مورد اصلی امنیت وردپرس به سرور میزبانی شما برمیگردد

هنگامی که قصد دارید نوشته های خود را ویرایش و یا نوشته ای اضافه کنید یک حساب کاربری با دسترسی ویرایشگر اضافه کنید و از همین طریق اقدام به ویرایش و یا افزودن نوشته خود کنید. این الگوریتم که با نام Mobile Frindly هم شناخته می شود موجب شد که بسیاری از سایت ها خود را با نسخه موبایل هماهنگ کنند تا به توانند شاهد افت ترافیک سایت خود نباشند. در سال 2015 گوگل الگوریتمی برای بهتر شدن نتایج در موبایل منتشر نمود. شایان ذکر است که گوگل امروزه قادر است که بخشهای مختلف یک صفحه را به صورت مستقل ایندکس کند. برای اینکه یک نقشه راه یادگیری وردپرس حرفه ای داشته باشید و مسیر یادگیری را به صورت حرفه ای پیش بروید برای شما خبرهای خوشی داریم. خوشبختانه پس از اینکه با فیلم آموزش رایگان طراحی سایت با وردپرس، پکیج آموزش وردپرس حرفه ای یا دوره پرچمداران صفر وردپرس بر وردپرس مسلط شدید کار ساده است.

پلاگین وردپرس

به دلیل هزینهی مازاد، بیشتر دارندگان وب سایت تصمیم میگیرند از پروتکل ناامن استفاده کنند. حالا دامنه رو فراخوانی کنید و باید صفحه وب چیزی شبیه این تصویر باشه. نکته ای که باید گفته شه اینه که حتما حتما پیشوند جدول رو تغییر بدین به هرچیزی که دوست دارید و نذارید که پیشفرض خودش باشه و حالا دکمه بفرست رو کلیک کنید. با کمک افزونه ها می توان ظاهر سایت را طبق سلیقه خود تغییر داد. اکوسیستم گسترده پلاگین ها به ورد پرس قدرت میدهد. وردپرس این امکان را به شما میدهد تا در صورت نیاز بتوانید از طریق ایمیل اقدام به ارسال پست در وردپرس کنید. قالب وودمارت به صورت مستقیم از طراح اصلی آن در تم فارست خریداری شده است.

تا جایی که امکان داشت افزونههایی را انتخاب کردیم که رایگان یا کم هزینه باشند. چنین جزئیات به ظاهر کم اهمیت و کوچکی می تواند در نهایت موجب افزایش سرعت وردپرس گردد. اهمیت انتخاب هاست مناسب و تاثیر مستقیم آن روی افزایش سرعت وردپرس چیست؟ زمانی که شما وردپرس خود را نصب میکنید چندین افزونه بهصورت پیشفرض روی وبسایت شما نصب هستند و یکی از این افزونهها WP Jalali نام دارد که این کار را برای شما بهراحتی انجام میدهد. پیش از اینکه دیدگاهی نمایان شود:مورد مهمی است – در این قسمت میتوانید مشخص کنید که آیا دیدگاه ها بلافاصله بعد از ارسال در سایت ثبت و نمایش داده شود یا نیاز به بررسی و تایید مدیر دارد. در سمت چپ آن لیستی از ابزارک ها نمایش داده می شود. یکی از دلایلی که باعث میشود از وردپرس به عنوان یک سیستم بهینه از نظر سئوی گوگل یاد کرد همین ساختار پیوند یکتای آن است.

ساختار پیشفرض نوشته : این بخش هم مشابه مورد قبلی (دسته پیشفرض) میباشد – در بخش افزودن نوشته (در منوی نوشته ها) متاباکسی با نام ساختار نوشته وجود دارد که میتوانید ساختار نوشته خود را مشخص کنید که از چه نوعی هست مثلا فیلم، عکس، صدا و… بیشترین تعداد نوشته در هر برگه ی وبلاگ : مورد مهمی است در این قسمت میتوانید مشخص کنید در هرصفحه از سایت که مطالب لیست میشود (مثل صفحه اصلی، صفحه دسته بندی پست ها، صفحه برچسب هاو…) چه تعداد نوشته را در هر صفحه نمایش دهد. بررسی دیدگاه : اگر در متن دیدگاه بیش از دو لینک وجود داشت به صف بررسی هدایت شود.

چرا که احتمال آلوده بودن فایل های منتشر شده در دیگر سایت های نامعتبر بسیار زیاد است . Sucuri: افزونه امنیتی که مانند یک کارآگاه به بازرسی دیگر افزونههای سایت میپردازد و آنها را از نظر مشکلات امنیتی بررسی میکند. چطور جلوی نفوذ هکر ها و اسپم ها را از سایت وردپرس خود بگیرم ؟ ساختار لینک را هم مقابل هز یک از گزینه ها میتوانید مشاهده کنید این تنظیمات پیشفرض روی ساده است اما بهترین پیوند یکتا وردپرس برای نوشته ها نام نوشته است پس ساختار پیوند یکتای وردپرس را روی نام نوشته بگذارید تا آدرس url نوشته های شما را بصورت پیشفرض نام نوشته تشکیل دهد. عضویت : بصورت پیشفرض امکان ثبت نام برای عموم کاربران غیرفعال است، اگر تیک این گزینه را فعال کنید هر کسی میتواند در سایت شما ثبت نام کند.

در سمت چپ آن لیستی از ابزارک ها نمایش داده می شود.

در غیر این صورت نیاز به انتخاب برگه نیست و بصورت پیشفرض صفحه اصلی شما با آخرین نوشته های شما نمایش داده میشود. خب در خدمتتون هستیم در بحث آموزش وردپرس این بار می خوایم آموزش نصب وردپرس بروی هاست DirectAdmin برو باهم پیش ببریم و قصد داریم که به صورت تصویری نحوه نصب وردپرس روی هاست رو توضیح بدیم. می توانید این کار را به صورت دستی در فایل htaccess انجام دهید، اما با نصب یک افزونه ساده مانند WP Force SSL و HTTPS Redirect می توانید این کار را سریعتر کنید. سیستم ایندکس مطالب در گدشته به صورت طبقه بندی شده بود. دسته پیشفرض نوشته ها : در این قسمت میتوانید یکی از دسته بندی های نوشته های وردپرس را به عنوان دسته پیشفرض مطالب انتخاب کنید.

میتوانم بگویم که بیش از ۸۰ درصد هک سایتهای وردپرسی که در ایران رخ میدهد عدم توجه به همین مسئله است. این پلاگین افزایش سرعت وردپرس دارای روش نصبی ساده می­باشد اما تنظیماتی برای کاربران پیشرفته دارد که امکان بهره­بری بیشتر از این پلاگین افزایش سرعت وردپرس را برای این کاربران فراهم می­آورد. گزینه “بستن دیدگاهها در نوشتههای قدیمیتر از” این امکان را به شما میدهد تا اگر مدت زمان مشخصی (روز) از انتشار یک پست گذشت امکان ارسال دیدگاه برایش غیرفعال شود. در قسمت Databse Name باید نام پایگاه داده رو انتخاب کنیم، قسمت Database Username باید نام کاربری برای پایگاه داده انتخاب کرد و بعدش هم رمز عبور که می تونین با زدن گزینه Random یه رمز تصادفی برای پایگاه داده انتخاب کنین و بعدش هم create کنین. یه همچین اطلاعاتی مثل زیر خواهید داشت.

اولین زیر منو عمومی است. اما در سیستم جدید ایندکس گوگل یعنی کافئین، زمان کمتری برای ایندکس و جمع آوری مطالب نیاز است. پاسخها را جمع آوری کرده و آنها را با نمودارهای میلهای، دایرهای و جعبهای تجزیه و تحلیل کنید. نوع جدید حملات و اتلاف منابع میتوان به دیداس یا ddos از طریق بات نت های تعریف شده اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ یک افزونه سئو آلوده شده بود به سورس کد مخرب به نحوی که اجازه اجرای فرامین را به هکر میداد. علاوه بر این، مت قبلاً در هر نسخه وردپرس، افزونهای به نام Hello Dolly را قرار میداد. برای هر نوشته در خوراک نمایش بده : در خوراک محتوای کامل نوشته را نمایش دهد یا خلاصه مطلب را؟

اندازه میانه – اندازه بزرگ : هر تصویری که در وردپرس اپلود مکنید نسخه اندازه بزرگ و میانه ان را هم تولید میکند و در هاست شما نگهداری میکند این عمل کاربرد چندانی ندارد و صرفا باعث پرشدن فضای هاست شما میشود پیشنهاد میکنم مقادیر انها را صفر بگذارید تا این عمل خودداری شود. پیشنهاد نهایی : هر وردپرسی را که تازه نصب میکنید حتما ابتدای کار به بخش مدیریت تنظیمات وردپرس مراجعه کنید و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید تا بعدا دچار مشکل نشید. نقش پیشفرض کاربر تازه : اگر در فیلد بالا تیک گزینه “هر کسی میتواند ثبت نام کند” را بزنید در این قسمت میتوانید مشخص کنید نقش پیشفرض کاربری که ثبت نام میکند چه باشد؟ اگه توجه داشته باشین باید برای وردپرسمون Database یا همون پایگاه داده بسازیم پس برگردین به Home و روی گزینه MySQL Management کلیک کنید.

افزایش سرعت وردپرس

ناحیه زمانی : ساعت و تاریخ سایت بر اساس این فیلد تنظیم میشود پس موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید. واکنش گرا بودن به این معنی است که زمانی که کاربر، سایت شمارا با یک صفحهنمایش بزرگ مشاهده کند چیدمان بخشهای مختلف سایت شما بهگونهای تنظیم شود که خوانایی سایت شما در این صفحهنمایش بزرگ خوب و خوانا باشد. توقف فروش : کاربران محترم وبسافت۳ به اطلاع میرساند با توجه به قدیمی شدن مباحث دوره و ناکارامد بودن در بازار الان، دوره جدیدی تولید کردیم که در آن آموزش جدیدترین روش ها و متدهای روز، قالب تجاری در سطح قالب هایی که در سایت ژاکت بفروش میرسد طراحی میکنیم.

این بار در آموزش سئو وردپرس رایگان، به یکی دیگر از معیار های مهم سئو سایت پرداخته ایم. افزونه ها، پارامترهای اضافی هستند که وجود برخی از آن ها بر روی وب سایت اجباری و برخی دیگر اختیاری می باشد و با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید آن ها را نصب کنید. سرویس های بروزرسانی : با استفاده از سرویس های بروزرسانی میتوانید این امکان ار داشته باشید که با وارد کردن آدرس این سرویس ها زمانی که پستی در وبسایت انتشار میدهیم، آنها را هم از این انتشار مطلع کند. فرستادن با ایمیل : امکان خاص و جالبی هست!

وردپرس هم یک سیستم عامل تحت وب یا نرم افزار مدیریت محتوا betheme.ir – betheme.ir – محسوب می شود. یک کاربر پیشرفته می تواند رمز عبور شما را به راحتی خراب کند و بدون هیچ زحمتی وارد وب سایت وردپرس شما شود. اما جای برای نگرانی نیست چرا که با روی کار آمدن پلاگین های افزایش سرعت سایت این مشکل به راحتی قابل حل است. ممکن است داده های آماری سایت پاسخ تمام سوالات شما را نداشته باشد ولی برای شروع تحلیل رفتار کاربر و پیدا کردن راه حل های مناسب، نقطه شروع خوبی است. PushEngage با تمام ویژگی های قدرتمند مانند کمپین های قطره ای، تست a/b، تقسیم بندی پویا کاربر، انتخاب یادآوری ها، تجزیه و تحلیل قدرتمند، ردیابی هدف و موارد دیگر ارائه می شود. چند راه حل پشتیبان گیری ارائه می دهد. قالب های چند منظوره معمولا پشتیبانی و مستندات بهتری دارند. اگر افراد دیگری نیز به سایت شما دسترسی دارند میتوانید با توجه به دسترسیهایی که آنها نیاز دارند نقش آنها را انتخاب کنید.

افزونه وردپرس

اگر تیک گزینه “بریدن تصویر بندانگشتی” را فعال کنید تصاویر را در اندازه مشخص شده برش میزند و اصطلاحا کراپ میکند. با فعال کردن این گزینه دیدگاه ها را قبل از نمایش باید بصورت دستی تایید کنید. برای این کار روی ویرایش کلیک کنید و در صفحهای که نمایش داده میشود میتوانید هرکدام از قسمتها را که میخواهید تکمیل کنید. نشان دهید. این شما هستید که باید درمورد چکونگی نمایش آن ها در سایت تصمیم بگیرید البته در صورتی که پلاگین این گزینه ها را پشتیبانی کند. اولین کاری که باید انجام بدین عنوان سایتتون رو وارد کنید و بعدش نام کاربری که می خواین با اون وارد پنل مدیریت بشین ترجیحا نام کاربری بذارید که به راحتی قابل حدس نباشه و بعدش هم رمز عبور خودتون حتما حتما قوی وارد کنید که خودش پیشفرض رمز قوی ایجاد میکنه و شماهم می تونین اون رو تغییر بدین و ایمیل رو حتما ایمیل درست وارد کنید و در آخر هم اگر نمیخواین وبسایت شما در موتورهای جستجوگر نشون بده یا اصطلاحا ایندکس نشه می تونین تیک رو بزنین درغیر این صورت اصلا نیازی نیست تیک اون گزینه زده بشه، خب روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید، تبریک!

فونتهای سایت خود را به صورت داخلی استفاده کنید. با رشد چشمگیر جستجوهای اینرنتی، و رو آوردن مردم به این رویه، بسیاری از افراد این فرصت را برای راه اندازی کسب و کار اینترنی مناسب دیدند. اما به خاطر داشته باشید برای هزینه کمتر، شما خدمات مدیریتی “هاست وردپرس” را از دست میدهید. زبان سایت : وردپرس به زبان های مختلفی ترجمه شده در این قسمت میتوانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که قبل از نصب حتما به این مورد توجه داشته باشید که کدام یک با سایت شما سازگاری دارد. عنوان سایت : عنوان سایت خود را انتخاب کنید نامی که در این قسمت مینویسید خیلی طولانی نباشد ترجیحا کمتر از ۶۵ کاراکتر باشد. صاحبان بعضی از سایت های مجله ای، ترجیح میدهند بعد از مدتی که وب سایت شان ترافیک زیادی جذب کرد، در سایت شان را به حجم زیادی از تبلیغات باز کنند.

یکی از مهم ترین بخش های تنظیمات وردپرس، تنظیمات پیوند های یکتا وردپرس میباشد که در این قسمت میتوانید ساختار لینک صفحات سایت خود را مدیریت کنید. نکات زیر کمی فنی تر هستند و برخی موارد موجود از شما می خواهند که فایل های سایت خود را تغییر دهید یا درک اولیه ای از PHP داشته باشید. برای درک بهتر و شناخت تنظیمات این بخش پیشنهاد میکنم فیلم آموزشی پایین را هم مشاهده کنید اما… آموزش تنظیمات وردپرس هم به پایان رسید، شناخت و درک کامل بعضی از تنظیمات با آموزش متنی مقدور نبود بخاطر همین پیشنهاد میکنم حتما فیلم آموزشی زیر را هم مشاهده کنید تا بتوانید منوی تنظیمات وردپرس را بطور کامل مدیریت کنید. تنظیمات عمومی وردپرس به پایان رسید وارد زیرمنوی بعدی تنظیمات، “نوشتن” میشویم.