کامل ترین راهنمای امنیت وردپرس

بیشتر از 55,000 افزونه وردپرس فقط در دایرکتوری افزونه های رایگان وردپرس قرار دارن و خیلی پلاگین های مختلف و متنوع دیگهای هم به صورت پرمیوم یا پولی بی تم در دسترس هستند. در نتیجه استفاده از این پلاگین های وردپرسی نیازمند شناخت و آگاهی نسبت به آنهاست.و باید به دقت بدانید که ویژگی های آن پلاگین وردپرس چیست؟ از محصولات فیزیکی گرفته تا بلیتهای مناسبتی و مربوط به رویدادها، نرمافزار و پلنهای خدماتی شما قادر خواهید بود که هرچیزی را همراه آن بفروشید. با استفاده از نصب افزونه وردپرس شما قادر خواهید بود بدون هیچ گونه دانش کدنویسی، هر تغییری در وب سایت خود اعمال کنید.

افزایش سرعت وردپرس

ویرایش افزونه وردپرس کار چندان ساده ای نیست، بنابراین قبل از آنکه هرگونه تغییری اعمال کنید بهتر است یک بک آپ از فایل های افزونه خود تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه خطا، با مشکل مواجه نشوید. هاست اشتراکی هاست بهینه وردپرس در صورتی که نیاز به یک هاست بهینه وردپرس دارید، هاست های زیر را امتحان کنید. یک عقیده نادرست در میان کاربر ها این است که استفاده از تعداد زیادی افزونه می تواند منجر به کند شدن سایت شود .این اتفاقا هر گز نمی افتد.اما همواره استفاده از پلاگین نا مناسب حتی اگر یکی باشد . این پلاگین را به صورت تخصصی در مقالات آینده مورد بررسی قرار می دهیم. تا کنون بیش از ۳۰۰۰۰۰ بار دانلود و نصب و فعال سازی در وردپرس سطح دنیا داشته است و جزء افزونه های مطرح در زمینه ترجمه قالب به زبان های دیگر محسوب می شود.

به این گونه که شما می توانید هر افزونه ای را برای گسترش امکانات و قابلیت های سایت خودنصب کنید. می توانید پوشه های خود را تغییر نام دهید، حذف و یا مرتب کنید. چرا که پلاگین نقش مهمی در عملکرد و طراحی سایت های وردپرسی دارد.برای طراحی یک سایت؛ با کیفیت عالی، وجود پلاگین ضروری است . دسته دوم: افرادی هستند که مطمعن هستند که بروزرسانی فلان افزونه و یا فلان قالب میتواند سایت را دچار مشکلات مهمی کند.

نکته مهمی که باید در اینجا ذکر شود شرایط استفاده از پلاگین هاست چرا که نمی توان به راحتی شروع به استفاده از یک پلاگین کرد .حال این سوال پیش می آید که شرایط استفاده از افزونه وردپرس چیست؟ ۳-بعد از انتخاب نام باید یک هاست برای سایت تان تهیه کنید (هاست به زبان ساده، فضایی ست که در اینترنت به سایت شما اختصاص داده میشود. البته این آموزشها، بیشتر در حد مقدماتی هستند و برای یادگیری کامل آنها، باید در دورههای آموزشی آنها شرکت کنید. در واقع ما برای کسب درآمد از وبسایت روش های مختلفی داریم که در ادامه بهترین روش های که می تونه درآمد خوبی رو برای شما داشته باشه رو معرفی خواهیم کرد قبل از توضیح این روش ها یک موردی که باید بدونید اینه که برای کسب درآمد بالا و پایدار لطفاً دنبال روش سریع نباشید چون رسیدن به درآمد بالا در اینترنت با آموزش وردپرس نیاز به کمی زمان حداقل 6 ماه دارد و بدونید که سریع ترین روش بهترین روش نیست پس پیشنهاد می کنیم برای بدست آوردن درآمد از سایت هدف بلند مدت داشته باشید و با تعهد به صورت مستمر روی سایتتون کار کنید.

افزونه وردپرس

با استفاده از اپلیکیشن میتوان اخبار و اطلاعیههای خود را به راحتی به اطلاع کاربران رساند چرا که ممکن است افراد ایمیلهای خود را چک نکنند و از اطلاعیههایی که شما از طریق ایمیل برای آنها ارسال کردهاید مطلع نشوند اما از طریق اپلیکیشن به راحتی خیلی سریع میتوانید خبرهای خود را به گوش کاربرانتان برسانید. وردپرس به شما این امکان را می دهد که هریک از اینکار ها را خیلی ساده و سریع انجام دهید. این افزونهها بسیاری از اقدامات دستی مرتبط با امنیت سایت را برای شما انجام میدهند که میتوان به اسکن کردن برای اطلاع از تلاشهای ورود به سایت، تغییر فایلهای منبعی که سایت را در معرض خطر قرار میدهند، بازیابی و تنظیم مجدد سایت وردپرس و جلوگیری از سرقت محتوا، اشاره کرد. با مراجعه به صفحه افزونهها در قسمت مدیریت وردپرس، میتوانید افزونه وردپرس را حذف کنید. در کنار این ویژگی، موارد دیگری از جمله امکان اسکرول بینهایت، تنظیمات پویا و ذخیرهسازی کَش را در اختیار شما میگذارد و البته میتوانید از امکانات White label نیز استفاده کنید.

کلیه پاسخ های جمع آوری شده با جزییات بالا در دیتابیس سایت ذخیره می شوند ، همچنین امکان ویرایش تعداد پاسخ ها هم برای مدیر وجود دارد ! در ادامه به برخی دیگر از قابلیت های این افزونه به صورت کلی نیز اشاره می کنیم. امروز قصد داریم در این مقاله برخی از مهمترین پلاگینهای دیتابیس را معرفی کنیم. بعد از نصب افزونه وردپرس Admin Columns Pro در سایت خود می توانید به بخش تنظیمات Admin Columns Pro بروید و در آنجا به وسیله ی خاصیت Drag & Drop برخی قسمت های دیگر نیز به این بخش اضافه کنید و یا برخی از امکانات پیش فرض را ویرایش کنید . یکی از مهم ترین بخش های وردپرس، بخش برگه هاست. این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه ها بین کاربران ایرانی وردپرس است ، با فعال کردن این افزونه و قرار دادن یک کد کوتاه در قالب امکان صفحه بندی مطالب برای شما فراهم می شود .

پلاگین وردپرس

با وجود آنکه وردپرس، یکی از امن ترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد، اما می تواند با مشکلاتی روبه باشد که یکی از آنها، خطای نصب افزونه وردپرس یا مشکل نصب نشدن افزونه وردپرس می باشد. برای استفاده از کارهای دسته جمعی روی افزونه های وردپرس، کافیست از بخش افزونه ها” روی گزینه “افزونه های نصب شده” کلیک کنید. سپس با صفحه ای مواجه می شوید که فرآیند نصب را برای شما نشان می دهد پس از تکمیل نصب برروی گزینه فعال کردن افزونه را کلیک کنید تا افزونه فعال بشود. فقط با چند کلیک ماوس، یک داشبورد Google Analytics خواهید داشت که گزارش های تجزیه و تحلیل مهم را به شما نشان می دهد. این یک منوی ابزار نوار ابزار را نشان می دهد که یک نمای کلی از صفحه کنونی را اضافه می کند، با اطلاعات کامل اشکال زدایی که در پانل ها نشان داده می شود، هنگامی که یک آیتم منو را انتخاب می کنید.

شما میتوانید این ابزار تعویض پول را بوسیله کدهای کوتاه یا بصورت یک نوار کنار صفحه اضافه نمایید. اما درصورتیکه میخواهید کار خود را سادهتر کنید میتوانید از طریق هاست، افزونه را نصب و فعال کنید. ووکامرس ، برترین افزونه ی فروشگاه ساز تحت وردپرس می باشد که به وسیله آن قادر هستید براحتی اقدام به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با امکانات مختلف کنید. پلاگین ها می توانند عملکرد بسیار ساده مانند افزودن یک اسلاید ،و یا تقویم داشته باشند .ویا یک کاربری گسترده و کاملا جدید به سایت بدهند که عملکرد آن متحول شود و گاها بخش افزوده شده می تواند بزرگتر از کل سایت شود. استفاده از چند پلاگین وردپرس معقول است؟ به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم آموزش نصب افزونه وردپرس را با استفاده از روش های گوناگون در اختیار شما قرار دهیم. از قابلیت های مهم این افزونه می توان به افزودن لینک ها در محیط ویرایشگر ، افزودن ورژن های مختلف یک فایل ، ثبت لینک ها دانلود از سرورهای دیگر ، نمایش تعداد دانلود به بازدیدکنندگان توسط کد میانبر ، قابلیت دسته بندی فایها ، ثبت تعداد دانلود صحیح و اقدام برای دانلود ، دانلود فایل ها فقط برای اعضا و …

این لینکها باعث کاهش رتبه سایت شما در گوگل و مشکلاتی سئو در وردپرس شما میشوند، پس بهتر است قبل از اینکه تاثیر منفی روی سایت شما بگذارند آنها را شناسایی کنید. نه اینکه وردپرس نا امن باشد، اما خیلی اقدامات برای امن کردن یک سایت باید صورت پذیرد و ما میدانیم که موضوع فقط ازبین بردن تهدید نیست؛ بلکه کاهش آن هم است. برروی Choose File کلیک و مسیری را که یوآست در آن ذخیره کردید را وارد کنید. پس از نمایش پیغام نصب موفقیتآمیز، با کلیک روی دکمه «فعال نمایید» میتوان پوسته را برای سایت فعال کرد.

پس ما در این دوره توابع و متدهایی که منسوخ شده است رو بررسی نخواهیم کرد و با جدیدترین متدهای طراحی قالب وردپرس آشنا خواهیم شد. آموزش کامل وردپرس به شما کمک می نماید تا سایت خود را با وردپرس در سریعترین زمان بسازید. بعلاوه در مورد تصاویر گمشده نیز گزارش می دهد تا شما به سرعت آن را بر طرف کنید. اما مشکلی که این سرویس دارد این است که شما قادر نخواهید بود افزونه و قالب جدید روی آن نصب کنید. شما میتوانید با استفاده از تنظیمات انتخاب رنگ و فونت، هر دکمهای را، از فراخوان گرفته تا به اشتراک گذاری اجتماعی، ایجاد کنید. شما به کمک این افزونه توانایی ساخت یه رابط کاربری ساده برای افرادی که با وردپرس آشنایی کامل ندارند را دارید و میتوانید رابط کاربری وردپرس که در نگاه اول قابل درک نیست را به یک رابط کاربری زیبا و قابل فهم تبدیل کنید .

در این صفحه اگر به سمت پایین اسکرول کنید میتوانید تمامی زبانهای این پلاگین را مشاهده کنید. میتوانید از طریق مدیریت فایلها از سیپنل یا یکی از نرمافزارهای مدیریت فایلهای هاست، فایلهای قالب مورد نظر را در فولدر themes آپلود کنید. قابلیت انتخاب پوسته و تغییر ظاهر اپلیکیشن در نسخهی رایگان این پلاگین وجود دارد ولی در نسخهی پولی آن امکاناتی نظیر ارسال آنی نوتیفیکیشن به کاربران و ساخت اپلیکیشن native برای سیستمعامل iOS و نیز مواردی دیگر قرار داده شدهاست. و قصد داریم از آن چه استفاده ای کنیم. مثلا یک سایت تخصصی مثل وردپرس باران داریم که نیاز است گاهی کدهایی در سایت نمایش دهیم. با این کار افزونه فعال و شروع به کار می کند مثل دکمه روشن و خاموش مایکروویو عمی می کند. صفحه محصول مهم ترین صفحه یک قالب فروشگاه اینترنتی است چون تمام فروش هایی که ثبت می شود از این صفحه رقم می خورد به همین دلیل شما باید حتما یک صفحه محصول جذاب برای قالب فروشگاهی موردنظر طراحی کنید نکته جالب اینجاست که اگر همین الان تمام قالب های فروشگاهی معروف مثل قالب وودمارت، فلت سام و…

سایت های وردپرسی به دلیل اینکه تمامی فایل های آن ها اسم به خصوصی دارند. حال فرض کنید برای اینکه مثلا بخواهیم صوت خود را با کیفیت بالا ضبط کنیم. با این حال ، اگر فایروال را نصب نکرده اید ، مراحل زیر را دنبال کنید. امیدوارم پس از این بتوانید به راحتی مراحل نصب و تغییر پوسته (قالب) وردپرس را انجام دهید. مراحل یادگیری وردپرس شامل 3 قدم اصلی است. کسانی که در وردپرس شان افزونه های متعددی مانند افزونه های امتیازدهی و سئو نصب کرده اند حتما به این مشکل برخورد کرده اند که در بخش همه ی نوشته ها عنوان مطالب به صورت یک کادر باریک ظاهر می شود که نمی توان به راحتی کلمات را خواند و یا در صفحات مربوط به نظرات و یا رسانه ها ممکن است بخواهیم تغییراتی در قسمت های خاص ایجاد کنیم به این منظور افزونه ای به وجود آمده که بتواند این مشکل را حل کند.

بهبود عملکرد وب سایت با افزونه های وردپرس بسیار ساده می باشد. درواقع برای تمامی این افزونهها شما میتوانید از دورههای آموزشی یا مقالههای رایگانی که در سایت وجود دارد استفاده کنید و سایت خود را بهاینترتیب حرفهای تر کنید. استفاده از این افزونهها بسیار راحت است و نیاز به دانش برنامهنویسی ندارد. همچنین می توانید بطور مستقیم پلاگین های وردپرس را از پنل وردپرس نصب نمایید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.برای پلاگین های شرکتی که قالبا باید خریداری شوند .یک فایل زیپ به شما تحویل می شود . یکی دیگر از قالبهای وردپرسی سایت شرکتی با ظاهری جذاب و متفاوت از بقیه قالب هاست. یکی از صفحات اساسی مورد نیاز یک وب سایت صفحه contact ( تماس با ما) است. علاوه بر پلاگین های رایگانی که در مخزن وردپرس دیده می شوند، می توان افزونه های سفارشی را از سایت ها و فروشگاه هایی که در این زمینه فعالیت دارند خریداری کنید.

روش دستی یا FTP معمولاً برای افزونههای پولی و افزونه هایی که در فهرست پلاگین های وردپرس فهرست نشدهاند، مناسب می باشد. روش های زیادی وجود دارد که بتوان مشکل نصب افزونه وردپرس را رفع کرد. از توانایی های این افزونه قدرتمند محسوب می شوند . یک افزونه قدرتمند و رایگان در این زمینه میباشد که مناسب برای مبتدیان و کاربران پیشرفته است که از تبلیغات بنر یا تبلیغات شبکه پشتیبانی میکند. 10-افزونه Header Builder: افزونهیHeader Builder یک افزونهی بسیار قدرتمند جهت ساخت سربرگ یا هدر برای وبسایت است. یا مثلا برای جلوگیری از خطرات احتمالی حذف اطلاعات از هاست به یک سیستم بکاپ گیری خودکار برای وردپرس نیازمندیم. این افزونه به شما امکان اضافه کردن ، حذف کردن و تغییر چیدمان دکمه ها را در ویرایشگر متن وردپرس می دهد .

امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

اما فرض کنیم بخواهیم یک امکان به امکانات وردپرس اضافه کنیم. برای همه ی ما گاها پیش امده که از قابلیت های پیش فرض یک سیستم رضایت نداشته باشیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد. بسیاری از افراد هستند که فرقی میان قالب های رایگان و پولی نمی بینند و معتقدند برای داشتن یک وب سایت جذاب، قالب رایگان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. 7- افزونه Disable Google Fonts: توسط این افزونه می توانید از بارگذاری فونت های گوگل بر روی قالبتان جلوگیری کنید. برای راه اندازی این سیستم کافیست افزونه کپچا گوگل را بر روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس نصب و فعال نمایید.