آموزش امنیت وردپرس: 25 ترفند افزایش امنیت سایت وردپرس

پس می توانید خودتان دست به کار شوید. دانشگاه وردپرس برای آن دسته از کاربرانی که می خواهند با تهیه یک پکیج آموزش جامع وردپرس، کار با وردپرس را یاد بگیرند برنامه ویژه ای دارد. که منجر به کاهش کیفیت می­شود استفاده می­کنند، اما این پلاگین افزایش سرعت وردپرس از فرمت­های بدون هدررفت (ازدست­ندهنده) استفاده می­کند، به نحوی که شما قادر به نشخیص تفاوتی در کیفیت­ها نخواهید بود. کار با افزونه های مختلف برای افزایش امکانات سایت نیز در این دوره بررسی می شوند.

همیشه اولین قدم در تامین امنیت داشتن یک رمز عبور قوی و غیرقابل حدس است. این واقعیت باعث می شود که آنها بتوانند پیشوند جدول را حدس بزنند و از تزریق خودکار SQL برای دستیابی به سایت شما استفاده کنند. این مورد برای خیلی از مدیران سایت ها پیش اومده که اومدن این اطلاعات رو در اختیار افرادی گذاشتن که هیچ مسئولیتی رو قبول نمیکنن و نتونستن از اون اطلاعات به خوبی نگهداری کنن. ساخت سایت با وردپرس هروز داره آسون تر میشه ، هروز هزاران توسعه دهنده یه بخشی از وردپرس رو توسعه میدهند. به کمک این دوره تصویری که در 25 جلسه اصلی و 15جلسه مکمل تنظیم شده است بهترین مسیر را برای یادگیری وردپرس پیش رو خواهید داشت. معمولا اگر در عنوان فایل کلمه admin وجود داشت پس به احتمال زیاد این فایل مربوط به بخش مدیریت افزونه می باشد.

اما برای آموزش های پیشرفته تر مدیریت سایت، سفارشی سازی ظاهر سایت (طراحی سایت)، افزایش امکانات سایت و… حرفه ای شوید: بر مدیریت سایت مسلط شوید و با سفارشی سازی ظاهر و امکانات سایت حرفه ای شوید. کافیست آن را در وردپرس آپلود و نصب کنید و سپس از طریق تنظیمات قالب، آن را بر اساس نیاز و سلیقه خود سفارشی سازی کنید. هر پست بر اساس سطح بهینه سازی خود در مقیاس 0-100 رتبه بندی می شود. از همینرو یک شغل در سطح وب به نام هاستینگ (Hosting) به وجود آمد که امروزه جزو پردرآمدترین مشاغل اینترنتی میباشد که یکی از رایجترین مشکلات صاحبان کسبوکارهای اینترنتی و مدیران وبسایت یعنی فضای ذخیره سازی اطلاعات را، حل میکند.

معرفی و آموزش کار با بخش های ظاهری مثل قالب سایت، منوها و ابزارک ها ارائه می شود. رفتار طبیعی یک وب سایت، شامل بارگیری کل محتوای یک صفحه به صورت خودکار می باشد. این پلاگین به طور خودکار از سایت شما بکاپ میگیرد، در زمان بروزرسانی قالب و افزونه به شما در مورد گرفتن بکاپ هشدار داده و اجازه میدهد جزئیات مورد نیاز در بکاپ ها را تنظیم کنید. ابتدا به بخش افزونه ها بروید و سپس از طریق بخش جستجوی افزونه ها نام افزونه مورد نظر خود ( reCaptcha ) را وارد کنید, در ادامه با توجه به عکس زیر; با کلیک روی گزینه ( نصب ), افزونه reCaptcha بصورت خودکار نصب خواهد شد.

افزونه وردپرس

برخی از این افزونه ها اپلیکیشن مخصوص به خود را نیز دارند که میتوانید بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید. برای شروع باید نصب و راه اندازی وردپرس را یاد بگیرید. این دوره در 3 گام ارائه می شود و از شروع کار با وردپرس تا مدیریت کامل سایت را خیلی سریع یاد می گیرید. به همین سبب در این مقاله سعی بر این داریم تا روشهای جلوگیری از سرک کشی ربات های مزاحم و مراحل امنیتی را بصورت ساده بیان کنیم. با این حال اکثر مولفان پلاگینها به کد خود اهمیت میدهند و سعی میکنند در صورت امکان پاسخ تمام سوالات پشتیبانی را ارائه دهند. برخی از تصاویر موجود در قالب مانند آیکون های شبکه اجتماعی درخواست های زیادی برای سرور ایجاد می کنند ، منظور از sprite کردن عکس ، کنار هم چیدن عکس ها می باشد و از آنجایی که تمام قطعات کوچک یک سایت در یک عکس ذخیره می شود ، در کد نویسی باید مختصات قسمت مورد نظر وارد شود تا فقط آن قسمت در مکان مناسب نمایش داده شود.

شما میتوانید قالب های حرفه ای وردپرس را از سایت های خارجی مانند studiopress و themify یا از سایت های معتبر ایرانی خریداری کنید زیرا این قالب ها به خوبی کد گذاری شده اند. نکته: ممکن است بعد از نصب افزونههای مختلفی مثل اکیسمت و wp rocket، بخشهای دیگری به قسمت تنظیمات اضافه شوند که در واقع تنظیمات مربوط به آن افزونه هستند. یکی از مواردی که بعد از نصب وردپرس همیشه روی اعصاب بوده، متن یک سایت دیگر با وردپرس فارسی در هدر (سربرگ سایت) است. اگر از افزونه های غیر ضروری استفاده کنید باعث می شود این منابع هدر برود. اما برای یادگیری افزایش امنیت وردپرس و موارد ضروری دیگر چه روش هایی وجود دارد؟ اما اگر سایت شما، سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده، میتوانید از افزونه ای که در ادامه معرفی میشود در جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی خود و فشرده سازی محتوای آن کمک بگیرید.

قدم اول را از مبتدی تا پیشرفته کامل یاد می گیرید. پرچمداران وردپرس یک پکیج فوق جامع و بی نظیر در جهان است که از مجموعه 15 دوره جامع وردپرس باران تشکیل شده است. در آموزش های بخش حرفه ای نیز به آموزش پروژه محور طراحی سایت با بهترین و پرفروش ترین قالب ها و افزونه های جهان پرداخته می شود. در این بخش بهترین پکیج آموزش وردپرس جهان را با عنوان پرچمداران وردپرس به شما معرفی می کنیم. در ادامه دوره های زیر مجموعه پرچمداران صفر وردپرس را نیز معرفی می کنیم. اما چند افزونه مهم که میتوانند در کار آپدیت قالب وردپرس به شما کمک کنند در ادامه آورده شدهاند. افزونهها در واقع ارتش آمادهبهخدمت برای شما هستند که توسط برنامهنویسان طراحی شدهاند تا بتوانند مشکلات شما را حل کنند یا ویژگیهای مهم و خاص مانند چت آنلاین با مشتریان، ارسال ایمیل خودکار، تغییر و بروزرسانی قیمت، بهبود سئو سایت و …

وردپرس این روز ها محبوب ترین سی ام اس جهان سایت بی تم است. همچنین می توانید از منابع پشتیبانی عالی و ادغام با ساده ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان بهره مند شوید. می خواهید از وردپرس استفاده کنید؟ با توجه به این، پیشنهادی که من همیشه میکنم این است: در ابتدای مسیر از وردپرس استفاده کنید تا بتوانید با کمترین هزینه، سایت تان را طراحی کنید. بدیهی است که رمزهای عبور پیچیده، امنیت بالاتری نسبت به رمزهای ساده دارند، اما بسیاری از افراد اهمیت این مورد را نادیده میگیرند.

پلاگین وردپرس

تغییر مسیرها در برخی موارد استفاده دارند ، اما تغییر مسیرهای غیرضروری ، مانند ریدایرکت 301 مسیرها و زنجیره های تغییر مسیر ، می توانند سرعت کار را کاهش دهند. به همین خاطر، ارسال درخواستها و دریافت پاسخها با سرعت خیلی بیشتری انجام میشود. به ازای هر کاربری که درخواست خود را برای لود صفحه ارسال میکند، این کارها باید انجام بگیرد تا شما در نهایت صفحه فعلی را با محتوای آن مشاهده کنید. FTP مخفف File Transfer Protocol و بطور ساده راهی برای ارسال فایل ها از سمت و یا به سمت سرور برروی اینترنت است.

مثلا بعضی از افراد تخصصا روی کانفیگ های سرور برای سایت های وردپرسی کار می کنند. در صفحهای که برای شما باز میشود میتوانید لیست کاملی از تمام صفحات وبسایت وردپرسی خودتان را مشاهده کنید. ویژگی مشاهده استایلهای در حال ویرایش به شما لیست کاملی از تمامی تنظیماتی که در حال حاظر فعال هستند را میدهد تا شما مجبور نشوید به دنبال تک به تک آنها در تنظیمات ماژول بگردید. برخی از سایت سازها شرط ورود تعداد ۲۰۰۰ محصول دارند که گسترش فروشگاه را محدود میکند. به عنوان مثال مجنتو یا شاپیفای را در نظر بگیرید، با وجود اینکه مدت قابل توجهی است که حضور دارند، اما فعالیت آنها اغلب به ساخت فروشگاه های اینترنتی محدود شده است. اگر تیم بزرگی بر روی وب سایت کار میکنند یا چند نویسنده در وب سایت شما فعالیت میکنند، قبل از ایجاد حسابهای جدید از قابلیت ها و کارایی انواع حسابهای کاربری موجود در وردپرس، باید به میزان کافی اطلاعات کسب کنید.

دوره های متعددی از سطوح آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته در دانشگاه وردپرس آماده شده اند. با آموزش وردپرس در دانشگاه وردپرس همراه باشید. وبسایت ژاکت که در ابتدا با نام مارکت وردپرس فعالیت داشته است . یا حتی می توانید افزونه ای بنویسید و آن در مارکت های وردپرس ایرانی یا حتی خارجی برای فروش قرار دهید و هزاران بار آن را بفروشید و درآمد کسب کنید. حتی اگر قالب حرفه ای تری طراحی کنید، می توانید در مارکت های وردپرس برای فروش بگذارید و از این طریق نیز درآمد زایی کنید. از جمله این فایل ها در سایت می توان به تصاویر سایت، CSS ها و فایل های جاوا اسکریپت اشاره کرد. موضوعات آموزشی این پکیج WordPress در سطح اول شامل آموزش کامل راه اندازی و کار با پنل مدیریتی سایت، ساخت انواع فرم بدون کدنویسی برای دریافت اطلاعات از کاربران، ساخت انواع اسلایدرهای زیبا، مدیریت کاربران و امکانات VIP، آموزش جامع صفحه سازی و طراحی انواع برگه بدون کدنویسی می شود.

افزایش سرعت وردپرس

بسیاری از کاربران آموزش های تصویری و مطالعه و دیدن عکس از محیط نرم افزار ها را برای آموزش ترجیح می دهند. هرچه وبسایت سریعتر باشد، باعث بهبود تجربه کاربر و ترغیب کاربران به بازدید از صفحات بیشتر میشود. وردپرس باران برای این دسته از کاربران نیز دوره آموزش وردپرس رایگانی به صورت تصویری آماده کرده است. ویدئو ها از دانلود وردپرس برای شروع کار با WordPress آغاز می شوند. در بخش های آموزش حرفه ای کار با افزونه ها و قالب ها را شروع می کنیم.

برای یادگیری مباحث کدنویسی نیز می توانید از آموزش های سایت 7learn استفاده کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) محبوب است که امروزه استفاده از آن بسیار گسترش یافته است. به همین دلیل است که اگر از XML-RPC استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید. برای آشنایی تخصصی با ویژگیهای یک پوسته وردپرس خوب به شما توصیه میکنیم مقاله “چگونه یک قالب خوب انتخاب کنیم؟ اما اگر به مباحث کدنویسی هم علاقه داشته باشید، می توانید پا را فراتر هم بگذارید و به سراغ طراحی قالب های وردپرسی بروید. ما در این مقاله طراحی قالب را قدم دوم و پلاگین نویسی را قدم سوم گذاشتیم اما ممکن است شما فقط بخواهید سراغ پلاگین نویسی بروید. صورت رایگان و پولی عرضه میشوند که شما بسته به نیاز خود به سراغ آنها میروید.

با همان قدم اول شما می توانید به درآمد زایی برسید.

این افزونه بطور کامل فارسی سازی شده است و شما تنظیمات فارسی را در اختیار خواهید داشت تا سرعت سایت خود را چندین برابر کنید. سرعت سایت همه چیز است: شما با کاهش 100ms سرعت سایت خود 7% نرخ پرش بیشتر دارید و با کاهش 2 ثانیه سرعت خود تا 103% افزایش نرخ پرش خواهید داشت. طبیعتا مفاهیم پیشرفته تری نیز وجود خواهند داشت که می بایست مرحله به مرحله و همراه با ما در گام های بعدی آموزش ببینید. آشنایی با مفاهیم پایه ای طراحی سایت و مدیریت سایت در این دوره شکل می گیرد و یک دروازه برای شروع قدرتمند دوره های وردپرس حرفه ای است. آموزش وردپرس پیشرفته نیز شامل دوره های پیشرفته و حرفه ای کار با وردپرس و طراحی سایت بدون کدنویسی است. پکیج وردپرس پرچمداران صفر وردپرس به طور کامل و جامع از سطح مقدماتی تا فوق پیشرفته آماده شده است.

”nofollow” را به پنجره درج لینک اضافه کنید. در ادامه به معرفی این دوره ها خواهیم پرداخت و لینک دانلود هر دوره WordPress را نیز قرار می دهیم. افزونههایی که در ادامه معرفی میشوند، بهترینهای افزایش سرعت سایت در سامانه مدیریت محتوا وردپرس هستند. کسب درآمد کنید: با آموزش روش های کسب درآمد و افزایش بازدید به درآمد برسید. با همان قدم اول شما می توانید به درآمد زایی برسید. این پکیج به شدت شروع قوی برای شما خواهد بود. برای یک شروع به کار سریع و قدرتمند بهترین دوره وردپرس که به شما معرفی می کنیم دوره قدم به قدم است.