افزایش سرعت لود وردپرس با چند راهکار عالی

درون این پوشه یک فایل به نام style.css و همچنین فایلی دیگر به نام functions.php میسازیم. شاید متوجه شده باشید که برخی تابعها خالی هستند، اما برخی دیگر کدهای متفاوتی درون خود دارند. وردپرس به تنهایی یک مدیریت کننده وبلاگ شماست یعنی وردپرس برای سایت شما یک خانه ایمن و سریع است ولی مت مولنویگ سازنده ی این هیولای بی شاخ و دم ، پلن یا برنامه ای برای یک سایت فروشگاهی ندارد به عبارتی دیگر این بنیان گذار یک خانه خالی برای نشر محتوای شما در اختیار شما قرار داده است اما تهیه مایکروویو ، اجاق گاز و مبل را به عهده شما گذاشته است.

به گونه ای که طراحی وبسایت آسان تر شده و به دلیل کسب تجربه کاربری ممکن است این موضوع به شما کمک کند تا از اهداف تجاری خود فراتر بروید. این موضوع باعث میشود اطلاعات سایت شما از بین نرود. این موضوع در محیط پروداکشن مطلوب است، اما در زمان توسعه میتواند منجر به مشکلاتی شود. احتمالاً شما علاقه ندارید که هفتهها از وقت خود را به یادگیری PHP بپردازید و با زیر و رو کردن مستندات این زبان، همه مفاهیم مرتبط با PHP را بیاموزید.

در قسمت بعد برای آشنایی با پوسته وردپرس می توانید به قسمت پیشخوان وردپرس بروید و از گزینه نمایش قسمت پوسته را انتخاب کنید و قالب فعلی سایتتان را مشاهده کنید یا آن را تغییر دهید و پوسته های رایگان استفاده کنید و سایت بی تم یا خرید کنید. به این ترتیب میتوانیم نوشتههای خود را در ادامه استایلبندی کنیم. در این مرحله لزومی ندارد با دلیل اضافه کردن این کلاسهای خاص آشنا باشید، چون فعلاً فقط روی یادگیری تابعها تمرکز داریم. زمانی که دانش خوبی در زمینه کدنویسی وردپرس به دست آوردید، میتوانید شروع به تغییر رویههای نامناسب کدنویسی بکنید و الگوهای کدنویسی را مطالعه کرده و دلیل کدنویسی برخی بخشها به روشهای خاص را متوجه شوید. برای نمونه در صفحه اصلی وبسایت، کوئری به دنبال 10 نوشته اخیر میگردد در بایگانی دسته کوئری به دنبال 10 نوشته اخیر همان دسته میگردد. استفاده از افزونه کش وردپرس این امکان را خواهد داد تا با کش کردن اطلاعات در سایت و مرورگر کاربران، به جای اینکه اطلاعات برای هر کاربر مستقیما از سرور درخواست شده و برای هر کاربر جداگانه درخواستها بررسی و پاسخ داده شود، با سرعت بالاتری از حافظهای که از قبل این دادهها به شکل بهینهتری ایجاد شده لود شود.

پلاگین وردپرس

به همین دلیل است که بسیاری از سایتهای بانکی و تراکنش مالی بصورت خودکار کاربران غیرفعال را خارج میکنند. زیرا ادمین سایتهای تازه کار، توجهی به امنیت افزونهها، قدرت پسورد، منسوخ بودن نرمافزارها و.. اگر کیفیت برای شما اهمیّت زیادی دارد، پیشنهاد میکنیم به سراغ قالب AccessPress Basic بروید. اگر به دنبال راه حل ساده تری هستید. را به جایی در ابتدای فایل کپی کنید تا تگها به ابتدای نوشته بروند، اما HTML مربوط به فوتر که از تگ فوتر استفاده میکند نیز باید تغییراتی داده شود تا به کد خوبی تبدیل شود. کلاسهای زیادی را به عنصر HTML اضافه میکند. همچنین میتوانید بینهایت اپراتور پشتیبانی در آن اضافه کنید. هر بخشی که برای وب سایت خود نیاز داشته باشید میتوانید با کمک پلاگینهای رایگان به سایت اضافه کنید. استفاده از این سیستم به شما کمک میکند در زمان کم وب سایتی منعطف راهاندازی کرده، مطالب موردنظر خود را منتشر کنید، هرگونه امکاناتی را بر روی وردپرس نصب کنید و هر زمان که تمایل داشتید مطالب و ویژگیهای سایت خود را تغییر داده و به روز رسانی کنید.

تنها استثنا در مورد فایل functions.php است. Persian world افزونه ای حرفه ای برای فارسی کردن وردپرس است که کار کردن با آن بسیار آسان می باشد. هر تم یا افزونه ای که در سایت وردپرس خودتون استفاده می کنید توسط شخص دیگری نوشته شده است؛ از آنجا که هیچ سازمان یا شخص خاصی برای نظارت بر تم ها یا افزونه های وردپرس وجود نداره در پلاگین ای که در سایت شما استفاده می شود، یک سری اشکال وجود داره. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت مدیریت (پیشخوان) وردپرس خود بروید و روی افزونه ها » افزودن کلیک کنید. به این ترتیب میبینید که هر چه این تابع را در بخشهای بالاتر فایل قرار دهید، محل نمایش تگها در نوشته نیز بالاتر میآید. طراحی وب سایت از مهمترین فعالیتهایی است که امروزه در دنیای اینترنت انجام میشود. مدیریت وب سایتهای طراحی شده با وردپرس بسیار آسان است.

اگر چیزی را درک نکردید، اصلاً نگران نشوید، در ادامه به سرعت به نقطهای خواهید رسید که آن را بفهمید. برای شروع کار پیشنهاد میکنم یک هاست وردپرس خوب مثل هاست وردپرس سرورستاپ رو انتخاب کنید، قالبی مثل Astra و صفحه سازی مانند Oxygen Builder یا elementor به همراه WP-rocket پیشنهاد می شود. برای نمونه اگر میخواهید فایل index را دستکاری کنید، تنها کاری که باید بکنید این است که یک فایل جدید index در دایرکتوری پوسته فرزند بسازید. پس باید از افزونههایی استفاده کنید که حاوی کدهای مخرب نباشد که اگر غیر از این باشد متحمل ضرر خواهید شد. در ادامه با برخی از موارد عمده که احتمالاً با آنها بیشتر مواجه خواهید شد آشنا میشویم.

افزونه وردپرس این افزونه بصورت خودکار تصاویر را هنگام بارگذاری آنها در سایت بهینه می کند. با افزونه Visual CSS Style Editor که قبلاً به نام مداد قرمز شناخته میشد، میتوانید هر صفحهای از سایت خودتان را سفارشیسازی کنید. برای کمک به انتخاب شما به معرفی چند افزونهی برتر سال 2020 میپردازیم. افزونههایی مانند Really Simple SSL یا SSL Insecure Content Fixer میتوانند پیکربندیهای فنی و فعالسازی SSL را تنها با چند کلیک انجام دهند. البته افزونههای استاندارد وردپرس فقط در صورت لزوم فایل های مورد نیاز خود را در سایت شما بارگذاری و یا درخواستی را به سمت سرور و دیتابیس ارسال میکنند اما گاهی اوقات اینکار اجتناب ناپذیر است. اگر یک پوسته فرزند را بر اساس پوسته Twenty Fourteen ساخته باشید، همچنان میتوانید آن را مطابق میل خود ویرایش کنید و در عین حال بدون از دست رفتن این تغییرها، پوسته را نیز به طور مرتب بهروزرسانی کنید. تست و آزمایش افزونههای متفاوت بر روی سایت اصلی: اگر راجع به افزونه ای اطلاع ندارید و نمیدانید که نحوه کار آن چطور است و درباره کاربرد آن سردرگم هستید به هیچ عنوان روی سایت خود نصب نکنید.

وقتی برای این مسئله محدودیت تعیین کنید، کاربر پس از چند اقدام ناموفق (مثلاً 5 دفعه)، بهطور موقت حتی امکان تلاش مجدد را هم نخواهد داشت. و در موارد ابتدایی نیازی به فردی برای تامین امنیت وردپرس خود نخواهید داشت. برای نمونه تلاش کنید فهرست تگهای یک نوشته را از انتهای مطلب به ابتدای آن بیاورید. Pagespeed Ninja ؛ سال هاست که بر روی افزایش سرعت بالاتراز 200 هزار وب سایت روی موبایل را با بیش از 30هزار نصب فعال کار می کند.این افزونه نه تنها سرعت بارگذاری سایت شما را در دو نسخه دسکتاپ و موبایل افزایش می دهد، بلکه Google PageSpeed Insights را نیز با یک کلیک برطرف می کند. با استفاده ازآموزش فعالسازی کد امنیتی Captcha در وردپرس کد امنیتی را در سایت خود نصب و فعال کنید و در تمام فرم های سایت خود نظیر ثبت نام و تماس با ما و نظرات و فرم لاگین به مدیریت وردپرس حتما کد کپچا را فعال نمایید تا امنیتی بالاتری داشته باشید و از ارسال اسپم جلوگیری نمایید .

این آموزشها هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری برگزار شده و به صورت کاملا کاربردی برگزار میشود. دارد. این تابعی است که در صورت مشاهده یک نوشته منفرد مقدار «صحیح» (True) خواهد داشت، در غیر این صورت «نادرست» (False) خواهد بود. مانند گالری عکس و غیره که به صورت آنلاین هستند. شبکههای تحویل محتوا میتوانند به شما در افزایش دادن سرعت وبسایتتان کمک کنند. همچنین این امکان فراهم میشود که سایت شما نیز در لیست نمایش داده شده برای رقبای موجود در یک رده مشخص نمایش داده شود. برای آشنایی با آرگومانهای یک تابع میتوانید از مستندات پروژه بهره بگیرید. هر تابع آرگومانهای متفاوتی دارد که با کاما از هم جدا میشوند. همانطور که می بینید، آسترا از هر نظر بهتر است. اما آنها نیز به عنوان کلکسیون نوشتهها در نظر گرفته میشوند.

شما میتوانید از هر چیزی مانند کد فوق استفاده کنید، تنها محدودیت در خطی است که با کلمه Template آغاز میشود. در این مرحله میتوانید به پوسته فرزند سوئیچ کنید، اما زمانی که از سایت خود بازدید کنید، هیچ گونه استایلی نخواهید دید. با نصب این افزونه میتوانید روی کش وردپرس و تمام تنظیمات مربوط به آن تسط داشته باشید. برای این که مطمئن شوید این اتفاق نمیافتد، باید قابلیت دیباگ را فعال کنید تا به پیامهای خطا دسترسی داشته باشید. آیتمهای درون این پرانتز به نام «آرگومان» (argument) نامیده میشوند. چیزهایی درون پرانتز خود دارد.

البته انجام این کار خوب است، اما بهتر است که در مسیر یادگیری تا جایی که میتوانید به آزمایش آموختههای خود بپردازید. سهولت و کاربرپسند بودن از مهمترین دلایلی است که وردپرس را تا به این اندازه محبوب و پر استفاده کرده است. این کار نشان میدهد که این تابع در عمل مسئول نمایش تگها است اکنون آن را کپی کرده و در بخشهای مختلف فایل قرار دهید تا نتیجه نهایی را بررسی کنید. برای مثال اگر متن نوشته ها را فعال کنیم، تمام اعداد در متن نوشته ها به طور خودکار به اعداد فارسی تبدیل می شوند. سایدبار ها برای افزودن ابزارک های مختلف از جمله پیوند های اجتماعی، تبلیغات، فرم های اشتراک یا فرم تماس استفاده می شود. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره بیشتر می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

مانند گالری عکس و غیره که به صورت آنلاین هستند.

API ها این امکان را به شما میدهند که قابلیتی که در یک سایت دیگر وجود دارد در سایت شما به نمایش درآید. زمانی که از پوسته فرزند استفاده میکنیم، قاعده کار آسان است: هر زمان که فایلی بارگذاری میشود، وردپرس ابتدا در دایرکتوری فرزند به دنبال آن میگردد. در این مرحله پوسته فرزند شما دقیقاً همانند پوسته والد است. افزونه wp optimize صفحات شما کش میکند و سرعت لود سایت شما را بالا تر میبرد. این افزونه ساده، اما موثر است. داشتن کدهای جاوا اسکریپت زیاد باعث زیبایی و دلربایی سایت میشوند که در نگاه اول چشم کاربران را جذب میکند اما بعد از استفاده از سایت متوجه سرعتپایین و تأخیر در عملکرد سایت میشوند .

اگر خواهان طراحی حرفه ای وب سایت هستید شرکت در دوره آموزش وردپرس را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر یک خطای غیر حیاتی در کد خود داشته باشید، هیچ پیام خطایی دریافت نمیکنید و کد نیز کار نمیکند و یا در صورت کارکرد صحیح نیز خروجی مطلوب را ارائه نمیدهد. کافی است کد را از پوسته والد کپی کرده و در فایل functions.php پوسسته فرزند بچسبانید. البته ویرایشگر اولیه وردپرس هم میتواند کد ها را ویرایش کند ولی افزونه Wp Editor بسیار حرفه ای و کامل تر است . Wp smush, ewww image و imigify از محبوب ترین پلاگین ها برای بهینه سازی سایت هستند. پلاگین ترجمۀ Polylang تعداد زیادی از زبانهای زندۀ دنیا رو پشتیبانی میکند و تقریباً میتوانید به تعداد نامحدودی زبان سایت خود را ترجمه کنید. پلاگین وردپرس مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که ویژگی ها و عملکردهای اضافی را تعریف می کنند آنها اساساً فایلهای کدی هستند که میتوانند از طریق داشبورد وردپرس روی سرور آپلود شوند، اما مانند تمها، میتوان از آنها برای وادار کردن وردپرس برای انجام هر کاری استفاده کرد و می توانید برای افزودن ویژگی ها، عملکرد یا ادغام های جدید در وب سایت خود آپلود کنید.

در پایان این دوره میتوانید برای طراحی هر نوع سایتی با وردپرس اقدام نمایید. مثلا برای یک فروشگاه وردپرس باید حتما از قالب وردپرس فروشگاهی استفاده کنید و نمی توانید از یک تم غیر مرتبط برای آن استفاده نمایید. چرا که وردپرس به تنهایی نمی تواند امکانات یک سایت فروشگاهی را در اختیار شما قرار دهد. اکنون میتوانید شروع به دستکاری چیزهای مختلف بکنید. شما یا میتوانید شروع به نوشتن کد خود در فایل Index بکنید و یا کد را از فایل پوسته والد کپی کرده و در این فایل چسبانده و تغییرات لازم را در آن بدهید. وردپرس به طور پیشفرض همه خطاهای کد را پنهان میسازد. این تابع عنوان نوشته را نمایش میدهد، اما یک تگ آغازین h1 نیز آماده شده و به آن الحاق گشته است. نتیجه این کار چنین میشود که میتوانید یک پوسته موجود را بسته به میل خود ویرایش کنید، اما همزمان میتوانید پوسته والد را نیز ویرایش کرده و یا هر زمان که دوست داشتید دوباره به استفاده از پوسته والد روی بیاورید.

در این روش مستقیم از دایرکتوری وردپرس اقدام به نصب افزونه می کنیم.قبل از هر چیز باید بدانید که تمامی افزونه های وردپرس در پوشه wp-content در زیر شاخه plugins قرار دارند در این روش کافیه فقط فایل دانلودی را در پوشه plugins اکسترکت یا extract کنید تا پلاگین نصب شود و از قسمت افزونه های نصب شده آن را فعال نمایید. اگر در رابطه با مقاله وردپرس چیست سوالی دارید در قسمت دیدگاه های سایت مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

افزایش سرعت وردپرس