هارد دوربین مداربسته چیست و چرا به آن نیاز داریم؟-امن باش

زرین سیستم طراح مجری و تولید کننده ی سیستم های حفاظتی و نظارتی و مخابراتی و سالن های کنفرانس است. زرین سیستم فعالیت خود را در زمینه ی سیستم های حفاظتی نظارتی را در سال 1372 آغاز کرد. در سال 1395 وبسایت زرین سیستم اغاز به کار کرده است و با ارائه محصولات و خدمات با بهترین کیفیت و قیمت از شمال غربی ترین جای ایران تا جنوب شرقی ترین جای ایران به خدمت رسانی پرداخته است. این سری هارد های باکیفیت و عملکرد بالا به منظور کاربری های خاص که نیازمند سرعت مناسب اند، تشکیل می دهد. این هارد دیسک به رابط SATA III با سرعت انتقال اطلاعات ۶ گیگابایت بر ثانیه مجهز شده است و سرعت گردش آن ۷۲۰۰ دور در دقیقه است. حتما در هنگام تهیه هارد جهت DVR یا ان وی آر، میزان مورد حمایت ظرفیت دستگاه ذخیره ساز را نیز مدنظر قرار دهید به طوری که هاردی که برای دستگاه انتخاب می شود حتما باید به وسیله دستگاه قابل پشتیبانی باشد.

انواع هارد دوربین مداربسته وسترن زیر تقسیم می‌شوند

اما اگر از دید فنی و کارایی به موضوع نگاه کنیم، بهترین انتخاب برای هر هدفی، آن قطعه یا ابزاری خواهد بود که به صورت ویژه برای کار در شرایط مورد نظر طراحی و ساخته شده است. هارد اصلی، هارد هایی هستند که مستقیما از شرکت های تولید کننده خریداری میشوند و توسط وارد کنندگان معتبر، وارد کشور میشوند. این هارد ها آکبند بوده و شکل ظاهری آن ها گویای ای موضوع است و به هیچ وجه خط و خش ندارند.

نحوه نصب اصولی هارد روی دستگاه ضبط تصویر

معتبرترین و معروف­ترین هارد دیسک دیجیتال در بازار، برندهای SEAGATE و WESTERN DIGITAL هستند. که هر دو از بزرگترین و معتبر ترین شرکت­‌های سازنده انواع هارد دوربین مداربسته در جهان‌­اند. نکته بسیار مهم در مورد هارد توجه به این مهم است که با گذشت زمان و استفاده مکرر، از کیفیت هارد کاسته می­‌شود و اهمیت کیفیت آن در طولانی امن باش مدت پدیدار می­‌شود. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب هارد مناسب دوربین مداربسته دقت بیشتری داشته باشید. به دلیل قیمت کمتر از هارد‌های تعمیر شده یا مرجوع شده استفاده نکنید. هارد دوربین مداربسته چیست؟ برای ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی در یک سیستم مداربسته نیازمند به استفاده از یک یا چند هارد دوربین مداربسته با ظرفیت ذخیره سازی بالا هستید.

هارد دوربین مداربسته چیست و چرا به آن نیاز داریم؟-امن باش هارد pc یا هارد کامپیوتر، برای ذخیره سازی طراحی شده‌ است و قابلیت خواندن و نوشتن به هنگام انتقال اطلاعات را دارد، درحالیکه هارد دوربین مدار بسته، 90 درصد زمان را درحال ضبط ویدئو و 10 درصد زمان را مشغول بازبینی و نظارت داده ها می‌باشد. همچنین هارد دیسک های مخصوص نظارت تصویری از نرم افزارهای انتقال و نمایش تصاویر پشتیبانی می‌کنند و برای بهبود عملیات نوشتن داده ها بهینه سازی شده‌اند. پاسخ به این سوال کاملاً به تعداد و کیفیت دوربین‌ها و ظرفیت هارد دیسک‌های سیستم نظارتی شما بستگی دارد و بهتر است با توجه به توضیحاتی که در این مقاله عنوان شد اقدام به خرید هارد دوربین مدار بسته کنید. هارد دیسک های بنفش شرکت وسترن دیجیتال مختص کاربری های Surveillance یا همان نظارتی هستند که به طور ویژه جهت استفاده در دستگاه ضبط دوربین مدار بسته تولید شده اند.

  • شما می‌توانید کم و بیش با همان بودجه هارد معمولی، یک هارد دوربین مدار بسته با مزایی مثل دوام بیشتر و سرعت بالاتر خریداری کنید.
  • در منوی هارد دیسک بر روی قسمت فرمت کلیک کنید تا هارد فرمت شود.
  • اگر تمایلی به استفاده از این ابزار ندارید، یک روش آسان دیگر برای انتخاب ظرفیت هارد دوربین مدار بسته وجود دارد.
  • این دستگاه­‌ها می­توانند دارای فرمت H264، H265 و یا H265+ باشند.
  • سپس در صفحه باز شده Bad Sector Detection را انتخاب و برای شروع عملیات تست هارد start detect را انتخاب می کنیم.

به‌عبارتی همزمان با مانیتورینگ و مشاهده ویدئوهای با کیفیت HD، عملیات ضبط تصاویر را هم انجام می‌دهند. هارد دیسک‌های مخصوص دوربین مدار بسته عمدتاً طول عمر MTTF) یا MTBF) بالاتر، تعداد چرخه‌های Load-Unload بالاتر و حجم نوشتن بالاتری دارند. برای نمونه این مقادیر در هاردهای مخصوص دوربین سری S300 توشیبا به ترتیب 1 میلیون ساعت، 600,000 بار و تا 180 ترابایت نوشتن در طول سال می‌رسد.

دو برند مطرح وسترن و سیگیت برای تفکیک دسته بندی هاردها از رنگ ها کمک گرفته اند. هارد بنفش شرکت وسترن دیجیتال برای کاربری های نظارتی و سیستم های مداربسته است. این موضوع کمک می کند تا مشتریان هنگام خرید هارد برای دوربین مداربسته سردرگم نشوند. معادل هارد بنفش وسترن در محصولات سیگیت، هارد با برچسب مشکی-سفید است. در بررسی و تست هارد دوربین مداربسته یکی از خرابی هایی که ممکن است برای یک هارد رخ دهد؛ این است که هدی که وظیفه ثبت یا خواندن داده از روی دیسک را دارد کثیف شده و توانایی انجام درست عملیات را از دست می دهد. لذا ممکن است از نظر نرم افزاری هارد شناسایی شده باشد و ظرفیت هارد را نیز تشخیص داده باشد اما عمل خواندن و نوشتنی روی هارد انجام نمی گیرد.