چگونه می توان نام دامنه منقضی شده را پیدا کرد و خرید؟


نحوه پیدا کردن و خرید دامنه های منقضی شده

آیا راهی آسان برای یافتن و خرید نام های دامنه در حال انقضا می خواهید؟

شما ممکن است به یک نام دامنه خاص برای برند خود توجه داشته باشید، یا شاید بخواهید یک دامنه قابل فروش را تغییر دهید و سود کسب کنید.

هنگامی که نام دامنه منقضی می شود، بلافاصله وارد بازار نمی شود. بسته به ثبت کننده دامنه و سیاست های آنها، ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا دوباره برای فروش عرضه شود. به جای ردیابی هر روز، راه‌های آسان‌تری برای ادعای نام دامنه قبل از اینکه شخص دیگری انجام دهد، به شما نشان خواهیم داد.

در این راهنما، ما 2 راه را به شما نشان می دهیم که می توانید نام دامنه های منقضی یا منقضی شده را ایمن کنید. ابتدا، بیایید منظورمان از دامنه منقضی شده چیست.

نام دامنه منقضی شده چیست؟

نام دامنه منقضی شده ای است که توسط مالک تمدید نشده باشد. قرارداد ثبت فسخ شده و نام دامنه برای ثبت در اختیار دیگران قرار می گیرد.

وقتی یک نام دامنه را ثبت می کنید، برای همیشه آن را نمی خرید. شما به سادگی دامنه را برای تعداد معینی از سال ادعا می کنید. شما باید هر سال برای دامنه ای که می خواهید مالک آن شوید، هزینه پرداخت کنید.

در صورت عدم پرداخت هزینه تمدید، ثبت دامنه منقضی می شود. سپس، نام دامنه دوباره در بازار قرار می گیرد تا شخص دیگری بتواند از آن استفاده کند.

دامنه در حال انقضا را تمدید کنید

اما مسئله این است که انقضای دامنه به این سادگی نیست.

  1. مالک سایت می تواند حفاظت از انقضای دامنه داشته باشد. این باعث می شود دامنه تا یک سال پس از تاریخ تمدید به نام مالک فعلی ثبت شود.
  2. اگر صاحبان تاریخ تمدید را از دست بدهند، معمولاً ثبت‌کنندگان دامنه 30 روز مهلت می‌دهند.
  3. پس از دوره مهلت تمدید، آنها یک دوره مهلت بازخرید ارائه می دهند. این به صاحبان دامنه اجازه می دهد تا دامنه منقضی شده خود را پس بگیرند. آنها برای بازگرداندن آن باید هزینه بازخرید بپردازند.

ممکن است لازم باشد مدتی صبر کنید تا بتوانید نام دامنه منقضی را ثبت کنید. در زیر، مراحل مختلف نام‌های دامنه منقضی شده را به شما نشان می‌دهیم تا بدانید بهترین زمان برای خرید آنها چه زمانی است.

چه اتفاقی برای یک نام دامنه منقضی شده می افتد؟

دامنه های منقضی شده معمولاً 4 مرحله را طی می کنند:

1. وضعیت منقضی شده و دوره مهلت

دامنه هایی که تمدید نمی شوند ابتدا به وضعیت “منقضی شده” می روند. ثبت کننده دامنه تمام خدمات را متوقف می کند اما مالک زمان دارد تا آن را تمدید کند.

این دوره می تواند بین 10-45 روز متغیر باشد.

در طول این مدت، مالک به سادگی نیاز به پرداخت هزینه تمدید برای حفظ دامنه دارد.

اگر می خواهید تاریخ انقضای نام دامنه را بدانید، می توانید پایگاه داده WHOIS را بررسی کنید. به سادگی نام را تایپ کنید و جزئیات دامنه از جمله تاریخ انقضا را مشاهده خواهید کرد.

2. دوره بازخرید دامنه

اگر مالک دامنه نتواند نام دامنه را در طول دوره مهلت تمدید کند، به منطقه بازخرید منتقل می شود.

ثبت دامنه لغو شده است اما برای بازار عمومی غیرقابل دسترسی است. بنابراین هیچ کس نمی تواند آن را ثبت کند.

اگر مالک دامنه تصمیم بگیرد دامنه را در این مدت تمدید کند، باید هزینه بازخرید + هزینه تمدید را برای بازگرداندن نام دامنه بپردازد. به عنوان مثال، Bluehost 70 دلار هزینه بازخرید + هزینه تمدید عادی را دریافت می کند.

3. مزایده دامنه یا بازار عمومی

پس از انقضای دوره بازخرید، دامنه اکنون آزاد است تا به بالاترین قیمت پیشنهاد داده شود.

مزایده دامنه، کارگزاران دامنه

همچنین می تواند فقط برای ثبت در بازار عمومی منتشر شود.

این دوره‌ها می‌توانند به قدری متفاوت باشند که تشخیص اینکه دقیقاً چه زمانی می‌توانید دامنه را ثبت کنید دشوار است.

اکنون آنچه شما باید بدانید این است که ثبت کنندگان دامنه ممکن است بلافاصله دامنه را برای عموم منتشر نکنند. اگر ارزش و تقاضای بالایی داشته باشد، به افراد اجازه می‌دهند تا سفارش‌های پشتیبان را روی نام دامنه قرار دهند.

4. Backorders

شما می توانید به یک سفارش برگشتی مانند پیش خرید یک محصول قبل از عرضه فکر کنید. بنابراین قبل از اینکه دامنه به بازار عمومی بازگردد، می‌توانید یک بک سفارش بدهید.

پس از پایان دوره بازخرید، سفارش‌های برگشتی اولویت اول را خواهند داشت.

به محض اینکه در دسترس شما قرار گرفت، یک اعلان دریافت خواهید کرد تا بتوانید بلافاصله آن را ثبت کنید. یا اگر افراد علاقه مند بیشتری وجود دارد، می توانید برای آن در حراج شرکت کنید.

اکنون می‌دانید که یک نام دامنه قبل از اینکه واقعاً آن را ادعا کنید، مراحل مختلفی را طی می‌کند. اگر به دنبال یک نام دامنه ارزشمند هستید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود برای آن بجنگید یا برای قیمت مناسب با فروشنده مذاکره کنید.

در ادامه، بهترین راه‌های ثبت نام دامنه‌های منقضی شده را به شما نشان خواهیم داد.

چگونه یک نام دامنه منقضی شده را بگیریم؟

دو تا از بهترین روش ها برای گرفتن نام های دامنه منقضی شده عبارتند از:

  1. ثبت سفارش مجدد
  2. استخدام کارگزار دامنه

1. قرار دادن یک بک سفارش در یک دامنه در حال انقضا

دامنه های در حال انقضا هنوز می توانند توسط مالک فعلی تمدید شوند، اما در این مدت، می توانید یک سفارش پشتیبان روی دامنه قرار دهید. مثل فراخوانی دیب به آن فکر کنید. اگر مالک نتواند آن را تمدید کند، شما اولین نفر در لیست خواهید بود که شانس ثبت دامنه را خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که ممکن است چندین سفارش پشتیبان وجود داشته باشد، به خصوص اگر نام دامنه مورد توجه زیادی باشد. در این صورت دامنه به حراج می رود و به بالاترین پیشنهاد دهنده تعلق می گیرد.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با Network Solutions، اولین ثبت کننده دامنه در جهان، یک بک سفارش دهید.

مرحله 1: به وب سایت Network Solutions مراجعه کرده و آن را باز کنید ابزار دامنه منقضی شده را جستجو کنید.

جستجوی دامنه منقضی شده

یک نوار جستجو می بینید که در آن می توانید نام دامنه مورد نظر خود را جستجو کنید. همچنین می‌توانید فهرستی از نام‌های دامنه منقضی شده را مرور کنید.

گام 2: هنگامی که دکمه “جستجو” را فشار می دهید، Network Solutions صفحه نتایج جستجو را همراه با گزینه ای برای ارائه پیشنهاد نمایش می دهد.

دامنه هایی که امروز منقضی می شوند

همچنین می‌توانید فهرستی از دامنه‌هایی که امروز منقضی می‌شوند را مشاهده کنید. این به شما امکان می دهد زودتر سوار قطار سفارشی شوید.

شما می توانید برای هر یک از این دامنه ها پیشنهاد قیمت بدهید یا حتی چندین دامنه را انتخاب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام دامنه را انتخاب کرده و دکمه «اکنون پیشنهاد دهید» را بزنید.

اکنون برای نام دامنه پیشنهاد دهید

مرحله 3: در صفحه بعد، یک تغییر مسیر به NameJet را مشاهده خواهید کرد، به سادگی روی آن کلیک کنید ادامه هید دکمه.

تغییر مسیر NameJet

NameJet یک پلت فرم برتر حراج برای نام های دامنه منقضی شده و حذف شده است. NameJet تعدادی گزینه برای ثبت سفارش مجدد در اختیار شما قرار می دهد.

مرحله 4: در صفحه NameJet، می‌توانید پیشنهاد خود را برای هر تعداد نام دامنه منقضی شده ارسال کنید. ابتدا باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید. سپس می توانید مبلغ پیشنهادی را انجام دهید.

برای حساب NameJet ثبت نام کنید

اگر می‌خواهید ناشناس بمانید، NameJet به شما امکان می‌دهد یک نام مستعار پیشنهاد دهنده اضافه کنید. این مانند یک شناسه منحصر به فرد برای تاریخچه پیشنهاد حراج عمل می کند.

اکنون یک چیز مهم وجود دارد که ما احساس می کنیم باید در اینجا بدانید. NameJet (مانند سایر مزایده ها و ثبت کننده های دامنه) از شما اطلاعات شخصی مانند شماره تماس، ایمیل و آدرس فیزیکی شما را می خواهد. اگر یک نام دامنه منقضی شده را با موفقیت خریداری کنید، این اطلاعات به پایگاه داده WHOIS که یک رکورد عمومی است که توسط ICANN نگهداری می شود، اضافه می شود.

جستجوی WHOIS بدون حفظ حریم خصوصی دامنه

هر کسی می تواند از ابزار جستجوی WHOIS برای یافتن اطلاعات مالک دامنه استفاده کند. برای مخفی کردن اطلاعات خود، هنگام ثبت نام دامنه، مطمئن شوید که حفاظت از حریم خصوصی دامنه را انتخاب کرده اید.

مقایسه حریم خصوصی دامنه

پس از ایجاد حساب کاربری، به راحتی می توانید برای هر نام دامنه ای که منقضی شده است، یک پیشنهاد سفارش پشتیبان قرار دهید.

نام دامنه منقضی شده را انتخاب کنید

اکنون ممکن است بخواهید بدانید که روند مناقصه در اینجا چگونه کار می کند. شما می توانید با حداقل قیمت پیشنهادی، نام دامنه را سفارش دهید.

اگر شما تنها فردی هستید که پیشنهاد می دهد، دامنه (ثبت یک ساله) را با قیمت پیشنهادی خود دریافت خواهید کرد. هیچ هزینه دیگری اضافه نشده است.

اگر چندین سفارش پشتیبان وجود داشته باشد، دامنه به یک حراج خصوصی 3 روزه می رود. شما می توانید به پیشنهاد نام دامنه ادامه دهید و بالاترین قیمت پیشنهادی برنده خواهد شد.

2. از کارگزار دامنه استفاده کنید

کارگزاران دامنه با یافتن خریدار مناسب و قیمت مناسب به شما در خرید و فروش نام دامنه کمک می کنند. آنها از طرف شما معامله می کنند و برای خدمات خود کمیسیون می گیرند.

تا زمانی که مالک مایل به فروش باشد، می‌توانید از کارگزاران دامنه برای کمک به دریافت نام‌های دامنه منقضی یا منقضی و تقریباً هر نام دامنه گرفته شده استفاده کنید.

اگر به دنبال نام دامنه ای هستید که تقاضای زیادی دارد، بهتر است از یک کارگزار دامنه استفاده کنید تا یک سفارش پشتیبان. آنها از شبکه و تخصص خود برای دریافت دامنه استفاده خواهند کرد. بنابراین شما شانس بسیار بیشتری برای ایمن کردن آن قبل از شخص دیگری خواهید داشت.

کارگزاران دامنه برای شروع فرآیند، هزینه اولیه را دریافت می کنند. هنگامی که نام دامنه فروخته می شود، از قیمت فروش کمیسیون می گیرند.

برخی از بهترین کارگزاران دامنه عبارتند از Sedo، Grit Brokerage و Godaddy.

لیست ما را ببینید: 10 بهترین کارگزار نام دامنه (در مقایسه)

آیا باید یک نام دامنه منقضی شده بخرم؟

قبل از اینکه تصمیم به خرید یک دامنه در حال انقضا بگیرید، همیشه باید تاریخچه دامنه را بررسی کنید می توانید از ابزارهایی مانند DomainIQ استفاده کنید که در آن می توانید نام دامنه را تایپ کنید.

سپس، تمام جزئیات مربوط به دامنه از جمله مالک ثبت شده آن، ارزش سئو، اعتبار دامنه و آنچه دامنه با آن مرتبط است را خواهید دید.

اگر نام دامنه کوتاه، قابل فروش و قابل برند باشد، نام دامنه منقضی شده می تواند بسیار ارزشمند باشد.

با بررسی تاریخچه آن، خواهید دید که آیا نام دامنه برای یک وب سایت خوب استفاده شده است یا خیر. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا مالک نمایه SEO (بهینه سازی موتور جستجو) خود را ایجاد کرده است یا خیر. این می تواند به شما کمک کند تا سریعا به رتبه های برتر گوگل برسید. می‌توانید از اعتبار بالای دامنه، نمایه بک لینک موجود و رتبه‌های صفحه استفاده کنید.

نام دامنه منقضی شده در مقابل نام دامنه حذف شده

دامنه منقضی شده زمانی است که مالک دامنه نتواند به صورت عمدی یا تصادفی دامنه را تمدید کند.

دامنه های حذف شده لزوما منقضی نشده اند. مالک ممکن است آنها را از نمایه خود حذف یا حذف کرده باشد. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مالک دامنه ممکن است خواسته باشد لیست دامنه خود را پاک کند یا دیگر از آن استفاده نمی کند و نیازی به نگه داشتن آن نمی بیند.

این نام های دامنه حذف شده با هزینه ثبت دامنه معمولی برای ثبت در دسترس هستند.

جایگزین هایی برای نام های دامنه منقضی شده

گاهی اوقات، حتی اگر شما یک سفارش پشتیبان داده اید، در یک حراجی شرکت کرده اید، یا از یک کارگزار دامنه استفاده می کنید، ممکن است دامنه مورد نظر خود را دریافت نکنید.

تنها گزینه باقی مانده ممکن است جستجوی نام دامنه های دیگر باشد. شما می توانید از تولید کننده نام دامنه رایگان ما برای کمک به انتخاب یک نام دامنه در دسترس استفاده کنید.

تولید کننده نام دامنه رایگان

شما فقط باید نام دامنه مورد نظر خود را تایپ کنید و در صورت موجود بودن، آن را در صفحه نتایج به همراه گزینه ای مشاهده خواهید کرد. دیدن جزئیات.

سپس می توانید دامنه را با BlueHost – یکی از بهترین ارائه دهندگان میزبانی وب در جهان ثبت کنید.

پیشنهاد Bluehost

هنگامی که برای یکی از برنامه های میزبانی آنها که فقط از 2.75 دلار در ماه شروع می شود ثبت نام می کنید، یک نام دامنه رایگان به مدت 12 ماه، SSL رایگان و CDN رایگان دریافت خواهید کرد.

این معامله انحصاری Bluehost را دریافت کنید

هنگامی که یک نام دامنه را ثبت می کنید، اگر می خواهید مطمئن شوید که هرگز به طور تصادفی فراموش نکنید که آن را به موقع تمدید کنید، می توانید تمدید خودکار دامنه خود را فعال کنید.

چند روز قبل از تاریخ انقضا، ثبت کننده دامنه از طریق ایمیل از شما می خواهد که نام دامنه شما به طور خودکار تمدید شود. در این زمان، در صورت تمایل می توانید تمدید را لغو کنید. در غیر این صورت، ثبت دامنه تمدید می شود و هزینه آن به روش پرداخت ذخیره شده شما کسر می شود.

این تمام چیزی است که امروز برای شما داریم! امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد تا نام دامنه مورد نظر خود را بدست آورید.

همچنین می‌خواهید راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب بهترین نام دامنه (9 نکته و ابزار) و هزینه یک نام دامنه را ببینید؟ (پاسخ کارشناس).

این پست‌ها به شما جهت بیشتری برای دریافت نام دامنه و پسوند عالی با قیمت مناسب می‌دهند.




منبع: https://www.isitwp.com/how-to-find-and-buy-expired-domain-names/