کاربردیترین افزونههای وردپرس که باید نصب کنید

عکس ها زندگی را به محتوای شما می آورند و مطلب را راحت تر از جملات به کاربر انتقال می دهد، و طبق تحقیقات در صورتی که شما در محتوای خود از عکس ها و تصاویر رنگی استفاد کنید تمایل کاربران به مطالعه آن نوشته 80% افزایش پیدا می کند. در صورتی که امکان از هاست هایی استفاده کنید که هارد SSD داشته باشند و هر چند کانفیگ ان ها بالا تر باشد بهتر است. با این حال بیشتر این اصطلاح فنی است که درک آن برای مبتدیان دشوار است. قالب تعیینکننده طرح کلی وب سایت است. سایز صفحات: بیشتر این مشکل به خاطر عکس های حجم بالا و غیر بهینه برای وب است.

بعد از رعایت موارد بالا، در صورتی که پشتیبان نتواند طی 24 ساعت کاری محصول شما را نصب کند، میتوانید درخواست بازگشت مبلغ را ثبت نمایید و بعد از تایید تیم راست چین، مبلغ در حساب راست چین شما شارژ خواهد شد. فایل هایی که دخیره می شوند می تواند عکس، CSS، جاواسکریپت، ویدیو و … افزونه های زیادی در وردپرس وجود دارد شما می توانید هر کدام را که به نظر بهتر رسید انتخاب کنید. در بخش Enabled Forms شما میتوانید مشخص کنید گوگل ریکپچا در کدام فرم ها نمایش داده شود. حال کدام را انتخاب کنیم؟ Apply to text widgets : این گزینه Lazy Load را روی ابزارکهای شما فعال میکند. از ستون سمت چپ، روی لینک New کلیک کنید. یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت سایت به کمک وردپرس، نصب افزونه betheme.ir (http://betheme.ir) وردپرس می باشد.

البته نصب این نرم افزار بسیار ساده است و جلسه مربوط به آموزش نصب وردپرس روی ویندوز این موضوع را بصورت کاملا عملی توضیح دادیم. در این مقاله از سئوف مزایا و معایب مهم کار با وردپرس را در مقایسه با کدنویسی اختصاصی توضیح دادیم. افزونه های ضعیف: شاید شما افزونه ای را نصب کرده باشید که کدنویسی ضعیف و عملکرد نا مناسبی ارائه کند. کار های زیر زیاد تکنیکی نیستند و کدنویسی هم لازم ندارند. ولی اگر در صورتی که هنوز سرعت بیشتری می خواهید کار های زیر را انجام دهید. در انتهای صفحه، قسمتی مانند تصویر زیر میبینید. اسلایدر ها یکی دیگر از المان ها در طراحی سایت می باشند که می توانند باعث جلوگیری از افزایش سرعت وردپرس شما شوند.

باعث میشه سایت وردپرس شما به طور قابل توجهی حجیم و سنگین بشه و تهیه نسخه پشتیبان از اون سختتر بشه. همان طور که می دانید یکی از دلایل محبوبیت وردپرس وجود افزونه های متعدد و متنوع در زمینه های مختلف است. CDN ها شبکه ای از سرور ها هستند که در سراسر جهان وجود دارند، هر سرور یک فایل از محتوایی که کاربران در خواست می کنند را در خود ذخیره می کند و به جای اینکه هر بار درخواست را به سرور بفرستند فایلی که با تقاضای کاربر همخوانی دارد را آماده می کند و به کاربر می فرستد. از راه انداخت یک سایت خبری بزرگ گرفته تا سایت های شرکتی و فروشگاه های آنلاین عظیم که میلیون ها کاربر و مشتری دارند، همگی جزو محصولاتی هستند که سیستم مدیریت محتوای وردپرس می تواند قلب تپنده آنها باشد. این قابلیت خود ابزار مفیدی است، زیرا، با تصاویر زیادی که در نیمه پایینی سایت وجود دارند، لود تنبل کمک م میکند تا درخواست تصویر کمتری به سرور ارسال شود و سرعت سایت نیز بالاتر برود.

شاید بگید سرعت اینترنت ایران کم است و زیاد موضوع پر اهمیتی نیست ولی موتور های جستجو چند سالی است که سایت هایی را که دیر لود می شوند را جریمه و از امتیاز سئو آنها کم می کند. گزارش تست سرعت شما به احتمال زیاد دارای توصیه های متعدد برای بهبود است. به همین دلیل بهتر است از قالبهای رایگان استفاده نکنید. این سایت به صورت رایگان این امکان را به شما می دهد که سایت خود را در لوکیشن های مختلف تست کنید. بعضی از شرکت ها هستند که خدمات CDN را ارائه می کنند مانند MaxCDN شما می توانید از خدمات ان استفاده کنید. هرچند شما هر میلی ثانیه ای را که بتوانید از مدت زمان لود سایت خود کم کنید خوب است و همین میلی ثانیه ها است که یک ثانیه را تشکیل می دهند و باعث افزایش سرعت وردپرس شما میشوند.

افزونه رنک مث نیز یک افزونه تازه وارد در زمینه سئو وردپرس است. بهتر است از یک قالب سبک استفاده کنید و قابلیت هایی را که می خواهید را با افزونه های قدرتمند به آن اضافه کنید نه اینکه قالبی با کلی امکانات و جلوه های گرافیکی خریداری کنید که نه تنها همه ی امکانات آن به درد شما نمی خورد بلکه باعث کاهش سرعت سایت شما هم می شود. این مشکل می تواند باعث کاهش چشمگیر سایت بشود. در این قسمت میخواهیم مشکل نصب افزونه وردپرس را بررسی کنیم و بگوییم چگونه افزونه را فعال کنیم که ایرادی در سایت پیش نیاید.

در انتهای صفحه، قسمتی مانند تصویر زیر میبینید.

توجه داشته باشید که یک نسخه پریمیوم با قیمت 89 دلار برای استفاده در 1 سایت وجود دارد. حال فرض کنید که چندین کاربر در دقیقه یک صفحه را در خواست بکنند و هر دفعه این مراحل تکرار شود مطمئنا وقت زیادی را طلب می کند. استفاده از ویدیو حافظه ی نسبتا زیادی را طلب می کند. اگر به دنبال بهبود سرعت وب سایت خود هستید، استفاده از کَش یا حافظه پنهان، به شما بسیار کمک میکند. مرورگر های امروزی سایت هایی را که باز می کنید را در حافظه کش ذخیره می کنند مخصوصا سایت هایی که بازدید شما از آن زیاد است، به محض تایپ کردن آدرس مرورگر آن را لود می شود. در بخش بالا، گفتیم که شما باید، اگر نام کاربری مدیر در سایتتان admin است، حتماً آن را تغییر دهید، اما در این بخش گفتهایم که یک کاربر با نام کاربری admin بسازید! مشکل اصلی زمانی است که هیچ کاربری به کل محتوای سایت شما نیاز ندارد پس بهتر است از یک پیش نمایش برای محتوای سایت خود استفاده کنید و کاربر در صورت تمایل بر روی ان کلیک کند و به صفحه ی مورد نظر برود.

این به روز رسانی ها شامل بهبود های در عملکرد و رفع باگ ها و مشکلات امنیتی است، پس بهتر است هر چند وقت یکبار سایت خود را بروز کنید. حال که فهمیدید که چه چیزی سرعت سایت را پایین می اورد بیاید نگاهی به نحوه ی رفع این مشکلات بیاندازیم. بعضی از قالب ها فقط طراحی زیبایی دارند ولی از لحاظ کد نویسی بسیار ضعیف می باشند و باعث کاهش سرعت سایت شما می شوند. همچنین باعث افزایش پردازش و کاهش پهنای باند شما می شود. این کار هر دفعه نیازمند پردازش های زیادی است و هر دفعه مدت زمان زیادی طول میکشد تا از قسمت های مختلف اطلاعات جمع اوری و اماده شوند. در زمان فشرده ساری عکس های بعضی از رنگ ها حذف می شوند و برخی از اطلاعات که در تصاویر وجود دارند از بین می روند و زمان کمتری برای لود نیاز دارند ولی در تصاویری که فشرده سازی نشده اند مانند PNG حجم بیشتری نیاز دارند و زمان بیشتری نیز برای لود می خواهند.

استفاده از ویدیو حافظه ی نسبتا زیادی را طلب می کند.

در صورتی که عکس ها را بهینه نکنید بیشتر به سایت شما لطمه می زند تا باعث افزایش بازدید آن شود. شاید شما فکر کنید چون از عکس های بهینه در اسلایدر استفاده کرده اید مشکلی پس هیج مشکلی وجود نداره. ممکن است سایت دیگر که بر روی این هاست قرار دارد و مورد حمله قرار بگیرد یا اصلا شاید خیلی زیاد از منابع استفاده کند و پردازش های شما همیشه در صف قرار بگیرند و یا می تواند پهنای باند را کلا اشغال کند. اما اسلایدری که کد نویسی ان ضعیف است کلا وقت شما و کاربران را هدر می دهد، و هیچ کمکی مثبتی به سایت شما نخواهد کرد.

آیا تعداد زیادی عکس و محصول وجود خواهد داشت؟

سریع ترین کش وردپرس شاید به وسیله افزونه ای که تصویر شاخص آن برای معرفی یک چیتای زیباست انجام می شود. می دانیم که انجام تغییرات در پیکربندی سایت می تواند ترسناک بنظر برسد خصوصا زمانی که شما یک تازه کار هستید و تجربه زیادی در زمینه وب و وردپرس ندارید، اما نگران نباشید ما این قسمت را جوری برای شما شرح داده ایم که هر تازه کاری بتواند از پس آن بر بیاید، در کل اگر شما می توانید با ماوس کار کنید پس از پس این مرحله بر می آید. مرحله 3: اولین SmartVideo خود را به سایت خود اضافه کنید. لطفا به یاد داشته باشید قبل از هر به روزرسانی ای از سایت خود پشتیبان تهیه کنید! وقتی که از CDN استفاده می کنید هر بار که کاربر در خواستی به سرور می فرستد فایل ایستایی که از قبل در سرور ها ذخیره شده اند را برای کاربر ارسال می کند و به این دلیل سرور اصلی شما زیاد شلوغ نمی شود و همچنین درخواست کاربر زودتر ارسال می شود.

اینجا نیز بهینه سازی پایگاه داده وردپرس با نصب افزونه هایی مانند Advanced Database Cleaner Premium در کمترین زمان ممکن انجام میشود. وقتی پوشه فشرده شد، همانطور که در ابتدا قالب Underscores خود را نصب کردید، قالب سفارشی طراحی شده شما آماده بارگذاری و نصب در هر سایت وردپرسی است. شما به عنوان یک مدیر سایت باید سایت وردپرس، قالب و افزونه خود را بروز نگه دارید در غیر این صورت افزایش سرعت وردپرس تبدیل به رویایی خواهد شد، غیر قابل اعتماد می شود و در برابر تهدید ها آسیب پذیر می شود. به همین دلیل ما به هر سایت وردپرسی پیشنهاد می کنید از یک افزونه کش استفاده کند. شاید به یاد داشته باشید مدتی پیش تلگرام گفت که از CDN ها در ایران استفاده می کند که خیلی ها با انتقال سرور تلگرام به ایران آن را اشتباه گرفته بودند. برای مثال هاست شما در المان قرار دارد، سرعت بارگذاری سایت صرف نظر از سرعت اینترنت برای کاربری که در المان قرار با کاربری که در ایران است متفاوت است.

به همین دلیل بهتر است از قالبهای رایگان استفاده نکنید.

در کل بهتر است که عکس شما کمتر از 150KB حجم داشته باشد. ما فکر میکنیم MemberPress آسان ترین پلاگین عضویت در وردپرس است اما با در نظر گرفتن معایب بالا پلاگین های دیگری را نیز معرفی خواهیم کرد. اما شما چالش هایی در مسیر طراحی یک پلاگین دارید. در این صورت تا کل محتوایی که در یک صفحه وجود دارند لود شود مدت زیادی طول خواهد کشید. آیا تعداد زیادی عکس و محصول وجود خواهد داشت؟ قبل از اینکه قالبی را خریداری کنید نظرات آن را بخوانید و از پشتیبان سایت فروشنده بپرسید که آیا قالب مد نظر شما بهینه است یا نه؟ کَش وردپرس، به تأخیر انداختن کد های جاوا اسکریپت، فشرده و کم حجم کردن کد های HTML و CSS، حذف رشته کد های اضافی، بهینه سازی پایگاه های داده، Lazy Loading و غیره برخی از قابلیت های این افزایه چند منظوره می باشند. حال مرورگر خود را باز کنید و آدرس localhost/phpmyadmin را وارد کنید.در صفحه ی باز شده در سربرگ database اقدام به نصب یک پایگاه داده ی جدید کنید.

پیکربندی وردپرس: اگر وردپرس صفحات شما را کش نمی کند و برای هر درخواست صفحات را هر بار پردازش کند بار پردازشی بسیار زیادی به هاست و سرور شما وارد می شود مخصوصا زمانی که هاست شما زیاد قدرتمند نباشد این مشکل می تواند به آفلاین شدن کامل سایت شما بیانجامد. طبق تحقیقاتی که سایت StrangeLoop بر روی سایت های بزرگی چون گوگل و آمازون انجام داده است هر ثانیه دیر تر لود شدن سایت می تواند باعث 7% کاهش بازدید کل سایت، کاهش 11% بازدید صفحات سایت و 16% کاهش رضایت کاربران شود! صفحات پویا یعنی هر بار که کاربری درخواست صفحه ای را به سرور شما می فرستد وردپرس طبق درخواست کاربر اطلاعات را جمع آوری می کند و در قالب یک بسته یا صفحه آن را برای کاربر ارسال می کند.

حتما بعد از نصب افزونه کش و بهینه سازی تصاویر متوجه شده اید که سایت شما خیلی سریعتر لود می شود. شما می توانید از سایت های مخصوص بهینه سازی تصاویر مانند Tinyjpg یا Tinypng یا برنامه هایی مانند MSPaint و یا photoshop استفاده کنید. همچنین می توانیم با استفاده از این ابزار سرعت سایت رقبای خود را نیز بررسی کنیم که این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. ولی انجام دادن آنها سرعت سایت شما را بالاتر خواهد برد. بعضی ها فکر می کنند چون سایت در سیستم آنها سریع لود می شود برای همه این گونه است که اشتباه بسیار بزرگی است.

پلاگین وردپرس

شما باید آلبوم هنری را برای پادکست هایی که می خواهید نمایش دهید پیدا کنید و تصاویر را به صورت دستی بارگذاری کنید. بعد از استفاده از روش های بالا باید شاهد چشمگیر سرعت بارگذاری سایت خود و افزایش سرعت وردپرس شوید. این افزونه های می تواند افزایش سرعت وردپرس شما را 2 تا 5 برابر کند. افزونه WP External Links به شما کمک میکند تا مدیریت خوبی روی لینکهای خارجی خود داشته باشید و به راحتی آنها را کنترل کنید. اسکریپت های خارجی: اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات، بارگذاری فونت ها و… افزونه های وردپرس به گونه ای برای دسترسی بهتر و راحت تر در فایل زیپ بارگذاری شده اند و دارای چندین فایل و پوشه php هستند؛ که با توجه به کاربری راحت تر ساده تر و روان تر، به آسانی نصب خواهند شد و شما دغدغه ای از این جانب نخواهید داشت.