افزونه وردپرس چیست؟

در حقیقت اگر بخواهم به زبان ساده قسمت ابزارها در وردپرس را معرفی کنم می توان گفت با کمک ابزارها می توانید فایل های xml که مورد نیاز است و برای اطلاعات قالب ها (دموی قالب) به کار رفته را بارگذاری کنیم. یکی دیگر از امکاناتی که در وردپرس موجود است، ابزارها هستند. یعنی شما میتونید تا از محتوای نوشتهها، دیدگاهها، برگهها و… برای ابزاری هم که در اینجا وجود ندارند میتونید تا با نصب افزونههای ساخته شده به اونها دسترسی داشته باشید. آموزش ساخت فهرست در وردپرس موضوع این جلسه از آموزش وردپرس است در واقع منو یا فهرست یکی از مهم ترین قسمت های هر وب سایت است که باید در اضافه کردن گزینه های مورد نیاز در این قسمت دقت کافی رو داشته باشید یعنی هر گزینه یا لینکی قرار نیست در این قسمت قرار گیرد و فقط باید لینک های مفیدی که می تواند به کاربر کمک کند را در این قسمت قرار دهید.

آنها می توانند افزونه و همچنین قالب ها را ویرایش،نصب و حذف کنند.مهمتر از همه یک مدیر میتواند کاربر جدید به سایت اضافه کند،اطلاعات کاربرهای موجود نظیر رمز عبور آنها را تغییر دهد و همچنین کاربری را از سایت حذف کند. تصور کنید برای میزبانی سایت وردپرسی خودتان، از هاست ایران سرور استفاده میکنید که سرورهای آن در تهران واقع شده. در واقع شما می توانید با نصب یک افزونه کش به شدت سرعت سایت خود را بالا ببرید. در واقع این ابزار با بررسی دقیق شرایط سرور و آنالیز بخش های مختلف آن، بهترین گزینه های ممکن برای بهینهسازی و افزایش سرعت سایت و سرور شما را در دستور کار قرار می دهد. در انتخاب شرکت ثبت دامنه وسواس به خرج ندهید و بدانید که معمولا ثبت دامنه در سرعت وبسایت تاثیر زیادی ندارد.

البته ناگفته نماند که امنیت خود وردپرس تا حدی بالاست و توسعه دهندگان همواره آن را بررسی و آپدیت میکنند. کاربرانی که در سایت شما در نقش مشترک هستند میتوانند به سایت وردپرس شما وارد شوند و مشخصات خود را آپدیت کنند.اگر بخواهند میتوانند رمز عبور خود را تغییر دهند .آنها نمیتوانند پستی بنویسند،نظرات را ببینند یا در وردپرس شما کاری انجام دهند.نقش این کاربران برای زمانی مفید است که نیاز داشته باشید کاربری قبل از خواندن و نظر گذاشتن وارد سایت شود. فهرست همیشه در سایت ها یکی از اجزای مهم بوده و هرگز ارزش اصلی خود را از دست نداده پس شما در انتخاب و نحوه چینش منو باید کمی بهتر از رقیبان خود عمل کنید.

به همیت دلیل است که می گوییم برای ساخت فهرست در وردپرس از هر لینکی استفاده betheme.ir نکنید. با نصب افزونههای مرتبط به ابزارها در وردپرس هم منوهای بیشتری به این بخش اضافه خواهد شد که می تونید از آنها استفاده کنید. شما با کمک ابزارها می توانید اطلاعات سایر جاهای وب را مخابره کنید بدون اینکه گوگل رتبه ی شما را کاهش دهد و همچنین اطلاعاتی را به سایت وارد کرده یا از آن خارج کنید. همانطوری که از اسمش مشخص است کاربری که در نقش نویسنده است میتواند بنویسد، ویرایش کند و پستهای خود را انتشار دهد. نویسندگان میتوانند نظرات را ببینند اما نمیتوانند نظرات را تایید یا حذف کنند.آنها به بخش تنظیمات،افزونه و قالب دسترسی ندارند ،بنابراین نقش نویسنده در سایت نقشی کم خطر است به استثنا توانایی آنها در حذف پستهای انتشار داده شده! این مشکل معمولا در سایت هایی که بازدید کم دارند و یا برنامه های زمانبندی آن ها در ساعاتی است که سایت بازدید ندارد.

پلاگین وردپرس

برای این کار مقاله آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را مطالعه کنید. اگر دوست دارید وبسایت شما پر گوگل خوب بالا بیاید این مقاله Seo on Page را بخوانید. اگر در مورد برندسازی جدی هستید و بودجه کافی دارید ، ممکن است بخواهید تعدادی TLD با همین نام خریداری کنید. این نقش ها اساسا برای مدیران سایت محفوظ میماند و به شما کنترل کامل سایت وردپرس را میدهد.اگر شمادر حال عضو کردن چند کاربر برای سایت وردپرس خود هستید باید توجه کنید که کدام کاربر در نقش مدیر میباشد . حال به توضیح هر بخش به صورت جداگانه می پردازیم. خدمات مربوط به افزایش سرعت وردپرس به صورت حرفه ای در دسترس شما می باشد و شما می توانید از این خدمات استفاده کنید.

همانطور که قبلا گفته شد هاستینگ مناسب یکی از مهم ترین شاخصه هایی است که بر سرعت سایت شما تاثیر بسزایی دارد. گرچه مقدار مشخصی برای سرعت لود سایت وردپرس تعریف نشده و محدودیتی برای آن وجود ندارد، ولی به طور کلی هر سرعتی زیر 2 ثانیه مناسب است. نمایش منو در سایت رابطه خاصی با قالب سایتتون داره یعنی نحوه نمایش و گرافیک منو بستگی به قالبتون داره اگر از قالب های رایگان وردپرس استفاده کنید می بینید که منو سایت شما جذابیت خاصی نداره ولی قالب های حرفه ای تر منو جذاب تر با امکانات بیشتری در اختیارتون قرار می دهد.

خب تا اینجا با این سیستم مدیریت محتوا اشنایی نسبی ای پیدا کردیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایتها و وبلاگ ها است. در سال 2003، وردپرس توسط مت مولنوگ، دانشجوی آن زمان ایجاد شد؛ این پروژه به عنوان راه اندازی مجدد پروژه قبلی به نام b2/cafelog که در ابتدا توسط Michel Valdrighi ساخته شده بود، آغاز شد. این موضوع را مت در همان وبلاگی که با cafelog ساخته بود در سال 2003 اعلام کرد.

با قالب های چند منظوره هر سایتی را میتوانید راه اندازی کنید. وردپرس دارای یک فروشگاه ساز قدرتمند به نام ووکامرس است،که راحتی می توان انواع سایت فروشگاهی را راه اندازی نمود و از فضای اینترنتی کسب درآمد کرد. آسان ترین راه برای آن که بفهمید وب سایتی که در آن هستید از چه سیستم مدیریت محتوا، چه زبان برنامه نویسی، چه نوع سرور و کلا مواردی از این قبیل را متوجه شوید استفاده کردن از افزونه های است. در حال حاضر وردپرس به صورت پیشفرض از 5 نقش کاربری پشتیبانی میکند که هر یک از این نقشهای کاربری به یک بخشی از پیشخوان وردپرس دسترسی دارند(هرکدام محدودیت دارند) و با تغییر نقش کاربری یک کاربر قادر هستید تا دسترسی وی به پیشخوان وردپرس را محدودتر یا بازتر کنید. هیچ چیز به اندازه یک وب سایت آپدیت شده، شما رو از خطرهای احتمالی بعدی حفظ نمیکنه.

برای مثال شاید کسی در حوزه ی طراحی وب فعالیت کند و بخواهد نمونه کار خود را به مشتریان خود نشان دهد. دوره آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته برای عزیزان قرار خواهد گرفت البته برای حرفه ای شدن در وردپرس شما نیاز دارید که با زبان php نیز آشنا شوید تا مشکلات کدنویسی خودتان را به راحتی حل کنید ما در دوره های آموزش طراحی سایت و آموزش طراحی قالب وردپرس به دانشجویان آموزش دادیم چگونه یک قالب حرفه ای برای خود یا مشتریان طراحی کنند بعد از اینکه وردپرس رو به صورت کامل یاد گرفتید اگر دوست داشتید طراحی قالب وردپرس رو هم یاد بگیرید حتما در این دوره شرکت کنید. ملت وب فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده است و توانسته رضایت 100 درصدی مشتریان خود را جذب کند. این افزونه ها امکاناتی برای محدود سازی دسترسی هکر ها و افزایش ایمنی سایت در اختیار شما قرار میدهند که میتواند تا حد زیادی از بروز مشکل در سایت شما جلوگیری کند.

در وردپرس یک نسخه خروجی تهیه میکنید سپس در هر جایی که قابلیت درونریزی در وردپرس وجود داره از جمله خود وردپرس که در مرحله قبل دیدیم امکان درونریزی از وردپرس هم وجود داره را انتخاب کرده و محتوای خودتون را از وردپرس به سیستم مورد نظر منتقل کنید. شما می توانید از سرویس آروان کلود برای راه اندازی Cdn استفاده کنید که به کاربران داخل کشور سرویس رایگان می دهد و هم در ایران و خارج از ایران سرور دارد. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعهدهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شدهاست که در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شدهاست. شما با استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس میتوانید امنیت سایت خود را ارتقا دهید.

افزونه وردپرس

مهم است که بدانید مسئولیت آنها وقتی تمام شد شما هم باید موارد دیگر را بررسی کنید. در نصب وردپرس به طور منظم مدیر مهمترین نقش کاربر را بعهده دارد.کاربری که در نقش مدیر است میتواند پست جدید اضافه کند ،هر پستی که توسط کاربران دیگر در سایت گذاشته شده را ویرایش کند. به این صورت که هرچقدر قدرت سرور شما بیشتر باشد، میتواند در مدتزمان کمتری پشتیبانی را پاسخ دهد. پس از آدرس صفحه ای که فایل های وردپرس ما در آن قرار دارد را در مرورگر فراخوانی می کنیم تا مراحل نصب وردپرس آغاز شود و نصب را به اتمام می رسانیم. ورود دو مرحلهای به این معناست که کاربر حتی بعد از وارد کردن رمزعبور در فیلد مورد نظر برای ورود باید یک مرحله دیگر هم طی کند و فقط دانستن رمز عبور کافی نیست. راه دیگر برای ایجاد یک وب سایت سفارشی استفاده از یک زبان برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت، پایتون یا برنامه نویسی دات نت است.

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار میداد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرمافزار متن باز برای مدیریت محتوای سایتها معرفی شد. گزینه edit رکورد مربوط به مدیریت سایت خود را انتخاب کنید و در فیلد مربوطه نام کاری و نام کاربری جدید موردنظرتان را وارد کنید. در واقع این برنامه یک مفسر php شبیه xampp می باشد که قابلیت های بسیاری را در اختیار ما می گذارد. همانطور که ما در ویندوز از نرم افزار های xampp یا wamp و یا در سیستم عامل مک از mamp و حتی در سیستم عامل لینوکس از lamp استفاده می کنیم، در اندروید نیز می توانیم از یک شبیه ساز سرور قدرتمند به نام KSWEB استفاده کنیم. وبسایتهای تأسیسشده با محتوای بیشتر و سطوح بالای ترافیک معمولی باید بر روی یک برنامه میزبانی اختصاصی، VPS یا مدیریت شده از یک ارائهدهنده معتبر با پشتیبانی سایت وردپرس استفاده کنند.

آموزش وردپرس : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا رایگان برای راه اندازی وب سایت در 5 دقیقه می باشد،با استفاده از وردپرس انواع وب سایت شرکتی،خبری،فروشگاهی،شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگو را می توان راه اندازی کرد. اما راه اندازی و مدیریت سایتهای مختلف بدون نیاز به کدنویسی چطور امکان پذیر است؟ برای ورود به پنل مدیریت وردپرس کافیست بعد از وارد نمودن آدرس دامنه سایت خود، کلمه /wp-login.php را وارد کرده و به صفحه Login وردپرس وارد شوید. این قالب ها حاوی کدهای مخرب مخفی هستند که می توانند وب سایت و بانک اطلاعاتی شما را از بین ببرند یا به اعتبار اداری شما خدشه وارد کنند. حامیان میتوانند پست جدید اضافه کرده و پست قبلی خود را ویرایش دهد اما نمیتوانند هیچ پستی حتی پست خود را انتشار دهند.در حال نوشتن پست نمیتوانند دسته ایجاد کنند و باید از دسته های موجود استفاده کنند.با این حال میتوانند روی پست خود تگ اضافه کنند.مهمترین مشکل حامیان این است که نمیتوانند فایلی را بارگذاری کنند.

قطعاً وقتی بتوانید با کم ترین دانش فنی و برنامه نویسی سایت خود را ایجاد کرده و بدون هیچگونه کم وکاستی نسبت به سایر وب سایت ها، وارد رقابت در دنیای تجارت الکترونیک شوید، از وردپرس لذت خواهید برد. لینک های فهرست ها در وردپرس برای سئو از اهمیت زیادی برخوردار هستند یعنی اگر سایت شما دامنه قوی داشته باشد مثل سایت های زومیت و دیجی کالا قطعاً لینک های هدر و منو قدرت زیادی دارد پس می تونید از این بخش برای رتبه گرفتن یکسری مقالات مهم و پربازدید یا محصولات پروفروش استفاده کنید. اگر برای استفاده از قالب نیاز به راهنمایی دارید و یا اگر می خواهید فقط نسخه دموی قالب را ایمپورت کنید، توصیه می کنیم از داده های نمونه استفاده کنید (به خصوص هنگام استفاده از قالب هایی مانند Total که تنوع دموهای نمونه زیادی دارند). این روزها گاهی استفاده از لینکهای خارجی در مقالات امری است طبیعی و بسیاری از سایتها تمایل دارند تا این لینکها را به صورت نوفالو در سایت خود استفاده کنند.

افزایش سرعت وردپرس ابتدا نرم افزار KSWEB را نصب می کنیم و پس از اجرا یک بار آن را ریست می کنیم. خب حالا باید یک دیتابیس بسازیم و همینطور یک نام کاربری و رمز عبور برای کاربر دیتابیس تعریف کنیم و دسترسی کامل را به آن می دهیم. و همینطور قابلیت نصب چند نسخه php و چند وب سرور و همینطور یک ویرایشگر قدرتمند متن با قابلیت syntax highlighting در اختیار ما می گذارد که در نوع خود بی نظیر است! سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) نیز برای اجرا نیاز به مفسر php و یک وب سرور و همینطور mysql که بتوان پایگاه داده را ایجاد و مدیریت نمود دارد. پس در نتیجه cms های امثال WordPress مثل Joomla و Drupal را نیز پیشتیبانی می کند! این افزونه با وردپرس شبکه یا WordPress Multisite که در آن یک نصب واحد وردپرس چندین زیرسایت را کنترل می کند، متفاوت است. در این مقاله به آموزش افزونه WP Fastest Cache که یکی از قوی ترین راهها برای افزایش سرعت بارگذاری سایت های وردپرسی است، می پردازیم.