پلاگین یا افزونه وردپرس چیست؟

در این دوره باید فانکشن PHP بنویسید، فانکشن های وردپرس را با استفاده از پارامترها فراخوانی کنید و کامنت های PHP بنویسید. می توانید از آن برای اضافه کردن فرم تماس، ساخت فرم های نظرسنجی، پذیرش پرداخت ها، ایجاد فرم های اشتراک ایمیل و موارد دیگر استفاده کنید. نکته مهم این است که با این کار، دیگر مجبور نیستید آنها را حفظ کنید. در حین مدیریت یک وب سایت فروشگاهی، شما هیچ گاه از خطر بروز مشکلات پیشبینی نشده و پاک شدن اطلاعات سایت مصون نیستید.

به علاوه در قسمت نوشته ها، دو بخش دسته بندی و برچسب را داریم که در بخش برگه ها خبری از این دو نیست. اما به اصطلاح از کلمه افزونه بعنوان معادل فارسی آن استفاده میشود. شاید این سوال به وجود آید که چرا به توسعه افزونه اختصاصی برای وب سایت خود نیاز داریم؟ یک پلاگین می تواند قابلیت های جدیدی را به بخش های مختلف وب سایت شما اضافه کند، مثلا بخشی را در ادمین پنل (یا داشبورد وردپرس) اضافه می کند. زمانی که یک قالب از افزونه پشتیبانی کند، در اصل امکان شخصی سازی و سفارشی کردن قالب را برای کاربران فراهم میکند. هزاران افزونه رایگان و پولی برای وردپرس موجود است. هزاران مورد از آنها بهصورت رایگان در دسترس هستند و حتی میتوانید افزونههای وردپرس سفارشی خود را ایجاد کنید.

افزایش سرعت وردپرس

ارسال توسط وب سرویس خدماتی (اختیاری) : از آنجایی که کد تأیید احراز هویت پیامکی باید برای تمامی کاربرانی که بر روی سایت شما ثبتنام میکنند ارسال شود، میبایست این گزینه را بر روی “بله” قرار دهید تا ارسال پیامک از طریق پترن صورت گیرد. البته این کار به صورت مستقیم و از طریق خود وردپرس غیرقابل اجرا است و برای تغییر نام کاربری میتوانید از افزونه Username Changer استفاده کنید. با کمک این افزونه صفحه ساز، بدون اینکه کوچکترین نیازی به دانش برنامهنویسی داشته باشید، میتوانید صفحات مورد نظر خود را طراحی کنید. که کاربران خودشان اقدام به تغییر رمز در وردپرس بکنند. پس از نصب افزونه ، اگر اقدام به ثبت نوشته یا صفحه جدید کنید می بینید که یک بخش اضافه به ویرایشگر متن اضافه شده و می توانید مورد استفاده قرار دهید. ساده ترین روش ، این است که در قسمت افزونه ها ، روی افزودن افزونه جدید کلیک کنید.

هزاران افزونه رایگان و پولی برای وردپرس موجود است.

بعد از اینکه فیلتر اتوماتیک اسپم را راه اندازی کردید، متاسفانه متوجه این مساله خواهید شد که هنوز هم دیدگاه های اسپم از فیلترها عبور می کنند و نیاز دارید که بصورت دستی آنها را فیلتر کنید. معمولا بسیاری از وب سایت ها از yoast یا all in one seo pack استفاده می کنند زیرا این دو افزونه در ورژن رایگان خود خدمات خوبی را ارائه می دهند و تقریبا به خرید نسخه pro آنها نیازی نیست. اول از همه که اگر نمیدانید راجع به چه چیزی صحبت میکنیم، مقاله افزونه وردپرس چیست را بخوانید. برای این کار به مستندات prismjs مراجعه میکنیم.

تمام فید رسانه و پادکست شما در سرورهای Libsyn باقی می ماند. میتوانید برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، مدیریت بک لینک، ردیابی نام های تجاری، بررسی فعالیت و رصد دادههای رقبا، کشف پست ها و صفحات با بهترین عملکرد در رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل استراتژی تبلیغات، ردیابی رتبه کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کنید. پس برای این کار یک فایل css دیگر اضافه میکنیم تا کد مورد نظرمان را بنویسیم. از قسمت جستجو ، پلاگین مورد نظر خود را بیابید و به راحتی نصب و راه اندازی کنید. در ادامه 5 پلاگین کارآمد و آزموده را به شما معرفی میکنیم؛ برای اینکه بتوانید از میان آنها مناسبترین گزینه را برای چندزبانه کردن وبسایتتان انتخاب کنید، باید بدانید دقیقاً چه چیزی میخواهید.

افزونه وردپرس

در ضمن ممکن است در بسیاری از موارد افزونه وردپرس را با نام پلاگین نیز بشناسند. برای غیرفعال کردن امکان ویرایش افزونه ها و پرونده های مربوط به قالب، کافیست کد زیر را در پرونده wp-config.php خود قرار دهید. وقتی به یک هوک وصل میشویم باید یک تابع (callback)هم تعریف کنیم. وقتی شما این افزونه یا پلاگین ها را روی هاست وردپرس خود نصب میکنید نقش مکمل را ایجاد کرده و باعث بهبود عملکرد آن می شود. در مقاله انتقال سایت وردپرسی به دو روش دستی و با کمک افزونه مفصلاً راجع به این افزونه و چگونگی استفاده از آن صحبت کردهایم. تعامل کاربر به شما کمک می کند بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل کرده و جامعه قوی تری ایجاد کنید.

پلاگین وردپرس

یعنی شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل افزونه را به مسیر پوشه plugins در لوکال هاست وردپرس کپی کرده و آن را از حالت فشرده خارج کنید. افزونه پیامک وردپرس برای سایتهایی مورد استفاده قرار میگیرند که خدماتی هستند و محصولی در آن به فروش نمیرسد. بعد داخل شرط باید کدی بنویسیم که فایل ها را به صفحات وردپرس اضافه کند. چرا باید از وردپرس استفاده کنید؟ لازم به ذکر است، افزونه پرداخت ووکامرس رایان پی، در مخزن وردپرس نیز وجود دارد که با سرچ عبارت “رایان پی” میتوانید از طریق مخزن وردپرس نیز نصب افزونه را بدون نیاز به دانلود/آپلود سریعتر انجام دهید. تا الان فایل افزونه ما درست شده است اما بایدبه وردپرس بفهمانیم که این فایل یک افزونه است. این افزونه بسیار شبیه W3 Total Cache است.

این افزونهها به دلیل نیاز مبرم کاربران وردپرس ایجادشدهاند تا تقریباً هرگونه نیاز را پوشش دهند. نسخه 8 php نیز در حال حاضر منتشر شده است، اما به دلیل عدم سازگاری خیلی از افزونه ها، به شما پیشنهاد می کنیم که از نسخه 7.4 استفاده نمایید. دلیل استفاده از پلاگین به جای فایل فانکشن، تغییر کردن قالب سایت است. شما هنگامی که سایت وردپرسی خود را نصب می کنید امکانات زیادی را مشاهده می کنید اما در تجارت الکترونیک، هیچگاه چیزی به طور کامل نمی تواند نیاز شما را براورده کند. بعد از اینکه چند پادکست اضافه کردید، می توانید آن ها را در یک ابزارک نوار کناری، پست وبلاگ یا هر صفحه دیگری در سایت خود نمایش دهید.

این مورد تنها کد مورد نیاز و اجباری برای betheme.ir (betheme.ir) وردپرس است. برای این منظور میتوانید یکی از سه افزونه معرفی شده در بالا را نصب و استفاده کنید ولی پیشنهاد ما افزونه Download Plugins and Themes from Dashboard می باشد زیرا نسخه بروز و جدیدتری از دو پلاگین دیگر است. استفاده از رمزهای عبور هوشمندانه و قوی، بروز نگهداشتن هسته و افزونه ها، و انتخاب یک میزبان وردپرس معتبر و ایمن تنها مواردی هستند که سایت وردپرس شما را با خیال راحت راه اندازی می کند. اساسیترین گام برای ایمنسازی وبسایت، ایمن نگه داشتن حسابهای کاربری در برابر تلاشهای مخرب برای ورود است. بسیاری از این پلاگینها قابلیتهایی مثل مانیتور کردن تمام فعالیتهای سایت، ساخت فایروال و حتی بلکلیست برای IPهای مخرب دارند. برخی از پلاگین هایی که از وبسایت های نامعتبر دانلود می شوند ، ممکن است حاوی ویروس یا فایلهای مخرب باشد. یکی دیگر از روشهای برقراری امنیت در وردپرس این است که فایلهای نام برده شده را پنهان کنید، این کار باعث میشود تا امنیت بسیار زیادی در وبسایت شما برقرار شود و کمتر در معرض تهاجم قرار بگیرید.

اول از همه این کار کاربرپسند نیست که یک کاربر URL لاگین را برای دریافت گزینه ثبتنام پیدا کند. ندارد و از همه مهمتر نیازی نیست چندین ساعت به امید آمدن مشتری در محل کار حضور داشته باشید! این پلاگین همچنین دارای کد کوتاه و ابزارک است تا به راحتی قسمت های پادکست را در وب سایت شما نمایش دهد. استفاده از کدهای کوتاه و.. من کافی است که به شکلی که در ادامه خواهم گفت به هوک مورد نظرم وصل شوم و کدهای خودم را اجرا کنم.

برای آشنایی بیشتر و یادیگری نحوه نصب افزونه وردپرس پیشنهاد میکنیم حتما مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس را بخوانید. ما در این قسمت برخی از بهترین پلاگین های وردپرس، که کاربرد بسیاری برای سایت شما دارند را معرفی میکنیم. نکته: اگر تعداد کلماتی که در سایتتان نیاز به ترجمه دارند را نمیدانید، میتوانید از ابزار کلمهشمار WEGLOT برای شمارش تعداد کلمات به کار رفته در وبسایتتان استفاده کنید تا نسخه مناسب برای ترجمه سایتتان را بخرید. پکیج پرچمداران صفر وردپرس شامل دوره های حرفه ای 1 تا 4 سکوی پرتاب شما برای ورود به دنیای طراحی سایت حرفه ای با وردپرس است. تنظیمات وردپرس در 4 جلسه از دوره آموزش وردپرس رایگان به طور کامل بررسی و آموزش داده می شود.

قابلیتهای دیگر این پلاگین به شما امکانِ مشاهدهی تعداد دانلود، لینکهای خروجی (Outbound Link Tracking)، کارایی، رخدادها، گزارشهای User Discovery و … پلاگین ها به شما این امکان را میدهند که بهراحتی تمام ویجت های خود را از یک نوار کناری یا داشبورد مدیریت کنید. این افزونه برای کاربران مبتدی و متوسط فوق العاده است زیرا نیازی نیست که به phpMyAdmin رفته و پایگاه داده خود را به صورت دستی بهینهسازی کنید بلکه شما میتوانید همه چیز را از پیشخوان وردپرس خود انجام دهید. WPML امکان چندزبانه کردن سایتهای فروشگاهی (WooCommerce Multilingual) را به شما میدهد ، با استفاده از این افزونه میتوانید بخشهای مختلف سایت فروشگاهیتان از جمله لیست محصولات، محصولات مرتبط، سبد خرید، پرداخت و حتی ایمیلهای بعد از خرید (تأیید درست بودن فرآیند پرداخت، رسید و …) را ترجمه کنید. یکی از مهمترین نیازهای شما به عنوان صاحب سایت فروشگاهی، آگاهی از رفتار مشتریان در سایت فروشگاهی شما و دریافت بازخورد از عملکرد قسمتهای مختلف سایت است.

پس از اینکه تنظیمات درگاه در افزونه پیامک وردپرس به درستی انجام شد، همانطور که در شکل بالا در کادر قرمز مشاهده میشود در بخش “وضعیت درگاه” باید وضعیت در حالت “فعال” باشد و “نتیجه بازگشتی” نیز میزان اعتبار پیامکی پنل کاربری شما باشد. به علاوه با استفاده از پلاگین چند زبانه TranslatePress میتوانید ترجمه سایت خود را به صورت خودکار انجام دهید، این افزونه از Google translate برای ترجمۀ خودکار استفاده میکند. من به عنوان یک برنامه نویس وب باید بلد باشم چطور با html وcss یک فرم بسازم. به شما امکان می دهد قسمت ها را به راحتی ایجاد کنید، آن ها را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید و در وردپرس برنامه ریزی کنید.

شیوه کار مهاجمان به این صورت برنامهریزی شده که پس از نصب یکی از این قالبها یا پلاگینها، فایل جدیدی به نام initial.php به فهرست اصلی قالبهای وردپرس اضافه میشود و درون آن یک فایل functions.php وجود دارد. در انتها چند گزینه نمایش داده میشود که گزینه اول یک پیش نمایش از قالبی که نصب کردید را نشان میدهد دومی برای فعال کردن قالب و سومی به صفحه ی پوسته ها بر می گردد.اگر روی گزینه فعال کردن کلیک کنید قالبی که آپلود کردید را برای سایت در نظر می گیرد.

❗ GTranslate به صورت میانگین 4.9 امتیاز از 5 امتیاز را از نظر کیفیت به دست آورده است. با اینهمه اگر در حین کار متوجه شدید به نسخهای با تعداد کلمات بیشتر نیاز دارید، میتوانید با پرداخت مابهتفاوت آنها به امکان ترجمه تعداد کلمات بیشتری دست پیدا کنید. توجه ۲: خواصی مانند placeholder یا required استفاده از اینها اختیاری بوده ولی به کارایی برگه شما کمک میکند. این پلاگین از تمام پلاگینهای اصلی فرم همانند Contact Form 7، WooCommerce و غیره پشتیبانی میکند. این پلاگین نقش فایروال وب را داشته و از سایت شما در حملات XSS ، DDoS یا هر نفوذ دیگری حفاظت میکند. از جلسه بیست و یکم از آموزش وردپرس رایگان، به آموزش افزونه ها در وردپرس رسیدیم. اگر در لوکال هاست باشید بدون مشکل میتوانید قالب و افزونه نهایی را دریافت کنید اما مشکل زمانی ایجاد میشود که تغییرات در سایتی آنلاین انجام شود و شما دسترسی لازم به کنترل پنل هاست (سی پنل، دایرکت ادمین و …) را نداشته باشید.