آموزش تغییر نام قالب وردپرس

افراد خیلی زیادی قبل از مطالعه این مقاله از خود می پرسیدند که چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ این افزونه محبوب اولین افزونه فروشگاه ساز وردپرس می باشد که با قابلیت ها و توانایی های زیادی عرضه شده است . این خصوصیت نیز توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. توجه کنید که هر افزونه تنظیمات متفاوتی نسبت قابلیتهای خود دارد. با توجه به اینکه پنلهای مختلف افزونههای مخصوص به خودشان را به شما پیشنهاد میکنند، افزونه خاصی وجود ندارد که بخواهم به شما معرفی کنم.

با کمک پلاگین WP Hide & Security Enhancer به سادگی میتوانید تمامی فایلهای اصلی و هسته وردپرس، صفحه ورود به حساب کاربری، مسیر فایل پلاگینها و از همه مهمتر قالبها را به سادگی از دید عموم پنهان کنید. توجه: همان منطق در مورد پلاگین ها هم صدق می کند. تا الان هزاران پلاگین برای وردپرس توسط برنامه نویس ها انتشار داده شده و حالا ما میخوایم یاد بگیریم که چجوری خودمون جزو برنامه نویس ها باشیم تا پلاگین وردپرس انتشار بدیم. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید. 10. از همه مهمتر اینکه سیستمی با این همه قابلیت و کارایی به صورت کاملا رایگان در اختیار شماست. بنابراین باید قالبی انتخاب کنید که از طرف شرکت ارائه دهنده پشتیبانی شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید تماس بگیرید و راه حلی بیابید. را بیابید حتما تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

سپس این فایل را باید با پسوند .htaccess ذخیره کنید و با استفاده از FTP Client آن را در دایرکتوری که میخواهید اجرای php در آن غیرفعال شود (مانند uploads ) آپلود کنید. این فایل یکی از مهم ترین فایل های یک سایت وردپرسی می باشد، چراکه اطلاعات مهمی از قبیل مشخصات پیشوند جداول پایگاه داده، نام دیتابیس و اطلاعات ورودی به بانک اطلاعاتی در این فایل موجود است. پس یک جواب ساده و کلی برای سؤال قالب وردپرس چیست رو مطالعه کردید در مقالههای آموزشی بعد جواب این سؤال رو به صورت جامعتری خواهیم داد. در آموزشهای بعدی آکادمی وبکیما به بررسی کلیه موارد مربوط به راهاندازی و استفاده از وردپرس خواهیم پرداخت. در این جلسه از سری جلسات آموزش وردپرس از آکادمی وبکیما، می خواهیم ببینیم که وردپرس چیست؟ یک کپی کامل از سایت وردپرسیتان که در پوشه old و یا backup آن را ذخیره کردهاید.

فقط توجه داشته باشید که برخی از میزبان ها دیگر از این پرونده پشتیبانی نمی کنند. پیشنهاد ویژه » بهترین شرکت سئو در تهران ، بهینه سازی صفحات وب سایت شما را با توجه به جدیدترین آپدیت های موتور های جستجو انجام می دهد. ولی اگر میخواهید سایت حرفهای داشته باشید پیشنهاد میکنم حتماً از قالبهای وردپرس حرفهای استفاده کنید. معمولاً افزونههای رایگان وردپرس در مخزن وردپرس ثبت شده و میتوانید از آنجا دانلود و نصب نمائید، اما برخی از افزونههایی که امکانات بیشتری در اختیارتان میگذارند نیاز به پرداخت هزینه دارند و در فروشگاههای ارائه دهنده افزونه غیررایگان میتوانید آنها را تهیه کنید.

در حال نگارش این مقاله نسخه 5٫8٫1 وردپرس به تازگی منتشر شده است. یک خبر خوب بهتون بدم که وردپرس هزاران قالب رایگان داره که می تونید از مخزن وردپرس به صورت کاملاً رایگان دانلود کرده و در سایت خود استفاده کنید. قالبهای وردپرس بنا به مدل سایت شما به دسته بندیهای مختلفی تقسیم میشوند که هر قالب وردپرس بنا بهکاری که باید انجام بده ویژگیهای مختلفی داره. بنده به جرئت میگم که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوایی است که تا به امروز ساخته شده است، و بااینکه عمر طولانی هم ندارد بین CMS های مطرح دنیا بیشترین طرفدار رو داره و روزبهروز هم به طرفدارانش اضافه می شه و من بهتون قول میدم که هر مدل وبسایتی که مدنظرتان هست رو بتونید با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس و مقالات آموزش وردپرس وبکیما بسازید! اگر در رابطه با مقاله وردپرس چیست سوالی دارید در قسمت دیدگاه های سایت مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

با تهیه این دوره آموزشی، محتوای ارزشمند برای ورود به بازار کار را به قیمت ناچیزی در اختیار دارید. با این عمل کنترل شما روی ظاهر و عملکرد فروشگاه اینترنتی تان بیشتر خواهد شد. افزونه های وردپرس نرم افزاری هستند که سایت شما را “متصل” می کنند و عملکرد آن را گسترش می دهند. بعد از نصب افزونه مدیریت کش و بهینه سازی تصاویر، نوبت به این می رسد که چگونه بهترین عملکرد وب سایت را به دست بیاوریم، اگر چه این تکنیک هایی که در ادامه بیان می شوند خیلی تخصصی نیستند و نیاز به کدنویسی ندارد اما می توانند مشکلات احتمالی که منجر به کند شدن وب سایت شده اند را رفع کنند. این بخش در واقع همان بلاگ وبسایت میباشد که مقالات را باگزاری و مدیریت خواهید کرد.

به انعطاف پذیری بالای وردپرس اشاره کردیم ، حالا بزارید این انعطاف پذیری رو بیشتر توضیح بدم. اگر تا به الآن به فکر استفاده از یک هاست خوب و متناسب با سایت خود نبودهاید، همی حالا برای رشد کسب و کار آنلاین خود اقدام کنید! این ویژگی می تواند یک خطر امنیتی باشد به همین دلیل توصیه می کنیم آن را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید. افراد یا سازمانهایی که ایدههای خاصی دارند (مثلا استارتاپها) و هنوز سیستمی مطابق با آن ایدهها طراحی نشده است. وردپرس سیستمی امن است و انجامدادن اقدامات امنیتی باعث ایمنی بیشتر آن میشود. منظور از سایت اختصاصی سایتی است که توسط یک برنامهنویس یا یک شرکت، منحصرا برای یک سفارشدهنده خاص طراحی شده باشد و در آن از سیستمهای مدیریت محتوای آماده استفاده نشود. یا در مثالی دیگر شما میتوانید با استفاده از افزونه صفحه المنتور صفحات بسیار زیبایی را برای سایت خود طراحی کنید.(دانلود رایگان افزونه المنتور پرو ) شما حتی با استفاده از افزونه المنتور پرو میتوانید بدون استفاده از قالبهای پیشرفته وردپرس یک سایت حرفهای طراحی کنید.

همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید. شما می توانید نرخ حمل و نقل را براساس منطقه زندگی خریدار تنظیم کنید. بسیاری از امکانات موجود در وردپرس برای بسیاری از کاربران بدون استفاده خواهد بود و cms اختصاصی این بخشهای اضافی را ندارند. اگر ایده و نیازهای خاصی دارید که در وردپرس پیشبینی نشده است و اگر سایتتان کاربران بسیار زیادی خواهد داشت، بهتر است برای طراحی سایت اختصاصی اقدام کنید در غیر این صورت وردپرس گزینه مناسب شما خواهد بود؛ گزینهای با سرعت و امنیت بالا که هزینههای کمتری در پی دارد. بسیاری از افراد استفاده از کلیدهای امنیتی وردپرس برای احراز هویت را با سیستم رندوم اشتباه میگیرند در حالی که چنین نیست و این کار به منظور محافظت از کوکیها صورت میگیرد. اشتباه نکنید این کار بههیچعنوان سخت نیست البته آگه مقالات سایت خودتان یعنی آکادمی وبکیما رو دنبال کنید. البته توصیه ما اینست که از این ابزار برای بهینه سازی سرعت استفاده کنید.

پلاگین وردپرس شامل موارد گوناگونی میشه که هر کدوم کاربرد خاص خودشون رو دارند و برای یک کار شما میتونید چندین افزونه یا به اصتلاح نسخه انگلیسی با نام پلاگین را تست کرده و ببینید که کدومش امکانات و قابلیتهای بیشتری در اختیارتون قرار میده تا از اون استفاده کنید. پلاگین ها توسط گروهی که این فرمتهای مخصوص را بوجود می آورند، ساخته و توزیع میشوند. استفاده از یک ارتباط امن، بخش مهمی از امنیت وردپرس را تشکیل می دهد. همانطور که در بخش وردپرس چیست؟ حال وقتی یک مشتری برای سفارش یک وب سایت فروشگاهی به آنها مراجعه میکند، همان نمونه را در اختیار او قرار میدهند و در صورت لزوم بعضی از موارد را از قبیل رنگ و طرح گرافیکی و … در حال حاضر جوملا upgrades های کلی و عمده ای به طور مرتب ارائه می دهد.این ارتقا ها extension های زیادی را از کار می اندازند و مهاجرت از ورژنهای قدیمی به جدید کار آسانی نیست .مخصوصا اگر در جوملا سیستم عضوگیری و یا انجمن هم وجود داشته باشد.این واقعا مشکلی است که ارائه دهندگان جوملا باید برطرف کنند، چون ارتقا به ورژنهای بالاتر پروسه ی وقت گیری است، امیدواریم این مشکل در upgrade های بعدی مرتفع گردد.

درواقع توابع وردپرس یک سری کدهای php هستند که از قبل توسط توسعه دهندههای وردپرس برای پویاسازی سایتهای وردپرسی تعریف شدهاند که با استفاده از توابع وردپرس میتوان سایتهای مختلف با امکانات متنوع طراحی betheme.ir – http://betheme.ir – کرد. با داشتن وبسایت وردپرسی، به بینهایت قابلیتهای مختلف تنها با چند کلیک دسترسی دارید. اهمیت این کد امنیتی تنها برای ماشینها استفاده میشود و نباید از آن انتظار یک هوش انسانی را داشته باشید؛ به طور مثال اگر یک سیستم بخواهد به سایت شما اسپمهایی را به صورت مکرر ارسال کند، کد امنیتی کپچا از ارسال چنین اسپمهایی جلوگیری میکند. آینده: تا چه حد قصد دارید آن را گسترش بدهید؟ شما باید تمام افزونههایی که قصد دارید نصب کنید را از سایت وردپرس دانلود کنید، برای دسترسی سادهتر به این مخزن کافیست از بخش مدیریت وردپرس به بخش افزونهها » افزودن مراجعه کنید تا هر افزونهای را که نیاز دارید به راحتی جستجو کنید. در این مطلب قصد داریم کمی به این موارد بپردازیم و در مورد آها صحبت کنیم.

پلاگین وردپرس

آیا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا امن است؟ شما اگر در وردپرس بخواهید یک فرم برای دریافت اطلاعات کاربر بسازید با از افزونههای فرم ساز استفاده کنید که یکی از افزونههای فرم ساز خیلی حرفهای افزونه گرویتی فرم است که می تونید با استفاده از این افزونه فرمهای خیلی حرفهای و کاربردی برای سایت خود بسازید. اما اکنون باگذشت چندین سال از عرضه وردپرس و آپدیتهای مختلفی که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ارائه شده است و از طرف دیگر همان منعطف بودن CMS وردپرس که در قسمتهای قبلتر به آنها اشاره کردیم قادر خواهید بود تا بهغیراز وبلاگ شخصی و با استفاده از افزونههای وردپرس و طراحیهای اختصاصی قالب وردپرس هر مدل طراحی سایت که بخواهید انجام دهید. حتی می تواند به حای عدد کلمه false را قرار دهید تا امکان ویرایش پست ها را خاموش کنید (که این چندان توصیه نمی شود).

افزایش سرعت وردپرس

تمامی رنگبندیها، گریدبندی ها، آیکونها، قرارگیری المانها درجاهای مختلف و در کل تمامی ویژگیهای ظاهری یک سایت وردپرسی از قالب وردپرس تشکیل میشود. راه دیگری هم برای دسترسی به افزونههای مختلف وجود دارد و آن هم از طریق داشبورد وردپرس سایتتان است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یک سایت ساز است که با استفاده از آن می توانید هر مدل طراحی سایت با هر نوع امکانات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. بود. وردپرس هم یک سیستم مدیریت محتوا است که شما به راحتی آب خوردن می توانید از آن استفاده کنید .

حفظ اطلاعات محرمانه سایت وردپرسی (منظور از اطلاعات را در بخش بالا گفتیم) از دست سارقان و هکرها را می توان امنیت وردپرس گفت. همانطور که در بخش قالب وردپرس چیست، گفتیم که هزاران قالب وردپرس رایگان هست، حالا می خوام بهتون به گم که هزاران افزونه وردپرس رایگان هست که می تونید از مخزن افزونههای وردپرس بهراحتی و کاملاً رایگان دانلود کنید و در سایتهای وردپرسی خود استفاده کنید. اگر برنامهنویسی بلد باشید که خودتان می تونید خیلی آسان وردپرس رو طبق میل خودتون کاستومایز کنید و اگر هم برنامهنویسی بلد نیستید فقط کافیِ مقالات بخش آموزش وردپرس آکادمی وبکیما رو دنبال کنید تا مرحلهبهمرحله طراحی سایت با وردپرس رو یاد بگیرید. حتما شما هم تاحالا با هکها و کدهای وردپرس زیاد سر و کار داشتین، اگه به خود بخش هک و کد وردپرس در ماندگار وب هم سری بزنید خواهید دید بیشتر وقتها برای استفاده از این کدها باید اونها رو درون فایل functions.php قالب فعال سایت خودتون قرار بدین.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

پیش از این در مقاله ای با عنوان بهینه سازی قالب وردپرس با افزونه Autoptimize به آموزش تنظیمات این افزونه قدرتمند پرداخته ایم که میتوانید با مطالعه آن نهایت بهینه سازی قالب وردپرس را داشته باشید. همچنین با مراجه به وبلاگ وبکیما میتوانید مقالات مرتبط را مطالعه کرده و با توابع پرکاربرد وردپرس بیشتر آشنا شده و طرز استفاده از آنها را یاد بگیرید. رو گرفته باشید و بتونید با استفاده از مقاله های آموزش وردپرس از وبکیما یک سایت حرفه ای وردپرسی را طراحی کنید. یا حتی گاهی اوقات اگر یک سایت ساده داشته باشید میتوانید توابعی که استفاده نکردهاید را حذف کنید تا سرعت اجرای وردپرس را بالابرده درنتیجه سرعت بارگذاری وردپرس را بالا ببرید. سعی کردیم تا در این مقاله به سوال پرتکرار چگونه امنیت سایت را بالا ببریم پاسخ بدیم. حالا ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت افزونه رایگان و غیر رایگان در چیست؟

این سیستمها البته سادهتر از وردپرس هستند و امکانات گسترده آن را ندارند و به همین دلیل سبکتر و کاربردیتر هستند. سایتی که طراحی میشود باید پاسخگوی نیازهای آینده شما نیز باشد یا امکان ارتقا برای آن در نظر گرفته شده باشد. قبل از توضیح وردپرس چیست باید دید سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟ اگر می خواهید برای اولین بار سایت داشته باشید قبل از خرید هاست و دامنه ابتدا وردپرس را روی لوکال هاست نصب و تست کنید. نرم افزارهایی که در بستر اینترنت با نام CMS یا سیستم مدیریت محتوا معرفی می شوند، در واقع سایت ساز هایی هستند که به مدیریت سایت اجازه می دهند که محتوای سایت را بدون اینکه مجددا سایت را از ابتدا برنامه نویسی کنند، بروزرسانی کنند.

افزونه وردپرس