علل کندی سایت+ 9 نکته طلایی برای افزایش سرعت سایت

اکثریت حجم جاوا اسکریپت را دو عامل تشکیل می دهند: پوسته ها و افزونه ها. حتی اگر برایتان مقدور است این حجم را به یک مگا بایت برسانید. یکی دیگر از هشدارهای رایجی که ممکن است از طرف گوگل دریافت کنید مربوط به مواقعی است که یک عکس از اندازه مناسب برخوردار نیست. گوگل فونتس یک سرویس رایگان و بسیار محبوب است و در حال حاضر بالغ بر چهل و دو میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند. شاید این مورد برای خودتان هم اتفاق افتاده باشد که یک سایت را باز کرده اید و بسیار کند بوده است و تصمیم گرفتید از آن خارج شوید و در گوگل سایت های دیگری را برای موضوعی که به دنبال آن هستید انتخاب کردید. بر روی Browse کلیک کنید که در ادامه به صفحه ای منتقل می شوید که در آن می توانید پلاگین ها را از سایت وردپرس انتخاب کنید.

هر وب سایتی تعدادی عکس قدیمی دارد که هیچ استفاده ای برای وب سایت ندارند و تنها فضایی از دیسک سرور را اشغال کرده اند. ویژگی “گردش کار ماجراجویی” برای افزودن منطق به نظرسنجیهای شما و ارائه پیامها بر اساس پاسخهای داده شده وجود دارد. برای افزودن یک وب سایت جدید، در پیشخوان وردپرس روی زیرمنوی Sites منوی MainWP کلیک کرده و در پیشخوان MainWP به مسیر Sites » Add New بروید. برای افزودن کد سفارشی، باید به صفحه Snippets »All Snippets بروید و روی دکمه” افزودن جدید “در بالا کلیک کنید. افزونه Scroll to Top Button: این افزونه جهت اسکرول کردن به قسمت بالایی صفحه مورد استفاده واقع می شود.

نه فقط رمزهای عبور مربوط به وردپرس بلکه رمزهای عبور مربوط به اکانتهای ftp، دیتابیس، اکانت هاستینگ و ایمیل اصلی کاری خود را باید با سایت بی تم دقت انتخاب کنید. ShortPixel Adaptive Images این با افزونه ShortPixel اصلی متفاوت است، اگرچه این نیز افزونه ی خوبی است. امیدوارم بعد از مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی راجع به نحوه افزایش سرعت سایت وردپرس دستگیرتان شود. البته اگر افزونه مورد نظر به خوبی توسعه داده شده باشد می بایست هنگام حذف نصب تمامی داده های خود را از دیسک سرور شما پاکسازی کند. به نظر ساده و پیش پا افتاده می آید اما یکی از موثرترین و مهم ترین روش ها جهت بهبود شاخص تغییر چیدمان تجمعی یا همان CLS این است که تمام عکس های مورد استفاده در وب سایت دارای نسبت طول و عرض استاندارد باشند.

افزونه وردپرس

یکی از ویژگیهای بسیار مهم این افزونه قابلیت اسکریپت AJAX است. همچنین preload کردن عکس های حیاتی و مهم یک وب سایت نیز می تواند در بهبود شاخص بزرگ ترین عنصر محتوا یا همان LCP موثر واقع شود. این ابزار تبدیل به بهترین ابزار آنالیز سرعت سایت شده و در واقع یک مرجع به حساب میآید. حذف و پاکسازی اطلاعات مربوط به افزونه های قدیمی تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش سرعت وردپرس دارد. اما با توجه به اینکه این سایتها فاقد پنل مدیریت یا نرم­افزارهای مدیریتی مثل وردپرس هستند، شما برای اینکه بتوانید کوچک­ترین تغییری در سایت خود ایجاد کنید باید به طراح وب مراجعه کنید تا تغییرات را برای شما اعمال کند که این موضوع علاوه بر وقت­گیر بودن هزینه زیادی نیز برای شما به همراه دارد. طبیعتا مفاهیم پیشرفته تری نیز وجود خواهند داشت که می بایست مرحله به مرحله و همراه با ما در گام های بعدی آموزش ببینید.

افزایش سرعت وردپرس

زمانی که تغییراتی در پست ها یا صفحات وب سایت خود اعمال می کنید وردپرس به طور خودکار اقدام به ذخیره سازی نسخه های قبلی آن پست ها و صفحات می نماید. متاسفانه بسیاری از این افزونه ها زمانی که حذف نصب می شوند تمامی اطلاعات مربوط به خود را از پایگاه داده شما پاکسازی نمی کنند. پس دوستانی که قبلاً برای وردپرس کد نویسی کردند و تجربه کار با طراحی قالب و یا پلاگین نویسی وردپرس رادارند، شاید این دوره نتواند بهطور کامل جواب گوی نیازهای آنها باشد؛ و بهتر است که از دوره طراحی قالب پیشرفته وردپرس که در روزهای آینده منتشر خواهد شد استفاده کنند. دیده شده که بسیاری از وب سایت ها از میزان فونت هایی بیش از نیاز خود استفاده می کنند. سیستم فونت استک محبوب ترین و پر سرعت ترین گزینه برای بهبود عملکرد فونت های وب است. در بهینه کردن سرعت سایت خود مشکلی دارید؟

پس حتما به شما توصیه میکنیم از همان ابتدای راه اندازی وب سایت خود ، نسبت به تعییر آدرس ورود به مدیریت اقدام کنید . در این صورت لازم است که از طریق SFTP به وب سایت خود متصل شده و تمامی این فایل های اکستنشن اضافی را حذف کنید. البته توصیه می کنیم پیش از اجرای این عملیات حتما از وب سایت خود بکاپ بگیرید. پیش از ادامه این بحث لازم است یادآوری کنیم که بکاپ گرفتن از سایت وردپرس از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. این ابزار امروزه توسط میلیون ها وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. سایتی که سرعت ایندکس بالاتری داشته باشد ، در نتیجه مطلبی که در مورد آپدیت وردپرس قرار داده در گوگل قرار میگیره و تمام بازدید ها را میگرد اما سایت دومی بازدید نسبتا کم و یا اصلا بازدیدی از ان پست دریافت نمیکند و تنها دلیلش هم سرعت پایین ایندکس ان سایت میباشد.

در این گام باید بتوانید ساختار سایت استاندارد و امکانات قالب های محبوب وردپرس را خوب بیآموزید و بعد وارد مرحله جدید شوید. چنین مشکلی باعث تلنبار شدن انبوهی از اطلاعات مطلقا زائد و بی استفاده در پایگاه داده وب سایت شما می شود. بر اساس آزمایشات من استفاده از این فونت ها منجر به ایجاد تاخیر حدودا سیصد میکرو ثانیه ای در پروسه لود شدن سایت می گردد. می توانید Preload کردن فونت آیکون ها را با اضافه نمودن تگ Preload به هدر سایت وردپرس خود انجام دهید.

این موضوع باعث می شود تا اطلاعاتی که به آن ها نیاز ندارید یک بار دیگر در پایگاه داده وب سایت روی هم انباشته نشوند و ظرفیت دیسک را اشغال نکنند. گام بعدی در جهت افزایش سرعت وردپرس این است که مطمئن شوید پایگاه داده وردپرس در حالت بهینه قرار دارد و ظرفیت دیسک در حال تلف شدن نمی باشد. بنابراین لازم است خودتان به تعیین تعداد نسخه های قدیمی ای که قرار است در حافظه دیسک نگهداری شوند بپردازید. بنابراین اولین توصیه ما به شما جهت انجام بهینه سازی جاوا اسکریپت وارسی کامل افزونه ها و خلاص شدن از شر پلاگین هایی است که برای ادامه کارتان ضروری نیستند. در این صورت با شما تماس گرفته شده و مبلغ واریزی بصورت کامل به حساب شما مرجوع میگردد. قالب Neve فارسی با تمام دستگاهها از جمله موبایل و تبلت سازگاری کامل خواهد داشت. همچنین می توانید ذخیره سازی نسخه های قدیمی مطالب سایت را به طور کامل غیر فعال کنید.

درآمد این گونه وب سایت های پزشکی از طریق معرفی دکتر های متخصص هست که به صورت آگهی در وب سایت نمایش داده می شود. اولین و سخت ترین و پر هزینه ترین راه این هست که شروع به یادگیری زبان های برنامه نویسی کنید که زمان زیادی نیاز دارد. هر چند در این مورد، در میان برنامه نویسها و متخصصان امنیت، بحث و جدال وجود دارد. 1. در صورتی که با شخصی سازی وردپرس و بهبود امنیت ان با استفاده از قابلیت های افزونه ها و برنامه نویسی آشنا نباشید این سیستم میتواند آسیب پذیر باشد. سالهای سال است که نویسندگان این مجموعه با ارائه ی اندوخته ها و تجربیات خود در حوزه های برنامه نویسی، طراحی وب و هوش مصنوعی که دانش آموخته و فعال این حوزه هستند در کنار شما میباشند. نیز میباشد و جالبتر این است که این آمار در وبسایتهای ایرانی بیش از 70 درصد میباشد؛ این بدان معناست که بیش از 70 درصد وبسایتهای ایرانی با وردپرس طراحی شدهاند که این موضوع فوق العاده است!

هر زمان که نوشتهای برای وبلاگ خود مینویسید و صفحهی جدیدی روی سایت وردپرس خود طراحی میکنید، حداقل یک کلمه کلیدی هدف در ذهن داشته باشید. هر سایت وردپرسی برای بیرون کشیدن محتوا از پایگاه داده و نمایش آن در یک طرح به یک موضوع نیاز دارد. به طور مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که در این سایت وردپرسی ششصد و سی نسخه قبلی از صفحات سایت و مطالب اصلاح شده آن موجود می باشد. توصیه ما به شما این است که حجم اطلاعات این جدول را همواره زیر پنج مگا بایت نگه دارید. از طریق این افزونه وردپرس و مطابق تصویر زیر می توانید این تنظیمات را برای وب سایت خود اعمال نمایید.

مکانیزم فعلی گوگل فونتس به این شکل است که فونت های آن برای هر وب سایتی به طور جداگانه دانلود می شوند. این مکانیزم به این شکل است که به جای بارگذاری فونت ها در سرور سایت از فونت های موجود در کامپیوتر یا موبایل بازدید کنندگان سایت برای نمایش محتوا به آن ها استفاده می گردد. در حال حاضر برندهای بزرگ و معتبری چون GitHub، Bootstrap، Medium و Ghost از این مکانیزم استفاده می کنند. اما هنوز هم وب سایت هایی به چشم می خورند که از MyISAM استفاده می کنند. این افزونه به طور خودکار تمامی عکس هایی را که هیچ استفاده ای از آن ها در وردپرس صورت نگرفته است حذف می نماید.

اما در سایتهای کدنویسی بهروزرسانی باید توسط توسعهدهنده یادآوری شده و یا اگر باگی در سایت باشد، لازم است سفارش بررسی و عیبیابی بدهید و سپس کدنویسی دیگری نیز در کنار رفع عیب انجام دهید. اما افزونه های رایگان نیز به همان اندازه برای شما موثر خواهند بود. برای استفاده از این سرویس رایگان ابتدا می بایست گوگل فونتس را دانلود کنید، سپس آن را در سرور وب سایت خود آپلود نمایید و در نهایت نیز فایل HTML و CSS مناسب را اضافه کنید. پس از اتمام آپلود روی لینک Click here to go back کلیک کرده تا به لیست فایلهای خود بازگردید. اگر سایت شما با مشکل کند بودن مواجه باشد و آن را با ابزاری مانند جیتی متریکس چک کرده باشید، حتماً با این پیشنهاد از سوی این ابزار مواجه شدهاید که باید فایلهای جاوا اسکریپت و CSS سایت را بهینه یا فشرده کنید.

3- یک تم جدید که دوست دارید نصب و فعال کنید.

اگر افزونه مورد نظر از قابلیت پاکسازی خودکار اطلاعات در هنگام حذف نصب برخوردار نباشد مجبور خواهید بود به شکل دستی جدول مربوط به آن افزونه را از پایگاه داده خود حذف نمایید. اما باید بگوییم که بسیاری از افزونه ها هنگام اجرای عملیات حذف نصب گزینه پاکسازی کامل اطلاعات را به کاربر عرضه می کنند و ممکن است این گزینه از نظر شما دور مانده باشد. بلکه مطالب سایت به طور کامل از طریق فونت های موجود در دستگاه موبایل یا کامپیوتر کاربر مورد نظر برای او به نمایش در می آید.

بالاتر هم اشاره کردیم که وقتی پست های خود را ویرایش می کنید، نسخه های قبلی آن پست نیز در پایگاه داده ذخیره می شوند و سرعت سایت را تحت تأثیر قرار می دهند. برای سالیان سال دو نوع موتور ذخیره سازی مختلف در دسترس طراحان قرار داشت: MyISAM و InnoDB. هزاران افزونه دیگر از وب سایت های شخص ثالث مانند Github در دسترس هستند. یکی از چیزهایی که من در خصوص کار با وردپرس دوست دارم این است که برای انجام هر عمل و دنبال کردن هر هدفی روش های بسیاری در دسترس هستند. 3- یک تم جدید که دوست دارید نصب و فعال کنید. اگر از پوسته GeneratePress استفاده می کنید می توانید به راحتی و با یک کلیک گزینه سیستم فونت استک را فعال نمایید و از این طریق به افزایش سرعت وردپرس بپردازید. هنگامی که از سیستم فونت استک استفاده می کنید دیگر نیازی به بارگذاری فونت ها در صفحات سایت نخواهید داشت.

پلاگین وردپرس

اما متاسفانه وردپرس محدودیتی در خصوص تعداد نسخه های ذخیره شده اعمال نکرده است. پیش از انجام این عمل می بایست چک نمایید که افزونه بهینه سازی عکس که در حال حاضر از آن استفاده می کنید چه نوعی از اکستنشن ها را ذخیره سازی می کند. فارغ از اینکه کتاب، بازی دیجیتال، محصولات، فیلم یا هر چیز دیگری را نقد و بررسی میکنید، WP Review Pro بهترین پلاگین نقد و بررسی در بازار است. هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه آنلاین کاملاً کاربردی تبدیل کنید. در صورتی که پوسته وردپرسی که از آن استفاده می کنید از چنین قابلیتی برخوردار نیست می توانید با استفاده از افزونه Perfmatters این تنظیمات را اعمال نمایید. اگر به طور همزمان از پوسته GeneratePress و افزونه GenerateBlocks استفاده می کنید می توانید به راحتی هر آیکونی که نیاز دارید را به وب سایت خود اضافه کنید.