتریان می توانند یک محصول دیجیتال خریداری شده را دانلود کنند را مشخص کنید. Shipping Origin Zipcode/Postcode: کدپستی ناحیه ای که فروشگاه شما در آن قرار گرفته است. Shipping Origin City: نام شهری که فروشگاه شما در آن واقع شده است. قالب شما می تواند بی نهایت شکل برای صفحه بندی داشته باشد و در واقع صفحه بندی و ظاهر هر صفحه ای می تواند کاملا با صفحات دیگر متفاوت باشد.

بکاپ گیری از هاست وردپرس شما می تواند توسط میزبان هاست شما و به صورت مداوم انجام شود. افزونه Fixed TOC یکی از بهترین افزونه های پرمیوم فهرست بندی مطالب وردپرس است که شما را قادر می سازد فهرست مطالب منحصر به فردی را در سایت وردپرسی خود ایجاد کرده و نمایش دهید. افزونه Fixed TOC راه حل جالبی برای این مسئله ارائه کرده است. Thrive Architect پویاترین روش اضافه کردن فهرست مطالب را ارائه می دهد. شما می توانید بدون استفاده از افزونه نیز فهرست مطالب را به نوشته ها و برگه های سایت وردپرسی خود اضافه کنید. شما می توانید آن را به یک یا سه ستون تغییر دهید.

همچنین افزونه به صورت خودکار مالیات فروش را با پشتیبانی از کلاس های مختلف مالیاتی محاسبه می کند. با استفاده از پلاگین های وردپرس می توان سایت های مختلفی با کاربری های متفاوت از جمله سایت عکاسی یا انتشار پادکست و انواع دیگر ساخت. اگر از به خاطر سپردن رمز های قوی برایتان سخت است، از نرم افزار ها و پلاگین های مرورگر که برای ذخیره رمز عبور استفاده می شود استفاده کنید. قسمت بعدی آموزش مربوط به تنظیمات ایمیلی است که مشتریان بعد از خرید محصول در فروشگاه افزونه WP eCommerce دریافت می کنند. شما می توانید یکی از پنج استایل پیش فرض را برای فهرست خود انتخاب کنید یا طرح مورد نظر خود را از ابتدا ایجاد نمایید.

افزایش سرعت وردپرس

خریداران این روزها تمایل دارند از سایتی که از آن خرید میکنند تمام امکانات مثل چت آنلاین، تصاویر با وضوح بالا، ابزار پویا برای انتخاب خرید داشته باشند. امنیت سایت وردپرسی یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که افراد تازه وارد به دنیای وب در مورد آن سوال میکنند.برای پاسخ به این سوال اساسی خوب است بدانید که تقریبا تمام افراد فعال در حوزه وب به خصوص طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ بر این باورند که بهترین و امن ترین سیستم cms حال حاضر در دنیا وردپرس می باشد.این سیستم مدیریت محتوا از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه می باشد و افراد با کم ترین سرمایه ممکن میتوانند یک سایت برای خود طراحی نمایند. زمانی که در هدر سایت شما 4 آیکون اضافی وجود داشته باشد، 4 ریکوییست به سرور شما برای بارگذاری این آیکون ها ارسال میشود که هر کدام به اندازه خود بر روی افزایش لود تایم (load time) تأثیر دارند.

شما می توانید از این شورت کد ها برای نشان دادن فهرست مطالب در مکان های سفارشی، مخفی کردن فهرست در یک محتوای خاص، نشان دادن نقشه کامل سایت یا فقط نقشه نوشته ها، برگه ها یا دسته های سایت استفاده کنید. شما می توانید تگ های عنوان (h1-h6) که می خواهید در جدول قرار دهید را انتخاب کنید. بررسی ممیزی لاگ یکی دیگر از اقدامات مهمی است که باید به عنوان یک وب مستر در جهت افزایش امنیت وردپرس خود انجام دهید. بعد از ورود به این پوشه با زدن گزینه upload فایل زیپ مربوط به افزونه خودتون رو اینجا آپلود کنید. مهمترین کاربرد این افزونهها در مدیریت و فروش مبتنی بر دانلود فایل مثل سایتهای فروش کتاب دیجیتال یا فیلم میباشد. این افزونه از نوشتهها، دیدگاهها، برگهها، بایگانیها، جستجوها و دستهبندیها و پیوندهای یکتا پشتیبانی میکند و تمام قسمتهای مدیریت و ویرایشگر را پارسی میکند.

افزونه وردپرس

با مشکلات امنیتی رو به رو شده بودند که توسعه دهندگان این مشکلات را شناسایی و در به روز رسانی های بعدی آن را برطرف کرده اند. با انجام تنظیمات فوق یک فروشگاه WP eCommerce امن تر خواهید داشت و مشتریان شما اطلاع رسانی بهتری از محصولاتشان خواهند داشت. پس از انجام تنظیمات روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تغییراتی که اعمال کرده اید ذخیره شود. حال با کلیک بر روی آن قسمت از فهرست، به عنوان مورد نظر خود هدایت می شوید.

یا مثلا قالب های مجله ای معمولا برای وبسایت های خبری ساخته می شوند. من هاستهایی را پیشنهاد میکنم که با عنوان هاست مخصوص وردپرس شناخته میشود و یا هاستهایی که سایتهای کمتری روی آنها بارگذاری شده باشد. همچنین گزینه ای برای تعریف حداقل تعداد تگ های عنوان برای نمایش در فهرست مطالب وجود دارد. به همین ترتیب می توانید بقیه قسمت های فهرست را به عناوین مختلف متن لینک دهید. این افزونه فقط به صورت پرمیوم عرضه شده است و نسخه رایگان ندارد. افزونه DPPP به شما این قابلیت را خواهد داد که هر افزونه فقط در صفحهای که شما میخواهید فعال باشد، پس به طور معجزه آسایی سرعت بارگذاری سایت شما را افزایش میدهد.

به عنصر در header.php اضافه شده و استایل ها، اسکریپت ها و سایر اطلاعات را که به محض بارگیری سایت اجرا می شوند، فعال می کند. با این حال، هنوز ساده ترین روش اضافه کردن فهرست مطالب به وب سایت وردپرسی شما را ارائه می دهد. این پلاگین به شما این امکان را میدهد که فرمت های محتوایی مختلف را به شکل دلخواه در یک صفحه نشان دهید. اگر شما در قالب قبلیتون برای طراحی برگهها از صفحه ساز استفاده نکرده باشید، احتمالا مشکلی در نمایش برگهها نخواهید داشت. پ.ن: برای استفاده از پلاگین WPML باید حتماً وردپرس نسخۀ 4.7 و یا ورژنهای بالاتر را داشته باشید. نتایج هر منطقه با یکدیگر متفاوت است که نشان می دهد موقعت فیزیکی سرور اهمیت دارد؛ اما میتوان با ابزار CDN یا شبکه تحویل محتوا سرعت را تقویت کرد.

Shipping Origin City: نام شهری که فروشگاه شما در آن واقع شده است.

برای این استایل ها می توانید فونت، رنگ ، موقعیت ، اندازه و غیره را تنظیم کنید. اگر می خواهید از این افزونه استفاده کنید باید افزونه المنتور را روی سایت خود از قبل نصب کرده باشید. و همچنین راجع به تعداد افزونه ها نیازمند استفاده از منابع درست برای افزونه ها هستید. پس از فعالسازی، لازم است به مسیر افزونهها » Loco Translate بروید و ترجمه خود را آغاز کنید. برای انجام تنظیمات عمومی فروشگاه در پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات » Store بروید.

این افزونه یک المان سازنده خودکار فهرست مطالب دارد. تب shipping افزونه WP eCommerce از سه قسمت مختلف تشکیل شده است و هر کدام دکمه ذخیره تغییرات خود را دارد که در ادامه آموزش به بررسی آنها می پردازیم. همچنین پس از نصب، با کلیک بر روی “فعال نمایید” میتوانید نسبت به فعالسازی پلاگین نصب شده اقدام فرمائید. روی چکباکس “Enable Captcha On Registration Page” و سپس “Save Settings” کلیک کنید. پس از انجام این کار و کلیک بر روی دکمه بروزرسانی، فهرست مطالب به صورت خودکار برای شما ایجاد می شود.

ابتدا افزونه را از پایین صفحه دریافت نموده و آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید. این افزونه به شما امکان می دهد تا یک نوشته را به چندین زیرنوشته تقسیم کنید و فهرست مطالب را در ابتدا یا در هر زیرنوشته نشان دهید. افزونه Fixed TOC محتوای شما را اسکن می کند و به طور خودکار فهرست مطالب را بر اساس عناوین ایجاد می کند. دو روش برای نمایش فهرست مطالب در Fixed TOC وجود دارد که شامل نمایش هوشمند و فهرست ثابت در سایدبار است.