پلاگین یا افزونه وردپرس چیست؟

در انتها بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید. وردپرس یک نرمافزار ارائه محتوا بهصورت متن باز است که بر اساس سادگی در کارکرد و سرعت و تجربه کاربری عالی متمرکزشده است. اگر بخواهید برای خودتان یا شرکت محل کار خود یک سایت راه اندازی کنید. اما در کدنویسی باید تمام این بخشها را با صرف زمان و انرژی زیادی، خودتان ایجاد کنید. بالای 50 هزار افزونه رایگان وجود دارد که این تعداد بدون در نظر گرفته شدن افزونه های پریمیوم تشکیل شده است.شما باید با در نظر گرفتن نیازتان افزونه موردنظر خود را نصب کنید. پس همین که با اینترنت و روش کار با کامپیوتر در سطح مبتدی آشنا باشید می توانید وارد دنیای طراحی سایت بدون کدنویسی شوید. حداکثر تلاش ورود هر میزبان: تعداد دفعاتی که میتوان از یک کامپیوتر مشخص رمزهای عبور اشتباه وارد کرد. همچنین یک دوره آموزش کار با WordPress در 3 روز نیز برای شروع به کار سریع آماده کرده ایم.

برخی نیز بهصورت حرفهای و غیر رایگان قرار داده شده است و به همین دلیل دارای امکانات منحصربهفردی هستند. یعنی آموزش ها از سطح مقدماتی و پایه شروع می شوند و هر آن چه برای یادگیری طراحی سایت وردپرس نیاز دارید به شما آموزش داده می شود. در پایین همین صفحه به تمام این سوالات پاسخ داده ایم. در مورد سیستم سخت افزاری و تجهیزات مورد نیاز برای طراحی سایت نیز سوالات زیادی در شروع کار مطرح است. در پاسخ به تمام این سوالات باید بگوییم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز آماده است.

همانطور که کمی قبل به آن اشاره شد، این لیست از افزونه ها شامل بهترین افزونه های سئو، افزونه های امنیتی، افزونه های بالا بردن سرعت سایت، رسانه های اجتماعی، افزونه های بهینه سازی و افزونه های مخصوص بازاریابی در وردپرس است. برای نصب افزونه، ابتدا نام آن را در باکس جستجوی بالا سمت چپ نوشته و منتظر باشید تا جستجو انجام شود. انجام ندادن این کار ممکن است سایت شما را کند و غیرقابل اطمینان کند و باعث آسیب پذیر شدن سایت شما دربرابر تهدیدات امنیتی شود. با ورود به این صفحه بخشهای مختلفی مشاهده میشود که میتوانید تنظیمات افزونه را انجام دهید.

نصب افزونه در وردپرس و کار با افزونه ها را در این فصل به طور کامل آموزش می بینید. همانطور که از نامش معلوم است این پلاگین پکی از ویژگیهای شگفتانگیز برای وبسایتتان ارائه میدهد تا شما را به پرواز دربیاورد و موفقییتان را به بار بیاورد. قبل از شروع کار با WordPress ممکن است سوالاتی در مورد پیش نیازها، دانش قبلی، نیاز به کدنویسی یا روش بدون کدنویسی، هزینه ها، روش کار یا مدت زمان یادگیری داشته باشید. بدون شک کیفیت نیز برای شما اهمیت دارد، با استفاده از ابزار آنلاین برای فشرده کردن رایگان تصاویر، میتوانید با حفظ کیفیت تصاویر، حجم آنها را کاهش دهید. اما استفاده از افزونههای امنیتی بیتاثیر هم نیست و کمک موثری در راستای حفظ امنیت به شما میکند. با استفاده از این پلاگین می توانید به تحلیل و مانیتورکردن رتبه 5 سایت رقیب خود بپردازید که این موضوع می تواند در پیشبرد اهداف شما بسیار مفید واقع شود.

در این مقاله بهترین افزونه های ویرایش قالب وردپرس را معرفی کرده و نحوه سفارشی سازی قالب وردپرس بدون کدنویسی با استفاده از ابزارهای درون ساخته وردپرس را نیز آموزش می دهیم. نقشه راه یادگیری وردپرس بدون کدنویسی! وردپرس به شما امکاناتی می دهد تا بدون نیاز کدنویسی بتوانید سایت خود را راه اندازی کنید، مدیریت کنید و امکانات و ظاهر سایت را به دلخواه سفارشی سازی کنید. ظاهر سایت های وردپرسی کاملا قابل سفارشی سازی است و با یادگیری کامل وردپرس می توانید بدون کدنویسی ظاهر سایت خود را به دلخواه بسازید. مثلا سرور و هاست خود را از دوبی خریداری کرده باشید در حالی که تمام کاربران شما از ایران هستند.

افزایش سرعت وردپرس این وب سایت در زمینه ی نمونه سوالات و پروژه های دانشجویی فعالیت می کند و دانشجویان مخصوصا در فصل امتحانات بسیار از این مطالب استفاده می کنند. هنگام بهروزرسانیهای وردپرس، قالبها و پلاگینها نیز ممکن است مشکلات و ناسازگاریهایی به وجود بیاید که اگر در این زمینه حرفهای نباشید باید از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید. طراحی سایت با وردپرس با نصب وردپرس، قالب و افزونه های طراحی سایت بدون کدنویسی آغاز می شود. برای شروع کار با وردپرس، دوره قدم به قدم ورپرس در 3 روز بهترین گزینه است. اگر آدرس ورود به پنل مدیریت هاست شما که توسط شرکت هاستینگ به شما ارائه شده است با 2082 و یا 2083 تمام میشود، بدون شک پنل مدیریت هاست شما سیپنل است. 3. برای توسعه سایت نیاز به دانش فنی است و بدون دانش فنی نمیتوان آن را توسعه داد. با گذشت زمان در این سیستم قابلیت های بیشتری اضافه شد و منعطف تر شد به همین دلیل مورد توجه طراحان سایت قرارگرفت و امروزه تعداد بیشماری سایت وردپرسی با این سیستم مدیریت محتوا ساخته شده است که قابلیت های زیادی دارند و روز به روز به قابلیت های آن ها اضافه میشود.

در این دوره کامل، از شروع کار با وردپرس تا نحوه کار با وردپرس آماده شده است تا استفاده از این سیستم مدیریت محتوا را تا سطح حرفه ای یاد می گیرید. وردپرس یک سایت ساز رایگانه که با کمترین هزینه شما را صاحب یک وب سایت می کند. همین که یک کامپیوتر یا لپ تاپ داشته باشید که به اینترنت متصل شود همه پیش نیاز های ضروری را در اختیار دارید. در فصل 5 تمام تنظیمات وردپرس را بررسی می کنیم تا در دوره آموزش کار با وردپرس فارسی به طور کامل با پیکربندی تنظیمات سایت نیز آشنا شوید. برای دسترسی به این بخش، وارد منوی “پیشخوان” که صفحه اصلی تنظیمات افزونه است، شوید. در منوی نمایش کلیه ابزارها و تنظیمات کلیدی قالب سایت وجود دارد. با تنظیمات قالب نیز می توانید رنگ بندی و فونت ها و سایر موارد را سفارشی سازی کنید.

همچنین با نحوه افزایش امکانات سایت و سفارشی سازی ظاهر سایت آشنا می شوید تا در ادامه مسیر بتوانید با دوره های پیشرفته تر نیز حرفه ای شوید. سپس توضیح می دهیم که در مسیر یادگیری چگونه با وردپرس کار کنیم. اما مسیر یادگیری و آموزش WordPress یک دنیای بسیار بزرگ است که همیشه می توانید پیشرفته کنید و حرفه ای تر شوید. به عنوان شاخهای از پروژهای به نام b2/cafelog سرچشمه گرفت و در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک پروژه مستقل ایجاد و معرفی شد. به منظور نصب افزونه از پیشخوان وردپرس از قسمت افزونهها روی گزینه افزودن کلیک کنید تا وارد محیط زیر شوید. اما در صورتی که شما یک افزونه را از قبل دریافت کرده اید، باید این افزونه را در سایت خود بارگذاری کنید برای بارگذاری در قسمت بالای صفحه روی دکمه بارگذاری افزونه کلیک کنید.

امروزه هرکسی که دستی در فضایی مجازی داره و با سایت و فضای مجازی کار کرده، تمایل به راهاندازی کسبوکار اینترنتی داره. اول به این سوال که کار با وردپرس چگونه است؟ این بدان معنی است که فایروال را در روتر خانگی خود بروز نگه دارید و مراقب باشید از چه سروری دارید استفاده میکنید. اما اگر می خواهید افزونه را مستقیم از طریق سایت وردپرس (مخزن وردپرس) بدون دانلود روی کامپیوتر خود نصب کنید، کافیست نام آن را در کادر جستجو تایپ کنید و پس از نمایش دادن افزونه مورد نظر شما، روی گزینه هم اکنون نصب کن کیک کنید. سپس با طراحی صفحه ها با حرکات ماوس و کشیدن و رها کردن المان ها روی صفحه تمام بخش ها بدون کدنویسی طراحی می شود. در فصل 4 به طور کامل به زیبا کردن سایت و چیدن المان ها در سایت می پردازیم.

پلاگین وردپرس

آشنا نیستید به شما توصیه میکنم این کاررا به پلاگین های وردپرس بسپارید. اکثر ما میدانیم که برای گسترش کسبوکار خود یا با راهاندازی یک وبسایت میتوانیم به درآمدی بالا، دست پیدا کنیم اما اغلب دچار این ترس هستیم که هزینه راهاندازی یک وبسایت تا چه حد میتواند گران و سنگین باشد که خوشبختانه با وجود سیستم مدیریت محتوایی همانند وردپرس این امر کاملاً شدنی و امکانپذیر است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. ما در دانشگاه وردپرس دقیقا دوره قدم به قدم وردپرس در 3 روز را به همین دلیل طراحی کرده ایم.

را در این فصل یاد می گیرید.

خیلی از کاربران برای اینکه کامپیوتر یا لپ تاپ مناسبی ندارند از ورود به مسیر یادگیری وردپرس خودداری می کنند. پس متناسب با نیاز های خود می توانید در این مسیر با دانشگاه وردپرس همراه باشید. می توانید با استفاده از یکی از این افزونه های فرم “تماس با ما”، یک فرم ساده را به نوار کناری یا فوتر صفحه خود اضافه کنید و یا یک افزونه نقشه برای نمایش مکان خود در نظر بگیرید. این وب سایت به شما اعلام خواهد کرد که باید کدها را minify نمایید. با بروزرسانی وردپرس بهسادگی میتوان به افزایش امنیت وردپرس کمک کرد. تغییر URL ورودی وب سایت وردپرس نیز آخرین ترفند برای افزایش امنیت وردپرس است که انجام آن بسیار ساده بوده و دسترسی هکرها به سایت شما را بسیار دشوار و حتی غیرممکن میسازد. ممکن است با استفاده از برنامه نویسی دات نت سایت های مختلفی بسازید، اما باید توجه داشته باشید که یا باید از صفر شروع به طراحی کنید یا از سیستم های مدیریت محتوا مانند NET New DNN برای انجام این کار استفاده کنید؛ لازم به ذکر است که هیچ نمایندگی رسمی ایران برای پلتفرم دات نت وجود ندارد و همچنین پولی میباشد.

گاهی باید لینکهای یکتا (پرمالینک یا Permalink) پست/صفحهی خود را عوض کنید، اما یادتان میرود که آنها را ریدارکت کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده از افزونه وردپرس زیاد گاهی باعث اختلال در بین افزونهها با یکدیگر میکند که این موضوع برای شما مشکل ساز میشود. وردپرس یک نرم افزار است و مانند هر نرم افزار دیگری که تاکنون کار کرده اید می توانید از آن استفاده کنید. تصاویر نسبت به متن حجم خیلی بیشتری دارند و همین امر باعث میشود که بخش عمده حجم یک صفحه را عکسهای آن صفحه تشکیل دهند پس بهینه کردن آنها اهمیت ویژه ای دارند. پس اگر برای شروع سوالاتی دارید حتما سوالات متداول آخر همین صفحه را مطالعه کنید. در مورد اینکه آموزش طراحی سایت با وردپرس نیاز به کدنویسی دارد یا خیر سوالات زیادی مطرح می شود. نکته منحصر به فرد در مورد این تم این است که به عنوان یک نسخه رایگان ارائه میشود که در حال حاضر مجموعه ای از گزینههای اولیه را در اختیار شما قرار میدهد، به محض اینکه بخواهید آن را یک قدم جلوتر بردارید، میتوانید ارتقا دهید و به یک کتابخانه طراحی بزرگ دسترسی پیدا کنید.

افزونه وردپرس

اگر آنها PHP نسخه 7.x را داشته باشند، باید این کار را انجام دهند اما اگر آنها نسخه جدید را نداشته باشند بهتر است آن شرکت را رها کنید. جذاب باشد- شما می خواهید یک نام دامنه داشته باشید که زبان را خاموش کند و آنچه را انجام می دهید توصیف می کند. در این دوره که در 3 روز برنامه ریزی شده است در 3 قدم ساده کار با وردپرس را یاد می گیرید. در فصل 3 آموزش کار با وردپرس فارسی یاد می گیرید چطور امکانات سایت را افزایش دهید. را در این فصل یاد می گیرید. 3. روز سوم طراحی و مدیریت سایت را یاد می گیرید. آموزش های این دوره ها از مبتدی تا فوق پیشرفته سطح بندی شده اند تا از 0 تا 100 وردپرس را برای ورود به بازار کار یاد بگیرید.

SiteOrigin CSS یک افزونه رایگان و پیشرفته ویرایشگر زنده CSS وردپرس است که با تمام قالب های وردپرس سازگار بوده و مجموعه ای از ابزارها را برای تأمین نیازهای همه کاربران، حتی آنهایی که با CSS آشنایی ندارند، فراهم می کند. ما در دانشگاه وردپرس دوره های آموزش جامعی را نیز طراحی و ارائه می کنیم تا کاربرانی که می خواهند برای یادگیری خود هزینه کنند بتوانند کاملترین مجموعه آموزش های جهان را در اختیار داشته باشند. همچنین افزونه های زیادی برای افزایش امکانات نیز وجود دارد. بعد از آموزش افزایش امکانات سایت بهتر است سفارشی سازی ظاهر سایت را یاد بگیرید.

پیش از شروع کار با وردپرس بهتر است به چند سوال متداول که اکثر کاربران قبل از آموزش استفاده از وردپرس دارند پاسخ دهیم. در فصل 1 از دوره آموزش کار با WordPress به مباحث مقدماتی می پردازیم و در مورد پیش نیاز ها و روش تهیه آن ها به طور کامل در این فصل سایت بی تم صحبت می کنیم. در مقاله وردپرس چیست به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کرده ایم. خبر خوش این است که شما در دانشگاه وردپرس نیاز به هیچ پیش نیاز و دانش قبلی نیاز ندارید. در ادامه، آموزش ها را در فصل 1 با معرفی پیش نیاز ها و روش تهیه آن ها شروع می کنیم. در نتیجه هر جستجو نام پلاگین، امتیاز، توصیف، تعداد کپیهای نصب شده و فعال پلاگین (وبسایتهایی که از پلاگین استفاده میکنند) و نام مولف آن درج شده است، همچنین نشان میدهد که این پلاگین روی نسخه وردپرس امتحان شده است.