برای یادگیری وردپرس از کجا شروع کنیم؟

سایت وردپرسی شما علاوهبر رعایت پروتکلهای امنیتی Server-side، باید از افزونههای امنیتی وردپرس هم کمک بگیرد تا حفرههای امنیتی مخصوص به وردپرس برای شما دردسرساز نشود. همچنین باید در نظر داشته باشید که فیلم های رایگانی هم هستند که موضوع کیفیت آموزش در آنها رعایت شده است و مخاطبان به راحتی می توانند از آن آنها جهت یادگیری مباحث طراحی سایت استفاده کنند. وردپرس به زبان PHP نوشته شده است ولی شما برای ساخت پوسته برای وردپرس نیازی به یادگیری زبان PHP ندارید و کافیست در مکان های لازم از تگ های پوسته ها استفاده کنید. برای انتخاب قالب وردپرس روشهای متفاوتی وجود دارد. در هر سایتی فرم تماس وجود دارد. اما مشکلی وجود دارد: عکسهای باکیفیت سایت را سنگین میکند و روی سرعت تاثیر می گذارد.

یک سیستم مدیریت محتوای محبوب که بهخاطر قابلیتهای بیشمارش، توانسته طرفداران زیادی جذب کند. کدام صفحات و محتواهای سایت شما کاربر بیشتری را برایتان جذب کرده؟ فرمهای ساختهشده اتوماتیک با استایل سایت شما متناسب میشوند و Mobile-freindly هم هستند. پس به پلاگینی نیاز است که بهصورت اتوماتیک هم عکسها را فشرده کند هم بهینه و بر کیفیت آنها هم اثری نگذارد. پس میتوانید همین الان وردپرس را بهصورت کاملا رایگان دانلود کنید. Cdn تصاویر را بهصورت دادهای درون کدها بهجای فایل در کدها قرار میدهد و تنها میشود آن را کنار فایل دانلود نمود. کار برای سایتهای فروشگاهی وردپرسی با این پلاگین بسیار بسیار آسان میشود. این پلاگین درمیان صاحبان سایتهای وردپرسی بسیار محبوب است و تابهحال بیش از ۵ میلیون نصب فعال داشته. بیش از 409 میلیون نفر در ماه، حدود 21.1 میلیارد صفحه سایت های وردپرسی را مشاهده می کنند. برای طراحی سایت با وردپرس چه پیش نیازهایی لازم است؟

با نصب افزونه های مخصوص سایت های فروشگاهی، می توانید فروشگاه آنلاین داشته باشید. اگر صفحات وب سایت وردپرسی خود را با استفاده از افزونه Elementor ساخته اید می توانید از ویژگی حالت تعمیر و نگهداری آن بهره ببرید. زبانهای برنامهنویسی مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد. برگه خطای 404 جایی است که وقتی افراد تلاش میکنند به صفحهای روی وبسایت دسترسی پیدا کنند که وجود ندارد، به آن جا هدایت میشوند. وقتی تعداد کامنتها زیاد است کار سختتر هم میشود. نسخه رایگان این پلاگین امکانات زیاد و متنوعی دارد اما با ارتقای آن به پریمیوم میتوانید از امکانات بیشتری نیز استفاده کنید. محتوای باکیفیت با تصاویر گرافیکی، سایت شما را از بقیه سایتها متمایز میگرداند، اما شما نیاز دارید که از تصاویر فشرده استفاده کرده تا سرعت سایت شما افت نکند. کش سایت بهتنهایی کمک نمیکند. پیش بارگذاری: با فعال کردن این گزینه می توان از قسمتهای دلخواه در سایت به صورت خودکار و منظم، کش تهیه کرد که این کار به بارگذاری هرچه بهتر صفحات در آینده کمک می کند.

بزرگترین چالش هر کسب و کاری برای ورود به دنیای دیجیتال داشتن یک سایت است. اگر بخواهم یک دید دراز مدت برای کسب و کار داشته باشید کدامیک به دردتان میخورد؟ پس نصب بروزرسانی های مرتب وردپرس یکی از مهم ترین نکات برای محافظت از سایت وردپرس شما می باشد. یکی از بهترین ابزارها برای سنجش تست سرعت سایت GTmetrix است. افزونهای با بیش از ۵ میلیون نصب فعال که موفقیت در دنیای پیچیدهی سئوی سایت را برای شما آسانتر میکند، البته کار این افزونه آسانترکردن نیمی از دنیای سئو است یعنی On-page SEO. 64.1% از کل وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوای شناخته شده وردپرس، استفاده می کنند.

افزونه وردپرس

هکرا از هیچ نقطه نمیگذرن و مدیریت پیشخوانشم جای موردعلاقشون برای حمله هست. این پلاگین پیشنهاداتی هم برای بهبود خوانایی و بهینهشدن محتواها دراختیار شما میگذارد. بعد، در بخش Tracking میتوانید به دادههایی که برای بهبود عملکرد سایتتان ضروری و حیاتی هستند دسترسی داشته باشید. یا همان شبکه توزیع محتوا از آن جهت باعث بهبود سرعت وبسایت شما خواهد شد که سایت شما در سرور های مختلف در جهان ذخیره می شود و از هر کجا که سایت شما توسط کاربران بارگذاری شود سایت شما در کمترین زمان ممکن از نزدیک ترین سرور به آن مکان لود و بارگذاری می شود. WordPress با همه موتور های جستجو هماهنگ است و همین دلیلی برای عملکرد خوب سئو آن است که به بیشتر دیده شدن وب سایت کمک می کند. برای بعضی سایتها، مثلا فروشگاهیها، عکسها برای جذابیتهای بصری استفاده نمیشوند فقط؛ آنها بخشی از محتوای سایت هم هستند.

کار کردن با وردپرس بسیار راحت است و در این مقاله آنچه برای شروع کار با ورد پرس را نیاز دارید به شما آموزش می دهیم. پس بسیار مهم است که از منبعی معتبر و مورد اطمینان، قالب ها و افزونه ها را خرید و دانلود کنید چون حقیقتا به دردسرهای بعد آن نمی ارزد! چون رابط کاربری این پلاگین بسیار کاربردی طراحی شده است. تقریبا تمامی قسمتهای سایت فروشگاهی را با این پلاگین، که open-source است، میتوانید تنظیم و مدیریت کنید. افزونه Redirection برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس مدیریت و رفع مشکل خطاهای ۴۰۴ و ۳۰۱ که ممکن است به هر دلیلی در سایت شما ایجاد شده باشد کاربرد دارد. علاوه بر این قادر هستید برای داشتن یک کار تمیز وردپرس را در یک پوشه نصب و آدرس مورد نظر استفاده کنید. این به این معناست که وردپرس قابلیت نصب رو در یک پوشه خاص دارا هست.

امروز قصد داریم افزونههای موردنیاز برای وردپرس که بیشتر به آنها نیاز دارید را خدمت شما عزیزان وردپرسی بی تم معرفی کنیم. نه فقط برای منطقه مدیریت وردپرس ، بلکه همچنین برای حساب های FTP ، پایگاه داده ، حساب میزبانی وردپرس و آدرس های ایمیل سفارشی شما که از نام دامنه سایت شما استفاده می کنند. برای مدیریت فایلهای وردپرس بر روی سرور،یک نرم افزار FTP مناسب یک ضرورت است. هر زمان که محتوای شما صرفا حاوی تصاویر و متن باشد، این نوع قالبها، قطعا برای شما مناسب خواهد بود. علاوهبر تنظیم دستهبندی محصولات و صفحات معرفی هر محصول، با Woocommerce میشود نوع و شیوهی پرداخت (خرید) را هم مشخص کرد. مهم هم نیست که کسبوکار بزرگی باشید یا نه (استارتاپی باشید با چند محصول یا چند صد کالا)، این پلاگین برای هر نوع کسبوکاری امکانات و ویژگیهایی مفید و مناسبی دارد. یکی از راه هایی که برای اطمینان و محکم تر شدن قفل های سایت انجام می شود، استفاده از افزونه های امنیتی است.

افزایش سرعت وردپرس

عکس، عکسهای بسیار باکیفیت، قطعا بخشی از هر وبسایت جذابی است. مشکل اینجاست که بیشتر این کامنتها آنقدر واقعی بهنظر میرسند که هرکس را ممکن است به اشتباه بیندازد و آنها را تایید کند برای نمایش در وبسایت. علاوهبراینها، به شما امکان میدهد توضیحات متای (Meta Description) بهینه و مناسبی (ازنظر تعداد کلمات) هم برای هر محتوا بنویسید. این پلاگین به شما امکان میدهد قابلقبولبودن یا نبودن هر صفحه (محتوا) را براساس استانداردهای سئوی داخلی ( مانند خوانایی، رعایتشدن چگالی کلمات کلیدی هر محتوا، وضعیت لینکهای داخلی و خارجی) چک کنید.

اما انتخاب افزونه(های) بهینهسازی مناسب برای سایت شما و بیشترین استفاده را از امکانات آن داشتن شاید کار کمی پیچیدهای باشد. اما نگران نباشید، امکانات نسخههای رایگان کافی است و خیلی خوب از پس نیازهای ضروری سایت وردپرسی برمیآید. آیا وردپرس قدرت کافی برای طراحی یک سایت معتبر دارد؟ 1.1 میلیون ثبت نام دامنه در بازه 6 ماهه برای وردپرس انجام می شود. این دقیقا کاری است که Smush انجام میدهد. از سایت های محبوب ایرانی که از این cms استفاده می کنند می توان به دیجی کالا مگ و دانلودها اشاره کرد. از محبوبترین قالبهای فروشگاهی وردپرس، میتوان به قالب فلت سام (Flatsome) و وودمارت (Woodmart) اشاره کرد.

در نوار کناری صفحه افزونه میتوانید اعتبار افزونه را ببینید،تعداد ستاره ها میزان رتبه را تعیین میکند که پنج ستاره بالاترین و یک ستاره پایین ترین است. وقتی این پلاگین را نصب کنید، خودش تمامی کامنتها و فرمهای تماس دریافتشده را چک میکند و آنهایی را که مشکوک هستند یا پاک میکند یا اگر بخواهید در پوشهی اسپم ذخیره میکند. وقتی پلاگین های ضروری وردپرس را که در نظرتان بود را مشاهده کردید میتوانید گزینه هم اکنون نصب کن را انتخاب کنید تا این افزوه از مخزن وردپرس برای شما نصب شود. وقتی ۴۰ درصد سایتهای نت وردپرسی هستند، طبیعی است که هدف حملهی هکرها هم قرار میگیرند. با توجه به اینکه حدود 40 درصد از سایتهای دنیا وردپرسی هستند آیا این ادعا حقیقت دارد؟ سازگاری: اگر نمی خواهید قالب فعلی وردپرس خود را برای یک افزونه صفحه ساز تغییر دهید، اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا افزونه صفحه سازی که موردنظر شما است با قالب شما سازگاری دارد یا خیر.

طراحی یک سایت حرفه ای و کم هزینه بدون نیاز به کدنویسی دغدغه کسب و کارها است تا بتوانند در میان رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشند. رو گرفته باشید و بتونید با استفاده از مقاله های آموزش وردپرس از وبکیما یک سایت حرفه ای وردپرسی را طراحی کنید. روش دوم را می توان نصب روی هاست و مراجعه به کنترل پنل سایت دانست. WordPress که در ۱۸۰ زبان مختلف موجود است را می توان روی هر سروری میزبانی کرد، در هر مرورگری به آن دسترسی داشت و هر چیزی که می خواهید را می توانید با آن بسازید: وبلاگ، پورتفولیو، وبسایت یا فروشگاه آنلاین. شامل تجزیه و تحلیل های مختلف و ابزار های اشتراک گذاری اجتماعی است.

یکی دیگر از قابلیت های وردپرس این است که بصورت خودکار مطالب شما رو بر حسب مقادیری دسته بندی می کند. نصب و ارتقای وردپرس در بین سیستم های ساخته شده از نظر سادگی و سرعت بسیار معروف است . دانستن پاسخ این سؤالات برای کارشناس سئوی سایت و تیم تجربه کاربری سایتها، مخصوصا برای سئوی سایتهای فروشگاهی ، بسیار بسیار حیاتی است. چون تقریبا برای هر کسبوکاری مجموعهای از themeهای رایگان و پولی طراحی شده است. اگر بخواهید بدانید وردپرس چیست باید بگوییم که وردپرس یک Cms یا سیستم مدیریت محتوای رایگان است که با ابزارهایی که دارد به شما این امکان را می دهد تا محتوای خود را در سایت تان قرار دهید. شاید در ابتدای شروع کسب و کارتان هستید و برای شما سوال باشد اینستاگرام بهتر است یا سایت؟ عده ای به دلیل ترس از عدم امنیت فضای اینترنت، از ورود به کسب و کار اینترنتی جلوگیری می کنند و این یکی از دغدغه های اصلی افراد در حوزه اینترنت است.

با وردپرس می توانید وب سایت دلخواه خود برای کسب و کارتان را راه اندازی کنید و به معرفی کسب و کارتان یا فروش محصولاتتان بپردازید. در ویدیوی زیر به شما می گوییم که داشتن یک وب سایت وردپرسی چه مزیت هایی برای کسب و کار شما خواهد داشت. اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک سایت راه اندازی کنید با وردپرس که یک سیستم مدیریت محتوا است می توانید انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی و غیره را طراحی کنید.

پلاگین وردپرس

همیشه توصیه میشود که قالب را قبل از تغییر در وب سایت خود به صورت زنده امتحان کنید. علاوهبراین، WPForms این امکان را به شما میدهد که پیغامی را که برای تایید ارسال پیام به کاربر نمایش داده میشود نیز ویرایش کنید. بنا بر اهمیت کَش در سایت وردپرسی، در ادامه بهترین پلاگین های کَش وردپرس که می توانید برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید معرفی شده است. تصاویر فضای زیادی را در وب سایت شما اشغال می کنند و می توانند مستقیماً بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر بگذارند.

طراحی سایت بدون کدنویسی و ساخت صفحه های دلخواه را بیاموزند و با افزایش امکانات حرفه ای سایت به سطح پیشرفته تر برسند. چون آموزش ها از صفر و مقدماتی شروع شده و آموزش حرفه ای وردپرس نیز در دوره ها مطرح شده است. در این قدم از نصب قالب اهورا، باید برخی از افزونههای کاربردی را نصب کنید؛ دقت داشته باشید اگر وبسایت شما فروشگاهی است، حتما علاوه بر افزونههای مهم Elementor و MihanPanel Lite، باید افزونه WooCommerce نیز را نصب کنید ولی ما در این مینی دوره به آن نیازی نداریم و آن را نصب نخواهیم کرد و در ادامه روی “نصب کنید” کلیک کنید. اگر دقت کرده باشید، در بخش قالب ها و افزونه ها، شما امکان تغییر کد ها را دارید. آموزش امنیت وردپرس و وبسایت بسیار با اهمیت است دقت کنید که برای تامین امنیت وردپرس انجام قسمتی از این چک لیست کافی نیست و باید تمامی نکات برای بالا بردن امنیت سایت وردپرس را انجام دهید.