چطور سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

قالب های گوناگون : جوملا به شما امکان این را می دهد، که از قالب های مختلف برای قطعات مختلف محتوا استفاده کنید، در حالی که در وردپرس، شما فقط می توانید از یک تم یا قالب استفاده کنید. می توانیم راه های متعددی را پیشنهاد کنیم. اگر درحال ساختن یک وب سایت منظم با محتوای ثابت و یا یک وبلاگ هستید؛می توانید یک سایت ایده آل که خوب به نظر می رسد را در چند ساعت ایجاد کنید. اما به زبان ساده، میتوان گفت امروزه وردپرس آسانترین و قدرتمندترین ابزار برای ایجاد وبلاگ و وبسایت است. یکی از مهمترین مباحثی که در مورد وردپرس مطرح میشود این است که برخی اعتقاد دارند که سایت هایی که با وردپرس ساخته شدن از امنیت مطلوبی برخوردار نیستند، اول از همه این را باید گفت به طور کلی در بستر وب و شبکه به جرات می توان گفت که نمیتوان برای هیچ سایتی صد درصد را تضمین کرد، و تمامی سایت هایی که در بستر وب فعالیت می کند قطعا دارای یک سری از باگ های امنیتی هستند.

وردپرس هردو جنبه اصلی یک سایت را مدیریت میکند.

به کمک یک سیستم مدیریت محتوا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی میتوانید بخشهای مختلف سایت را تغییر دهید و مطالب جدید منتشر کنید. با این وجود، جوملا برخی از ابزار های ویرایش، کاربر پسند را دارد، مثل برنامه های توسعه دهنده صفحه، که می توانید صفحه را کمتر از اندازه خود گسترش دهید. هزینه های پایین توسعه : داشتن جامعه بزرگ به این معنی است که به طور کلی، شما می توانید کارهای مربوط به توسعه را، کمی ارزان تر انجام دهید.

وردپرس را با بیش از 55,000 افزونه گسترش دهید تا به سایت خود جهت برآورده سازی نیازهایتان، کمک کنید. اگر شما با کد نویسی CSS آشنایی دارید، توسط این بخش میتوانید ظاهر سایت را به شیوهی دلخواه خود تغییر دهید. برای وبلاگ نویسی مناسب تر و بهتر است : وردپرس شامل تمایز برای ( پست های وبلاگ ) در مقابل ( صفحات استاتیک ) است که از محوطه خارج می شوند؛ در حالی که جوملا فقط یک نوع مقاله را به کار می برد، که شما می توانید با استفاده از بخش دسته بندی ها، آن را تغییر دهید. اگر شما درباره جوملا در مقابل وردپرس جستجو کنید، می توانید بسیاری از جنگ های ایدئولوژیک بین توسعه دهندگان هر دو طرف را پیدا کنید. به همین منظور از طرف سایت وردپرس مخزنی آماده شده است که برنامه نویسان و علاقمندان بتوانند افزونههایی که طراحی میکنند را با نام خود در این مخزن به اشتراک با سایر کاربران وردپرس بگذارند.

افزونه وردپرس

اگر هم مشکل کوچکی وجود داشته باشد با کمک یک طراح وب میتوانید مشکل را حل کنید. سایت فروشگاهی: سایت فروشگاهی سایتی است که در آن میتوان کالا و یا خدماتی را به فروش رساند و هزینه آن را به صورت آنلاین دریافت کرد. مشتریان شما میتوانند از طریق سایت به شما دسترسی پیدا کنند، خدمات و نمونه کارهایتان را بررسی کنند، قرار ملاقاتی تنظیم کنند، مشاوره دریافت کنند و خیلی امکانات دیگر. جامعه پشتیبانی بزرگ : به دلیل محبوب بودن وردپرس، پیدا کردن و دریافت کمک از طریق اکوسیستم عظیم شخص ثالث، گروه های فیس بوک و توسعه دهندگان، بسیار آسان است . مانند هر سیستم دیگه ای، وردپرس هم مدام بروزرسانی میشود تا حفره های امنیتی که رخ داده است بسته شود. قالب VidoRev امکانات بسیار زیادی در این زمینه توسعه داده است که هیچ قالبی نمی تواند به پای آن برسد.

در ابتدا برخی از اطلاعات و روش های افزایش سرعت را در اختیار شما قرار می دهیم و در نهایت نسبت به معرفی خدمات یاس وب در این خصوص می پردازیم. طبق گزارش وب سایت Hacked Sucuri 2016/Q3 ،وردپرس 74 درصد از وب سایت های هک در نمونه Sucuri را به خود اختصاص داده است. سرعت سایت مستقیماً روی تجربه کاربری افراد تاثیر میگذارد، طبق تحقیقات گوگل 53% کاربران تلفن همراه سایتهایی که بیش از 3 ثانیه زمان بارگذاری آنها طول میکشد را میبندند یا به عنوان تجربه کاربری بد از آن یاد میکنند. پلاگین وردپرس راکت : یکی از قدرتمندترین و بهترین پلاگینهای کش وردپرسی است که همانند پلاگین کش لایت اسپید، تاثیر زیادی در افزایش سرعت بارگذاری وردپرس دارد.

کلمه عبور سخت و غیرقابل حدس انتخاب کنید و از ایجاد دسترسی زیاد برای کاربرانی که اعتماد زیادی ندارید پرهیز کنید. تعداد این سایت ها زیاد است. وردپرس همچنان با سرعت زیاد در حال رشد است. اما قطعا دنبال یک هاست خوب برای وردپرس باشید، تا بتوانید به خوبی سایت خودتان را سریع کنید، بالا بودن سرعت لودینگ یک سایت هیچ بد نیست و بلکه یکی از تاثیرگذار ترین فاکتورها در تجربه کاربری است. فایل محصول بدون هیچ دستکاری و به صورت کاملا اورجینال و تضمین شده به شما ارائه می گردد. وردپرس به افراد کمک میکند بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و کدنویسی سایت، فروشگاه اینترنتی و یا وبلاگ خود را طراحی کنند.

یکی از دلایلی که این قالب بسیار مورد توجه قرار گرفته است استفاده آسان از آن میباشد. با این وجود، وردپرس با توجه به اطلاعات Sucuri بهتر از جوملا بوده است. با توجه به داده های Sucuri،به نظر می رسد سایت های جوملا، تعداد بیشتری سایت هک شده در مقایسه با سهم خود از بازار دارند. در مقاله ای که بهترین پلاگین های گالری را مقایسه کردیم پلاگین Envira Gallery مزیت های بیشتری نسب به سایر پلاگین ها داشت. در این مقاله بهترین پلاگین های وردپرس و برخی از افزونه های رایگان وردپرس را معرفی کردیم. علاوه بر این، هر پلتفرم دارای افزونه یا افزونه های اضافی برای بالا بردن امنیت را دارد، همچنین سیستم ها داری یک به روزرسانی آسان در قسمت داشبورد هستند، که به شما کمک می کند تا همیشه همه چیز را به روز نگه دارید. امنیت ورد پرس را چگونه تا مین کنیم ؟

افزایش سرعت وردپرس

این پلاگین دارای ماژول های پیشرفته ای است که بهتر از دیگر پلاگین های عضویت در وردپرس به شما امکان مدیریت دوره های آموزشی را میدهد. توسعه پذیری : وردپرس تا به حال بزرگترین اکوسیستم پلاگین ها و تم ها را داشته است، که باعث می شود سایت شما با تنوع در ویژگی های مختلف، گسترش یابد. عملکرد : وردپرس این برنامه ها را افزونه می نامد، در حالی که جوملا فقط آنها را برنامه اضافی می نامد. هسته وردپرس را بروز کنید.

برای ساخت چنین سایتی بر پایه وردپرس، باید افزونه مخصوص این کار را دانلود و نصب کنید. شما میتوانید افزونه (Plugin) مخصوص سایتهای فروشگاهی که معروفترین آنها ووکامرس است را روی وردپرس نصب کنید تا با استفاده از آن فروشگاه آنلاین مد نظرتان را بر بستر وردپرس ایجاد کنید. نکته : برای اینکه بتوانید گواهینامه SSL خود را راحتتر در وب سایت وردپرسی تایید کنید و ثبت نمایید میتوانید از افزونه Really Simple SSL کمک بگیرید. سایت عضویتی: با داشتن یک سایت عضویتی میتوانید مطالب و یا محتواهایی را در ازای دریافت هزینه به مخاطبانتان عرضه کنید. داستان وردپرس از سال 2003 آغاز شد که در آن مایک لیتل و مت مالنوگ کدهای یک ابزار ایجاد وبلاگ کمتر شناخته شده به نام B2/Cafelog را دریافت کردند و با هدف ایجاد یک پلتفرم بهتر با امکانات بیشتر این کدها را دستکاری کرده و ارتقا بخشیدند. وب سایت فصل وردپرس فعالیت خود را از بهمن سال 1396 آغاز کرد.

جالب اینجاست که 84 درصد از سایت های هک شده جوملا, با وجود آلودگی؛ نرم افزار های غیرقانونی را اجرا می کنند. نرم افزار اصلی جوملا و وردپرس، هردو امن هستند. وردپرس هردو جنبه اصلی یک سایت را مدیریت میکند. هیچ کتابخانه رسمی برای قالب های جوملا وجود ندارد، با این وجود، تعداد قابل توجهی از قالب های جوملا در دسترس است.هرچند؛ بعضی از جستجو های گوگل طیف عظیمی از قالب های جوملا را شامل می شود. یکی از قابلیت های سایت های وردپرسی، تهیه رونوشت از مقالات و برگه های در حال نگارش است.

اگر بخواهیم کمی حرفه تر در مورد این سیستم مدیریت محتوا صحبت کنیم می توان آن را یک نرم افزار سایت ساز معرفی کنیم که دو ویژگی مهم دارد: نخست متن باز است و دیگر اینکه به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در واقع یک نرم افزار تحت وب در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار میگیرد. برای طراحی محتوای پیشرفته تر، پلاگین های زیادی هستند که ساختن صفحه را آسان می کنند و طراحی ها بیشتر با استفاده از (کشیدن و رها کردن ) انجام می شوند. آن ها برای امنیت سایت شما بسیار خطرناک هستند. پس از رعایت موارد گفته شده، اکنون پایه و اساس وبسایت شما قوی است و رعایت نکات بعدی، میتواند امنیت وردپرس را افزایش دهد.

مثلا به عنوان نویسنده ممکن است بخواهید فایل کتابی را برای دانلود در وبسایت خود قرار دهید یا اگر طراح گرافیک باشید، می توانید طراحی های خود را به صورت آنلاین فروخته و درآمد خود را افزایش دهید. وقتی این دو را فراهم کردید فقط باید فایل قابل نصب آخرین ویرایش وردپرس را از سایت رسمی آن دانلود کنید و مراحل نصب را انجام دهید. نکته: دو ویرایش فارسی و انگلیسی وردپرس تفاوتی از نظر امکانات و کارایی ندارند. قالب های ورد پرسی در دو دسته رایگان و پولی ارائه می شوند، قالب های رایگان وردپرس در دایرکتوری وردپرس، در دسترس هستند و شما می توانید از انها در ساخت وب سایت استفاده کنید. انعطاف پذیری برای انواع مختلف محتوا : اجزا و ماژول های جوملا به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری برای نمایش انواع محتوا های غیر استاندارد می دهد.

افزونههای وردپرس در حقیقت نرمافزارهای کوچکی هستند که به سایت اضافه میشوند تا قابلیت جدیدی را به آن بیافزایند. اما ویرایشگر جدید Gutenberg, بی تم این کار را حتی آسان تر از قبل می کند، تا کاربران به راحتی به ایجاد محتوای منحصر به فرد خود بپردازند. ثبت دامنه هم کاری ندارد؛ با یک جستجوی ساده میبینید که دهها شرکت در ایران هستند که این کار را بعد از درخواست در کمتر از چند ساعت برای شما انجام میدهند. شما به دنبال یک سایتی هستید که مشتریانتان دوست داشته باشند اما امکان اینکه چندین ماه وقت و انرژی بگذارید را ندارید و از طرفی دوست ندارید برای اعمال تغییرات جزیی هم دست به دامان یک برنامه نویس شوید. از همین جهت پیگیری 5 گام کلیدی افزایش سرعت وردپرس که هر کدام حتی 10 دقیقه نیز از وقت شما را نمیگیرد باعث پیشرفت عمیق و سریع در تجارت شما خواهد بود.

پلاگین وردپرس

یکی از محبوب ترین ابزارهای موجود برای تشخیص دادن نام قالب وردپرس است. بیش از ۴۰ درصد از سایتهای موجود در اینترنت با وردپرس طراحی شدهاند. اما پس از انجام کار این زمان به 1.08 ثانیه کاهش یافت. در صورتی هم که هدف بزرگی مثل راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی دارید هم میتوانید با وردپرس شروع کنید و بعد از گسترش کار و رسیدن به مرحلهای که دیگر وردپرس جوابگو نبود آنجا میتوانید هزینه کنید و سایت کامل اختصاصی را بسازید.

هردو سیستم مزایای خود را دارند و هیچ کدام 100 درصد از دیگری برتر نیست . اما بازهم هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که در اکثر مواقع بتواند بگوید که یک پلتفرم نسبت به دیگری، کمتر امنیت دارد. افزونه امنیت وردپرس All in One Security یک افزونه امنیتی جامع و رایگان میباشد که طیف گستردهای از ویژگیها از جمله فایروال داخلی، محافظت Brute Force و سیستم امتیازدهی امنیتی را در اختیار شما قرار میدهد. اما می توانید امنیت وردپرس را بیشتر کنید. اگر کسب و کاری دارید که نیاز به شناخته شدن دارد و میخواهید در آن خدمات، نمونهکارها یا محصولاتتان را به مخاطبانتان معرفی کنید، وردپرس یک گزینهی بسیار عالی برای کار شما است. نکته مهم: بیشتر حملات توسط بات ها و برروی ماشین ها بصورت خود کار صورت می پذیرد. همانطور که گفتیم، جوملا از ترکیبی از مقالات و دسته ها استفاده می کند. هر سایتی که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده کند یک سایت وردپرسی است.