آموزش افزایش امنیت سایت وردپرسی + نکات طلایی

برای انجام این شیوه می بایست تمامی فایل های جاوا اسکریپت را روی پایین ترین سطح سلسله مراتبی جهت بارگیری تنظیم نمایید. یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به افزایش سرعت وردپرس بپردازید به تعویق انداختن بارگیری فایل های جاوا اسکریپت می باشد. با انتخاب گذرواژههای قوی و منحصر به فرد، میتوانید احتمال یافتن و سرقت گذرواژهها توسط افراد سودجو را بسیار کاهش دهید. این ویژگی برای توسعه دهندگان بسیار مفید است به این صورت که افزونه شما کاربران بیشتری پیدا میکند و افرادی میتوانند برای توسعه افزونه به شما کمک مالی کنند. میتوانید با Drag-and-Drop کردن آیکونها را مرتب کنید که کارتان را سادهتر میکند.

جالب است بدانید وردپرس بیش از ۴۰٫۰ درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. همانطور که می بینید، بیش از 70 درصد از حجم محتوای سایت را تصاویر تشکیل داده است. این امر موجب سنگین تر شدن مضاعف وزن سایت می گردد. اما این مساله پس از طی شدن یک مدت زمان طولانی موجب خواهد شد که انبوهی از CSS های اضافی و غیر ضروری روی دست شما بماند. از تمهای چند منظوره مانند Divi محبوب که میتواند برای ساخت انواع مختلف وب سایتها استفاده شود تا گزینههای متمرکزتر مانند سیدنی برای سایتهای تجاری و قالب Essence Pro برای ایجاد هر نوع پروژه ای که روی آن کار میکنید، مطمئناً یک گزینه مناسب در اینجا پیدا خواهید کرد. اما اگر به تازگی کار طراحی سایت با یک CMS را شروع کرده اید، دروپال برای شما مناسب نیست و وردپرس برتری بسیار بیشتری دارد. حذف CSS های بلا استفاده: اگر هشدار حذف CSS های بلا استفاده را از طرف گوگل دریافت نموده اید یعنی تعدادی از CSS هایی که با پوسته وردپرس و یا یک افزونه خاص در سایت لود نموده اید مطلقا اضافی هستند و هیچ استفاده ای برای سایت ندارند.

لود کردن CSS های سفارشی فقط در مواقع لزوم: بدون شک زمان هایی وجود دارند که شما چاره ای جز اضافه کردن CSS های سفارشی به سایت خود نخواهید داشت. کار سختیه و حتی گاهی اوقات به نظر می رسد کار بدون پاداشه. بدون اینکه نیاز به افزونه ای خاص جهت انجام این وظیفه داشته باشید. با این حال، فریم ورک های آماده ای نظیر جی کوئری و بوت استرپ برای راحتی کار توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب ایجاد شده است که می توانند از این کتابخانه های آماده در کدنویسی خود بهره ببرند و پروژه های خود را سریعتر به پایان برسانند. در ادامه به معرفی چند راهکار که با استفاده از آن ها می توانید به بهینه سازی CSS و در نتیجه افزایش سرعت وردپرس دست بیابید می پردازیم. با ورود سیستم هسته حیاتی وب گوگل به ماجرا می توان گفت که زمان لازم برای لود شدن یک وب سایت در کنار چگونگی لود شدن آن از مهم ترین فاکتورها جهت رتبه بندی سایت می باشند.

در مورد فایل هایی که خردسازی نشده اند هم می توانید به صورت دستی و از طریق کد .min.css. برای ویرایش، صفحه ساز هایی مثل المنتور، ویژوال کامپوزر یا صفحه سازهای اختصاصی دیگر استفاده شده که پس از نصب میتوانید براحتی صفحات را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی ویرایش کنید. بخاطر داشته باشید پیش از اینکه تصاویر را مستقیم از دوربین یا گوشی خود آپلود کنید، باید آنها را توسط یک نرم افزار ویرایش تصویر بهینه سازی کنید. ویرایش فایل” تغییر دهید. با کلیک روی یک دکمه میتوانید هر نظرسنجی را که میخواهید در سایت وردپرسی خود قرار دهید.

هر درس با توضیحات کامل ارائه می شود.

شما میتوانید با استفاده از نوار سمت راست صفحه انواع مختلف قالب موجود در سایت ژاکت را مشاهده کنید و با فیلترهای گوناگون، قالب وردپرس مدنظر خود را بهراحتی پیدا کنید. سپس، به پنل سمت چپ FileZilla بروید و فایل zip قالبی که می خواهید نصب کنید را پیدا کنید. یعنی در این مورد هم حدود نود درصد فایل ها به صورت پیشفرض خردسازی شده اند. بر طبق برآوردها و ارزیابی های صورت گرفته فایل های HTML به طور متوسط حدود یک و نیم درصد وزن کلی وب سایت ها در دستگاه های موبایل را تشکیل می دهند. این فایل در دایرکتوری اصلی هاست قرار میگیرد و میتوان با تغییرات کدهای آن، دسترسیهای مختلفی را مدیریت کرد. هر درس با توضیحات کامل ارائه می شود. بعضی قالب های فروشگاهی ما پکیج آموزشی هم دارند که پکیج آنها جداگانه ارائه شده است. آنها وظیفه دارند تا بهترین خدمات ممکن را در زمینه پشتیبانی از افزونهشان به شما (کاربر) ارائه کنند.

پلاگین وردپرس

یکی از مواردی که ذهن خیلی از افرادی را که می خواهند از پلاگین وردپرس استفاده کنند را به خود مشغول کرده این است که استفاده از این افزونه ها می تواند سرعت وب سایت را کاهش دهد. خیلی خب افزونه مورد نظر با موفقیت در سایت شما نصب شد و میتوانید از آن استفاده کنید، این سه روشی که به شما ارائه کردیم را میتوانید برای نصب هر افزونه وردپرسی استفاده کنید. شما با استفاده از آن می توانید css، HTML و جاوا اسکریپ سایت خود را بهینه کنید. شما میتوانید سایت خود را با وردپرس بسازید و بعد از گذشت زمان و بزرگتر شدن وب سایتتان، اگر دیدید وردپرس پاسخگوی نیازهای شما نیست، میتوانید هر وقت که خواستید از آن کوچ کنید. ابتدا یک نام برای دیتابیس خود مشابه با تصویر انتخاب کنید و سپس روی گزینه Create Database کلیک کنید تا دیتابیس جدید برای شما ساخته شود.

WP Security & Firewall All-in-One یک راهحل امنیتی 360 درجه برای وبسایت وردپرس شماست و در واقع یک پلاگین امنیتی جامع، آسان ، پایدار و دارای پشتیبانی قوی است. پس از طی تمام گام های لازم جهت افزایش سرعت وردپرس لازم است که برای سنجش نتیجه اقدامات خود مجددا به انجام تست سرعت بپردازید تا ببینید که چه تغییراتی در سرعت عملکرد سایت حاصل شده است و بهینه سازی های صورت گرفته تا چه میزان در بهبود سرعت عملکرد و لود شدن وب سایت موثر واقع شده اند. در واقع بعد از عکس ها، ویدیوها، فایل های جاوا اسکریپت و فونت های وب، فایل های CSS پنجمین عنصر بزرگ در شکل دهی به وزن کلی صفحات وب می باشند. 7. اجرای فایل PHP را غیرفعال کنید. نیتروپک به طور خودکار سایت شما را بهینه سازی می کند، اتصال CDN به این افزونه، کوچک و فشرده سازی فایل CSS و JS، بهینه سازی تصویر، تبدیل تصاویر به SVG، تنظیم DNS، به تعویق انداختن اجرای جاوا اسکریپت و غیره را پیاده سازی می کند.

ویرایش فایل” تغییر دهید.

به طور کلی باید گفت یکی از کارآمدترین موارد جهت افزایش سرعت وردپرس بهینه سازی و کاهش میزان لودینگ فایل های جاوا بی تم – betheme.ir – اسکریپت می باشد. در اینگونه موارد توصیه میشود از سایتهای اختصاصی شرکتی که برنامه نویسی شده اند، استفاده نمایید تا به جای اینکه سایت خود را به یک نصاب وردپرس بسپارید یک تیم فنی حرفهای پشتیبان آن باشد. آن را در گوگل جستجو کنید و ببینید که آیا قادر به شناسایی سرویس هستید یا خیر. یا اصلا اینکه پوسته یا افزونه ای را با پوسته و افزونه دیگر جایگزین کرده اید و CSS مورد نظر حتی دیگر قابل اجرا نیز نمی باشد. با استفاده از پلاگین WP Optimize میتوانید بهینهسازی دیتابیس را انجام دهید اما حواستان باشد که این کار برگشتناپذیر است و حتماً قبل از این کار از سایت خود بک آپ کامل تهیه کنید .

افزونه وردپرس

اما طعنه آمیز است که گوگل آنالیتیکس نیز مجموعه ای از مشکلات اجرایی و نقص های عملکردی خاص خودش را دارد. آسان ترین راه جهت حل این مشکل و سایر مشکلات اجرایی گوگل آنالیتیکس هاست کردن (میزبانی) آن توسط سرور اختصاصی خود یا سرورهای محلی مربوط به شبکه تحویل محتوا می باشد. از آنجا که تاریخ انتشار این مقاله، پیش از آپدیت وردپرس به نسخههای 4.1 و 4.1.1 بود و اغلب نقدهای وارده در آپدیتهای جدید وردپرس، به نوعی رفع مشکل شد، لذا بنده نیز از ترجمه مواردی که اکنون در وردپرس دیده نمیشوند و یا توسط نویسنده اصلی مقاله دیده نشدهاند، جهت صرفهجویی در کلمات و وقت، پرهیز کرده و تنها موارد و نقدی را که هم اکنون نیز بر وردپرس و نسخه جدید آن نیز وارد است را ترجمه و در اختیار مخاطب فارسی زبان قرار دادهام.

افزایش سرعت وردپرس

وردپرس یک پلتفرم بسیار ایمن است، با اینحال استفاده از یک افزونه امنیتی، محافظت شما در برابر هک شدن را دو چندان میکند. 3-افزونه Admin Menu Editor Pro: نام یک پلاگین وردپرسی است که شما کمک میکند تا رابط کاربری خود را به شکل دلخواه خودتان تغییر دهید. اسکنر فایلهای هسته سایت را بررسی میکند. بر طبق محاسبات من این مورد به تنهایی باعث کاهشی حدودا سی امتیازی برای سایت در سیستم هسته حیاتی وب گوگل می گردد. هکرها ترجیح میدهند وقت خود را برای پلتفرمهایی که افراد کمی از آنها استفاده میکنند، صرف نکنند و با توجه به این که وردپرس نسبت به رقبای خود، از سهم بیشتری در دنیای اینترنت برخوردار است، طبیعی است که توجه هکرها را به خود جلب کند. به این ترتیب با خیال راحت اگر وردپرس شما قدیمی است میتوانید این افزونه را نصب کنید و از آن به صورت کامل استفاده کنید.

چرا که گوگل مهلت انقضای لایه کش را روی دوره های بسیار کوتاه تنظیم می کند و این مساله سبب می شود که با انبوهی از هشدارهای مختلف از طرف خود گوگل مواجه شوید. غیر فعال کردن WP-CRON: از آنجایی که WP-CRON در تمامی صفحات یک سایت لود می شود خصوصا در مورد سایت های با ترافیک بالا می تواند منجر به ایجاد چالش های جدی در مسیر افزایش سرعت وردپرس گردد. توجه به نکات کوچک: دنیای وردپرس بسیار وسیع است و هر نکته کوچکی می تواند به سهم ناچیز خود شما را در مسیر دستیابی به عملکردی بهتر یاری برساند. برای طراحان بسیار اتفاق می افتد که در مواقعی نیاز به اضافه نمودن CSS به سفارشی ساز وردپرس داشته باشند.

به عنوان مثال، میتوانید آن را قبل یا بعد از پست خود قرار دهید، یا میتوانید به صورت شناور در گوشهی صفحات سایت خود قرار دهید. عدم استفاده از Google AMP: گذشته از موانعی که گوگل AMP بر سر راه افزایش سرعت وردپرس ایجاد می کند رها شدن از شر آن نیز آسان نمی باشد. عدم استفاده از Google Maps: نقشه گوگل نیز یکی دیگر از عوامل احتمالی عدم موفقیت شما در افزایش سرعت وردپرس است. یک راهکار خلاقانه دیگر این است که به جای استفاده مستقیم از Google maps در سایت خود یک باکس CTA یا فراخوان به عمل طراحی کنید و لینک اتصال به سرویس نقشه گوگل را در آن قرار دهید. کارشناسان استفاده از وب معتقدند که کاربران در عرض چند ثانیه از بازدید یک وبسایت تصمیم خود را میگیرند که میخواهند در آن بمانند یا آن را ترک کنند.

یکی از محبوب ترین جنبه های وردپرس این است که هر کسی می تواند نحوه استفاده از آن را تنها در چند ساعت آموزش آنلاین بیاموزد، سایتی که با استفاده از وردپرس ساخته شده است برای طراحی و راه اندازی به دانش برنامه نویسی و کدنویسی نیز نیاز ندارد؛ همچنین شما میتوانید از قالب های آماده وردپرس برای شخصی سازی یا ایجاد و طراحی سایت خود بهره مند شوید، ممکن است برای افزودن ویژگی ها و قابلیت های بیشتر به سایت خود هزینه ای برای این امر به توسعه دهنده و برنامه نویس بپردازید. در نتیجه نیاز خواهید داشت که تمامی این فایل های اضافی را پاکسازی کنید. به خردسازی فایل های CSS بپردازید.

البته باز هم می توانید این پروسه را به طور خودکار و توسط افزونه Perfmatters مطابق تصویر زیر به انجام برسانید. البته از طریق استفاده از افزونه Autoptimize نیز قادر خواهید بود این عملیات را به طور خودکار به انجام برسانید. البته باید گفت که آپشن میزبانی از گوگل آنالیتیکس به طور رسمی توسط گوگل ارائه نشده است. افزونه Bloom: می توانید از خدمات ارائه شده توسط این افزونه در پلاگین MTS WP Subscribe Pro به همراه انبوهی از خدمات دیگر بهره مند گردید. افزونه TablePress: قابلیت ارائه شده توسط این افزونه نیز در GenerateBlocks موجود می باشد و نیازی به استفاده از یک افزونه اضافی جهت بهره مندی از این قابلیت ندارید. با توجه به پرمیوم بودن این و قابلیت استفاده از آن فقط روی یک دامین ، پک خریداری شده توسط شما با فونت یکان خواهد بود. همچنین با تمام افزونه های کش وردپرس مانند W3 Super Cache سازگار است.

با مجموعههای پرداخت و ادغام دادهها، نظرسنجیها و فرمها را طراحی کنید. از این رو ویژگی های مربوط به قالب پیش فرض Twenty Twenty-two به صورت bold و با طراحی مینیمال می باشد. اگر تمایل دارید با سایر افزونههای امنیتی وردپرس نیز آشنا شوید، مقالهی “آشنایی با افزونههای امنیتی وردپرس” را به شما توصیه میکنیم. انواع مختلفی از افزونههای وردپرس با کاربردهای مختلف برای افزودن امکانات جدید به سایتتان وجود دارد. همچنین می توانید با استفاده از افزونه Perfmatters به غیر فعال کردن سرویس نقشه گوگل در قسمت های مدنظر خود بپردازید. برای انجام این عملیات همچنین می توانید از افزونه Autoptimize نیز استفاده کنید. در نتیجه همانطور که پیش از این گفته شد به جز استفاده از روش کد نویسی از دو طریق قادر خواهید بود به راحتی این عملیات را به انجام برسانید.