آموزش وردپرس – دوره جامع WordPress

سلام در این مقاله به آموزش روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس می پردازیم.یکی از دلایلی که در وردپرس باعث می شود که سرعت وبسایت شما افزایش پیدا کند افزایش سرعت پیشخوان وردپرس است که باعث افزایش راندمان کار وبمستران در وسایت ها است که یکی از روش هایی که می توانید این کار را انجام دهید افزایش سرعت قسمت مدیریت وبسایت است. در صورتی که به روز رسانی کمکی به شما نکرد ممکن است مشکل از پوسته باشد پوسته سایت را با یک قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید و مشاهده کنید که مشکل رفع شده است یا همچنان با مشکل دست و پنجه نرم می کنید . همچنین توجه داشته باشید که تمامی اطلاعاتی که ذخیره میشوند، بعد از 60 روز دور انداخته میشوند، شما برای اینکه بتوانید جزئیات کامل مانند آی دی کاربر و یا تغییراتی که ایجاد کرده را ببنید، کافیه که روی هر رویدادی کلیک کنید تا جزئیات نمایش داده شود.

فرقی هم نمیکند این سایتها با سیستم مدیریت محتوا ساخته شدهاند یا به صورت کدنویسی اختصاصی. وردپرس چیست برای اینکه بتوانید یک سایت را راه اندازی کنید، دو راه پیش رو خواهید داشت: طراحی سایت با سیستمهای مدیریت محتوا (Content Management System یا به اختصار CMS) یا کدنویسی سایت از صفر! پس از اجرا، بسته به امکانات و پیشرفته بودن افزونه، تغییراتی را در پنل مدیریت مشاهده خواهید کرد. شاید برای شما دانستن این موضوع جالب و با اهمیت باشد که مشکل پایین بودن سرعت پیشخوان وردپرس یک مشکل عمومی و همگانی است، که خیلی از کاربران این سیستم مدیریت محتوا با آن روبرو هستند.که در این مقاله به روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس می پردازیم.

اگر به نام کاربری و کلمه عبور FTP خود دسترسی ندارید، با سرویس دهنده هاست وردپرس خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید. در صورت نیاز کارشناسان از طریق تیکت یا ایمیل با شما تماس میگیرند و اطلاعات هاست را نیز دریافت میکنند. علاوه بر این، می توانید دکمه های تماس با رسانه های اجتماعی را نیز در فهرست وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. با نصب این افزونه بر روی سیستم خود در زمان بسیار کوتاهی شاهد بالا رفتن سرعت سایت خود میشویم، این افزونه در کوتاهترین زمان ممکن سرعت سایت ما رو چند برابر میکنه پس اگر سایت ما سرعتش برای لود پایین باشه یکی از بهترین افزونههایی که به کمک ما میاد افزونه وردپرس راکت هست. افزونه ی شما در درجه ی اول نباید به هیچ افزونه یا قالبی در مارکت وابسته باشد زیرا ما نمی دانیم در وب سایت وردپرس کاربران چه خبر هست ، آن ها چه افزونه یا قالب هایی را نصب کرده اند.مگر زمانی که ذاتا برای توسعه یک افزونه مثلا ووکامرس ، محصولی را تولید کرده باشیم.

پلاگین وردپرس

اگر کاربران زیادی از سایت شما خارج شوند، به این دلیل که سایت شما دیر بارگذاری میشود، گوگل هم رتبه سایت شما را کاهش میدهد. همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره شد، افزایش سرعت سایت وردپرسی یکی از مهم ترین عوامل سئو سایت شما میباشد و شما به عنوان یک کارشناس سئو باید برنامه جامعی برای کاهش زمان پاسخگویی به کاربر، در دستور کار خود قرار دهید. افزونه افزایش سرعت وردپرس WP Rocket دارای سیستم بهینه سازی دیتابیس میباشد که به وسیله آن علمکرد و سرعت دیتابیس را افزایش داده و نقش موثری در سرعت وبسایتتان ایفا خواهد کرد. به همین دلیل اگر خود وبسایت دارای سرعت معمول و مناسبی باشد اما ناحیه ی مدیریتی آهسته و با سرعت پایینی است، باز هم شما به عملیات بهینه سازی برای افزایش عملکرد سیستم وردپرس خود betheme.ir (http://betheme.ir) احتیاج دارید.

برای اینکه مطمئن شوید مشکل از قالب شما است یا از جای دیگری است، برای زمان کوتاهی قالب پیشفرض وردپرس را فعال کنید و بررسی کنید که آیا کندی سرعت شما حل خواهد شد یا خیر، که در صورت حل شدن مشکل میبایست یک بازنگری کلی در کدهای قالب خود داشته باشید تا آن را رفع کنید. هنوز معنای کاملی برای کلمه Preloading پیدا شده است اما در مورد این خصوصیت افزونه موشک وردپرس می توانم بگویم که با نصب این افزونه صفحات سایت شما روی سرور های افزونه موشک ذخیره می شود و در این صورت از cpu کمتری استفاده شده و از این پس سرعت لود سایت شما چندین برابر می شود . فرانک، نویسنده Autoptimize در این مورد از کاربران خواسته که این تست رو انجام بدن چون پروندههای بزرگتر با gzip بهتر فشرده میشن و این به معنای یک سایت کوچکتر است. این روش متداولترین شیوه برای شناسایی افزونهها است.

WPML امکان ترجمۀ سایت شما به بیش از 40 زبان مختلف را دارد و دست شما را برای انتخاب زبان باز میگذارد. من دوست دارم با بهینهسازی sitewide ( چیزهایی که بر عملکرد کل وب سایت شما تاثیر میگذارد ) شروع کنم که کارایی بیشتری از انجام کارهایی مانند بهینهسازی صفحات و تصاویر فردی دارد. هنگامی که عکسی را فشرده سازی می کنید، بخش از اطلاعات آن از دست می رود؛ بنابراین، یک تصویر غیر فشرده کیفیت بالاتر و جزئیات بیشتری به همراه دارد. به کمک این راهکار مخاطبین پر و پا قرص شما، در جستجو در صفحات تکراری، سرعت بیشتری را احساس می کنند. برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو علاوه برسئو باید سرعت سایت را نیز مورد توجه قرار داد.

افزونه وردپرس افزونهها به خودی خود کار نمیکنند و کارکردشان بستگی به خدمات برنامه میزبان دارد. مبنای کار خود قرار داده اند و بدین معناست که بازدید کننده سایت به محض اینکه سایت را به سمت پایین اسکرول کند تصاویر لود می شوند! شما می توانید از نرم افزارهای کاهنده حجم عکس استفاده کنید و بدین شکل به بهینه سازی تصاویر بپردازید. این افزونه با بهینه کردن عکسها و کم کردن حجم آنها سرعت سایت را بالا میبرد. همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، این نرم افزار کد هر صفحه را به شما نمایش میدهد.

افزونه wp rocket یا افزونه موشک وردپرس راهی برای رسیدن به اوج در دنیای وب افزونه موشک وردپرس که مدتی است یکی از پر فروش ترین افزونه های وردپرسی است بطور شگفت انگیزی سرعت سایت های وردپرسی را بالا می برد ! روش بعدی برای افزایش سرعت وردپرس این است که منابع Render-Blocking را از بین برد. روش های مختلفی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد. در زیر چند نکته ساده و کلیدی وجود دارد که باعث میشود WordPress سریعتر بار شود. این نه تنها باعث میشود گوگل سایت شما را دوست داشته باشد، بلکه به کاربران شما امکان میدهد تا از بارگذاری سریعتر سایت و مشاهده صفحات بیشتر لذت ببرند.

اگر بخواهیم این معیار را ساده بفهمید، می توانید آن را به عنوان زمانی که کاربر برای دیدن هر محتوا در مرورگر خود نیاز دارد ، درنظر بگیرید. اما این نگرانی میتواند توسط CDN (شبکه تحویل محتوا) مرتفع شود. یک CDN شبکه ای از سرورها در مکان های مختلف جهان است. همانطور که در بالا نیز اشارهای داشتم با نصب افزونههای متعدد پایگاه داده وبسایت وردپرسی شما نیز حجیم و حجیمتر میشود که در صورت استفاده زیاد از افزونههای مختلف باعث شلوغ شدن دیتابیس خواهد شد، بنابراین برای رفع ان میتوانید دیتابیس خود را بهینه سازی کنید. مسئله دیگری که به شدت در لود سایت تاثیر گذار است موضوع فونت های سایت شماست که معمولا با پسوند های EOT TTF WOFF WOFF2 است ما با روش هایی اصولی بارگزاری فونت های وب سایت شما را بهینه سازی میکنیم که تاثیر آن در پایان کار کاملا مشهود است و میتوانید آن را مشاهده کنید، به گفته کارشناسان وردپرس و وب مسترهای معتبر دنیا فونت ها بهتر است در زمان بارگزاری سایت به شرط به هم نریختن در صف اول قرار گیرند که این امر توسط تیم آپ تم به صورت کاملا حرفه ای انجام خواهد شد که به شدت بر روی سرعت سایت شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

بحث هزینه در همهی حوزهها حرف اول را میزند. توصیه می شود در استفاده های اولیه سراغ نسخه های پولی نروید و از امکانات رایگان پلاگین ها استفاده کنید. برای شروع به سراغ این ابزار می رویم تا ابتدا یک آنالیز از سایت خود تهیه کنیم، پس وارد سایت GTmetrix می شویم. یک سکشن جانبی (aside) را برای سایدبار شروع کنید، اگر سایدبار فعال است، آن را از وردپرس درخواست کنید و سپس تابع سایدبار پویا را فراخوانی کنید. برای اینکه ظاهر سایت خود را کاربرپسند کنید، میتوانید از طراحی ظاهری و قالب های وردپرس برای ایجاد یکسری امکانات خاص در سایت خود استفاده کنید .

کد های Html سایت شما را فشرده میکنیم اما به دو شرط: اول اینکه حجم صفحات شما کم شوند که معمولا همینطور است ، دوم اینکه تداخلی در سایت صورت نگیرد تا ظاهر سایت به هم بریزد. اما به صورت جامعتر استفاده از افزونه WP-Rocket پیشنهاد میشود که در ادامه به آن می پردازیم. این در حالیست که افراد با اولین حضور در وبسایت، این میزان سرعت را تجربه نمی کنند. پیداست که با اینکار مخاطبینی که به مشتری شما تبدیل شده اند، در لود کردن صفحات دلخواه دچار تأخیر در لود نمی شوند. سرعت سایت بر روی رضایت بازدیدکننده نیز تاثیر گذار است و او را تشویق به گشت زدن در وبسایت میکند و احتمالا نتیجه اینکار فروش بیشتر کالا یا خدمات و یا انتقال بیشتر اطلاعات موردنظر شما خواهد بود. اگر این قابلیت فعال باشد، مرورگرها برای فراخوانی اطلاعات عکسها، جایگیری، فونتها و… بعضی وقتها مشکل کند شدن پیشخوان وردپرس به دلیل افزونههای زیادی است که در آن نصب کردهاید، پس میتوانید همه ی افزونهها را غیرفعال کنید و با فعال سازی یک به یک آنها مشکل را پیدا کنید.

حال با توجه به اینکه مزایا و معایب برخی از پرطرفدارترین زبانهای برنامهنویسی تحت وب را با هم خواندیم. همواره وردپرس، قالبهای وردپرسی و افزونههای وردپرس در حال بهروزرسانی هستند که مشکلات امنیتی و کوچکترین مشکلات را در هر بروزرسانی حل میکنند و امکانات متنوعی به آنها اضافه میشود. بنابراین ، یک FCP سریع به کاربر اطمینان می دهد که چیزی در حال بارگذاری است و احتمال اینکه منتظر بارگذاری سایت باشند، بیشتر می شود. همچنین باعث بهبود سئو و تجربه کاربر می شود. از این رو ، برای بهبود FCP ، باید این منابع بازدارنده را از بین ببرید. ادعای سازنده افزونه wp rocket این است که اگر شما برنامه نویسی بلد باشید به راحتی می توانید افزونه را برای سایت خودتان سفارشی سازی کنید و از آن بهره های دوچندان ببرید ! اگر نحوه کار با پلاگین WP Rocket رو بلد نیستسن اموزش های پارسی خوبی به صورت ویدیویی و در قالب پست هایاموزشی منتشر شده که شما با یک سرچ ساده در گوگل می تونید به این مطالب دسترسی پیدا کنید.

از این رو هیچ زمانی برای آپلود صفحات تکراری اختصاص نمی یابد. به همین دلیل است که اگر از XML-RPC استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید. اگر سئو برای شما مهم است حتماً این افزونه وردپرس فوق العاده را تهیه کرده و روی سایت خود نصب کنید. اما توجه داشته باشید که برداشت اول ممکن است اشتباه باشد، و تبلیغات میتواند فقط یک اغراق باشد، بنابراین شما قطعاً به معیارهای دقیق تری نیاز دارید که هنگام انتخاب خود روی آنها تمرکز کنید.بنابراین تصمیم گرفتیم یک چک لیست سریع برای کسانی از شما که نمیدانند از کجا شروع کنند و چه چیزهایی باید در اولویت باشند ایجاد کنیم. بستگی به حجم وبسایت و میزان مشکلات موجود داره اما به طور کلی این مبلغ از ۳۰۰ هزار تومان شروع میشه و میتونه تا یک میلیون هم افزایش پیدا کنه.

افزایش سرعت وردپرس

شما وقتی سایتی را طراحی می کنید سرعت و زمان برای شما بسیار باارزش است و وب سایت هایی که دارای سرعت پایینی هستند موجب خستگی و کلافگی افراد می شود ولی اگر ناحیه مدیریتی کند باشد نه تنها موجب خستگی میشود بلکه هزینه بردار نیز هست.این به دو صورت بر روی روند وب سایت شما تاثیر می گذارد یکی این که با وجود سرعت پایین خستگی شما و نویسندگان شما را در بر دارد و باعث کلافگی خواهد شد و دیگری باعث میشود دا از منابع سرور به میزان قابل توجه ای استفاده شود و این خود مجدد شامل هزینه خواهد بود زیرا موجب قطعی سرور و شما باید به دنبال هاست مناسب تری نیز باشید. افزونههای کش، پُستها و صفحات شما را به صورت فایلهای HTML استاتیک در کَش ذخیره میکنند. آموزش افزونه ترجمه قالب و پلاگین وردپرس loco translate را می توانید به صورت کامل در سایت ما مشاهده کنید.

اما وبسایتها با مرور زمان از محتوا و مدیا پرمیشن و به روزرسانیهای مختلف هم برای وردپرس و افزونهها و سرور ارائه میشه بنابراین ممکنه در آینده نیاز به بررسی مجدد داشته باشین اما تا مدتها خیالتون از بابت سرعت راحت خواهد بود. البته سرعت وبسایت به قدرت سرور یا هاست شما هم مربوط میشه. این تابع در زمان نصب پلاگین اجرا میشود و استفاده از این تابع اختیاری میباشد.یعنی هنگامی که شما نیاز به انجام کاری در هنگام نصب پلاگین دارید مثلا ایجاد جداول مورد نیاز پلاگین در بانک اطلاعاتی یا ایجاد یک کرون جاب(زمان بندی رویدادها در وردپرس) برای اجرای زمانبندی شده یا ایجاد نقش برای کاربری. پس اگر آمار بهتری دارید از خیلی ها بهتر هستید. پس سعی کنید تا به محض انتشار نسخه به روز قبل از هرکاری ان را بررسی کرده و بعد اگر مشکل خاصی نبود بروز رسانی کنید. بهتر است قبل از این که به دنبال راه حلی برای رفع مشکل باشیم باید مطمئن شویم که چنانچه سایت از دسترس خارج شود مشکلی را به وجود نمیاورد و کاربران خود را از دست نمی دهیم البته بهترین کار ايجاد یک صفحه با عنوان سایت در دست تعمیر است، می باشد با انجام این کار شما به کاربران خود اعلام میکنید که سایت شما در حال تعمیر و به روز رسانی است و به زودي به حالت عادی باز خواهد گشت حتی میتوانیم فرم دریافت ایمیل در این صفحه قرار دهیم تا بعد از اتمام کار به آنها خبر داده شود.