تجربه ما وب سایتی برای اشتراک گذاری تجربه

بهترین سایتها از وردپرس استفاده میکنند، اگر چه وردپرس در ابتدا برای ساخت سایتهای وبلاگی و خبری ایجاد شده بود، امروزه دیگر میتوان هر نوع وب سایتی را با آن ایجاد کرد. زمانی که قصد ایجاد یک صفحه جدید برای وب سایت در ویرایشگر محتوای وردپرس وجود داشته باشد، میتوان این موضوع را متوجه شد که تفاوت بسیار کمی میان یک ویرایشگر محتوا در کامپیوتر با ویرایشگر وردپرس وجود دارد. استفاده از وردپرس بسیار آسان است و تقریباً برای هر سناریویی افزونههایی در دسترس دارد.

استفاده از وردپرس جهت طراحی وب سایت برای عموم افراد مناسب است و مسلط شدن بر آن بسیار آسان میباشد. یا ممکن است بسیار برزگ باشند و حتی پلتفرم خاص خود را داشته باشند (برای مثال: افزونه ووکامرس). یا برای سئوی مطالب سایت از افزونه Yoast Seo استفاده میشود. وبلاگها میتوانند موضوعات مختلفی داشته باشند اما مهمترین ویژگی همهی بلاگها این است که مرتب در آنها مطالب و مقالات جدید بارگذاری میشود. در ویرایشگر محتوای وردپرس میتوان به راحتی مطالب را نوشت، تصاویر را افزود و با فشردن دکمه انتشار (Publish) آن را در فضای مجازی منتشر کرد. وردپرس در سال 2003 توسط مایک لیتل و مت مولنوگ آغاز شد. افزونه امنیتی Secupress در سال 2016 در دسترس کاربران قرار داده شد و به دلیل امکانات خوب این افزونه تا سال 2019 حود 20هزار کارربر از آن استفاده میکنند.

پلاگین وردپرس

قالبهایی مانند Enfold یا WoodMart و دهها قالب دیگر توسط توسعهدهندگان و برنامهنویسان حرفهای در این زمینه ارائه شده است که به طراحی یک وبسایت به صورت سریع و بدون نیاز به کدنویسی کمک میکند. مرسوم است که در انجمن وردپرس یک جمله برای افزونهها گفته میشود به هر چیزی نیاز داشته باشید: “یک افزونه برای آن وجود دارد“. افزونه فروشگاهی برای ایجاد امکانات مختلف در وب سایت فروشگاه وجود دارد مانند امکان مقایسه محصولات، افزونه تخفیف، درگاه پرداخت و… برخی از افزونهها رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه ارائه میشوند. به علاوه، در مقایسه با دیگر ابزارهای ساخت وبسایت، WordPress تضمین میکند که همه چیز در آن به روزرسانی شده و نیاز به هیچ پرداخت هزینهای برای لایسنس نیست. در نتیجه نیازی نیست به طور دستی اخبار را به روزرسانی کنید و همه چیز به طور اتوماتیک بهروزرسانی میشود.

پلاگین های بد: نصب افزونه ها با کدنویسی های ضعیف عامل دیگری در کندی سرعت سایت خواهد بود. چرا که ماهیت این سیستم بر انعطافپذیری و ماژلار بودن آن است که در کنار مزیتهای آن مشکلاتی از این قبیل را نیز به همراه دارند. بهمین دلیل بهتر است در کد نویسی این کد ها را به بخش های پایین تر منتقل نمود تا زمانی که کاربران وارد سایت می شوند ابتدا بخش های دیگر برای آن ها لود شود و سپس کد های جاوا اسکریپت برایشان بارگذاری شود. خبر خوب این که WP Rocket منتظر درخواستهای کاربر برای شروع کشینگ نمیماند و از همان ابتدا به صورت فعال کراول را شروع میکند و صفحات را در حافظه پنهان بارگذاری می کند.

معمولا وب سایت ها بر پایه HTML یک قالب و کارایی اولیه برای شما فراهم می کنند در حالی که وردپرس انواع پلاگین ها و تم ها ارائه می دهد تا هر کسی با هر هدفی که از ساخت وب سایت دارد بتواند با توجه به نیازش ساختار سایتش را طراحی کند. وردپرس (WordPress) یک سیستم مدیریت محتوای رایگان، چند وجهی و در دسترس است که امکان توسعه وبسایتها را برای مشاغل کوچک و بزرگ فراهم میکند. سیستم مدیریت محتوا به جای صرف هزینههای بالا برای ایجاد سیستم شخصی خود، برای ایجاد صفحات وب، ذخیره تصاویر و سایر کارکردها، تمام موارد زیرساخت اصلی را برای شما مدیریت میکند تا بتوانید روی بخشهای مربوط به پیشرفت کسبوکار آنلاین خود مانند سئو تمرکز کنید.

افزونه وردپرس این افزونه یک طیف کامل از میانبرهای صفحه کلید را ارائه میدهد که با وردپرس کار میکند و در صرفه جویی زمان به شما کمک میکند. به طور مثال سایتی که میخواهیم طراحی کنیم، یک سایت شخصی است که میخواهیم پروپزال و نمونه کار هایمان را در آن قرار دهیم و میزان تسلط مان بر روی ابزار هایی مانند Adobe Photoshop، illustrator، Pixlr و … وردپرس مدت زمان زیادی است که وجود دارد و مدام بهتر و بهتر میشود تا جایی که از یک پلتفرم ساده به یک سی ام اس قدرتمند تبدیل شده که برای ساخت هر نوع سایتی مورداستفاده قرار میگیرد.

سئو (SEO) در زبان انگلیسی مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد، سئوی سایت یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو یک فرایند برای بهبود یک سایت یا یک صفحه از وبسایت در نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل به شکل طبیعی است و سایتهایی که در رتبههای بالاتر موتورهای جستجو قرار میگیرند و بیشترین تکرار در صفحات بالای نتایج جستجو را دارند بازدید بیشتری را کسب خواهند کرد. پنهان سازی برای دستگاه های تلفن همراه را فعال کنید: که ترجمه عبارت “Enable caching for mobile devices” است باید فعال باشد و البته به صورت پیش فرض فعال هم هست. اما یک نکته را برای استفاده از لایت اسپید کش باید رعایت کنید.

ببینید بعد از اینکه دوره آموزش وردپرس پیشرفته رو مشاهده کردید می تونید روی سیستم خودتون لوکال هاست ایجاد کنید و از وردپرس در لوکال هاست به صورت آفلاین استفاده کنید اما قرار نیست همیشه وردپرس یا سایت شما آفلاین باشد چون سایت آفلاین اصلا معنی ندارد در ادامه آموزش وردپرس این موضوع رو به صورت کامل براتون توضیح میدم تا همه چیز رو متوجه شوید. وبسایتهای ساده، مجلهها، پرتالهای پیچیده، وبسایتهای سازمانی و حتی اپلیکیشنها را میتوان با استفاده از وردپرس ایجاد کرد. در حال حاضر چیزی معادل 30٪ از کل سایتها در جهان از سیستم مدیریت وردپرس استفاده میکنند (آدرس وبسایت رسمی وردپرس) این نرمافزار یک CMS در مقیاس کامل است و اغلب برای طراحی وبسایتهای قدرتمند استفاده میشود. همچنین ایجاد یک کتابخانه افزونههای گسترده سبب شد تا در سال 2004 این پلتفرم پیشرفتهای چشمگیری داشته و نقطه عطفی برای انتقال وردپرس از سکوی وبلاگنویسی به سیستمهای مدیریت محتوای امروزی بود.

برای ایجاد یا ویرایش صفحات میتوانید از بهترین افزونههای وردپرس صفحه ساز مانند ویژوال کامپوزر و افزونه المنتور استفاده کنید و به دلخواه قسمتهای مورد نظرتان را ویرایش کنید. با افزونه فرم ساز مانند افزونه گرویتی فرم برای ایجاد فرمهای مختلف میتوانید استفاده کنید. Seneca با ایجاد فضای سفید و بزرگ و چیدمان بی نقصی که ارائه میدهد، فروشگاه آنلاین شما را درخشان و پر بازدید کرده و در میزان فروش نیز تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت. تالار گفتگو: تالارها یا انجمنهای گفتگو وب سایتهایی هستند که کاربران در آنها میتوانند در مورد موضوعات مختلف گفتگو کرده و به سوالات یکدیگر پاسخ دهند. پلاگین یا افزونه یک نرم افزار کوچک است که به زبان Php نوشته میشود.

برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد که سایت شما در دستگاههای مختلف، بدون هیچ ایرادی باز شود. وب سایت نمونهکار: واناییهای خود را در زمینهی طراحی گرافیک، هنر، برنامهنویسی و… به کمک وردپرس یک پروسه طولانی و طاقتفرسا در راستای ایجاد یک وبسایت به چند کلیک خلاصه میشود و صاحبان وبسایتها و مشاغلها را دهها قدم از رقبای خود جلوتر میبرد. افزایش سرعت وردپرس و بهینه سازی پایگاه داده : هرزمانی که یک صفحه یا یک پست را در وردپرس ذخیره میکنید، یک بازبینی ایجاد می شود. همچنین پکیج های ارائه شده در زمینه سئو سایت و بهینه سازی، به نحوی است که بتواند جوابگوی نیاز شما بر اساس بزرگی سایت شما باشد و در صورت تمایل می توانید برخی از خدمات را به صورت خصوصی سازی شده به پکیج خود اضافه کنید تا بیشترین بهره وری را از خدمات یاس وب در زمینه سئو سایت وردپرسی داشته باشید.

افزایش سرعت وردپرس

بیش از ۴۳٪ از وب سایتها به وسیله وردپرس ساخته میشوند و این میزان روزبهروز در حال افزایش است. این افزونه دارای بیش از 30 فیلد فرم است که می توانید از آنها استفاده کنید. افزونه یا پلاگین (Plugin) وردپرس چیست؟ به طور مثال سرعت بارگذاری بهینه ای دارند و یا موتور های جستجو براحتی می توانند به آنها بخزند و اطلاعات آنها را واکشی کنند. یکی از مهمترین اقداماتی که هر وبسایتی برای رشد به آن نیاز دارد بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است.

کلاس زیر در بخش load javascript قرار بگیرد. Themes Security به طور مداوم از تمامی اطلاعات وب سایت شما پشتیبان تهیه کرده و شما را مطمئن میکند که در صورت وجود مشکلاتی از جمله هک شدن سایت یا از دست رفتن اطلاعات، میتوانید آنها را بازگردانی کنید. هکرها همیشه در پی راهی برای نفوذ و سو استفاده از وبسایت ها هستند اما به هیچ عنوان وردپرس گزینه راحتی برای هکرها نیست، با توجه به بروز رسانیهای مداوم و رفع مشکلات امنیتی که گاهاً در وردپرس یافت میشود امروزه وردپرس به یکی از امن ترین سیستمهای مدیریت محتوا تبدیل شده و ضمن اینکه شما میتوانید با استفاده از افزونههایی مثل iThemes Security و all in one wp security امنیت وبسایت خود را تا حد خیلی زیادی ارتقا دهید. نمایش در موتورهای جستجو وردپرس دارای تنظیماتی است که می توانید به وسیله آن وبسایت خود را از دید موتورهای سایت بی تم (betheme.ir) جستجوگر پنهان کنید.

افزونه یا پلاگین (Plugin) وردپرس چیست؟

وردپرس با رفع مشکلاتی نظیر کدنویسیهای بهینه و سازگار با سئو پلتفرمی مناسب برای طراحی و ایجاد سایتهای واکنشگرا و موبایل فرندلی ارائه میدهد. یک سیستم مدیریت محتوا، ایجاد و اصلاح محتوای دیجیتال را مدیریت میکند که اغلب به اختصار CMS نامیده میشوند. افزونه وردپرس Jetpack امکاناتی را برای مدیریت امنیت، سرعت و ظاهر وب سایت، رشد ترافیک، بهینهسازی تصاویر و … و یا با افزونه وردپرس پشتیبانی و چت یک سیستم چت و تیکت برای کاربرانتان فراهم کنید. کار با آن نیز نیاز به هیچ دانش برنامهنویسی یا کدنویسی ندارد. یکی از مشکلات Joomla این است که ممکن است کمی زمان ببرد تا یاد بگیرید که چگونه با آن کار کنید. اما اشتباه کردن در آن ممکن است سایت را غیرقابل دسترسی کند. در پنجره ی باز شده فیلد آدرس را به صورت کامل خالی نموده و بر روی Move File کلیک نمایید. نخست باید از سونی را که میخواهید ترجمه کنید بر روی رایانه دانلود کنید.

مزیت اصلی استفاده از پلتفرم وردپرس این است که نیازی به هیچ مهارت برنامه نویسی برای ایجاد محتوای آنلاین با استفاده از آن وجود ندارد. زمانی که یک نوشته در بخش (دیداری) ویرایشگر نوشته میشود، وردپرس به صورت خودکار کدهای HTML آن را جهت نمایش آنلاین محتوا در بخش (متن) ویرایشگر ایجاد میکند. این سیستم در واقع نرمافزاری است که به کاربران کمک میکند بدون نیاز به نوشتن تمام کدها از ابتدا و دانش فنی تخصصی، یک وبسایت ایجاد کرده و در آن اقدام به ایجاد محتوا، مدیریت و اصلاح آن کنند.

از مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس میتوان به امکان نصب، کاربرد و تنظیمات آسان در این CMS فوق العاده اشاره کرد. افزایش امنیت وردپرس اولین و مهمترین اصل استفاده از سیستم مدیریت محتوای محبوب است. پس در هر صورت وقتی FTP را انتخاب میکنید، اجازه میدهید که این اطلاعات بصورت رمز نشدهای در مسیرهایی که از امنیت آن اطلاع ندارید، عبور کند. سپس وقتی زمان نمایش آنها در صفحه نمایش فرا رسید، لودشان میکند. وقتی مطمئن شدید، نسخه پشتیبانی بهدرستی بارگیری شده میتوانید بدون هیچ نگرانیای آن را از سایت حذف کنید و هر وقت که خواستید از سیستم خود دوباره قالب را روی سایت بارگذاری کنید. همچنین با سئو فرندلی بودن و حذف توجه صاحبان وبسایتها به دیباگینگ و مسائل امنیتی دست آنها را برای برنامهریزی در جهت بهبود سئوی سایت و پیشرفت در ارائه خدمات بازتر میگذارد. یا همان فانوس دریایی گوگل ابزاری است که گوگل برای بررسی سرعت سایت ارائه داده است و می توانید سایت خود را در پنج مورد زیر به صورت جزئی بررسی کنید و به بهبود سایت خود کمک کتید.