تغییر قالب وردپرس و نکاتی که می بایست در مورد آن بدانیم

به همین دلیل باز هم عدهای از مردم نمیتوانند از وردپرس برای ساخت سایت استفاده کنند. تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به شما می گوید که آیا حضور آنلاین سایت شما در حال افزایش است یا خیر و می تواند به موفقیت کمپین های بازاریابی، بیانیه مطبوعاتی یا راه اندازی بخش جدیدی در سایت شما کمک کند. درصورتی که حین انجام کار به مشکلی برخورد کردید، میتوانید آن را در بخش دیدگاه مطرح کنید. هنگام واردکردن پیوند نامعتبر، بدون اینکه در این فایل قوانین خاصی بگذارید، خطای 404 Not Found را در وبسایت خود دریافت خواهید کرد. روش آپلود فایل در پلسک و دایرکت ادمین هم تقریبا به همین ترتیب است.

برای WP هزارتا پلاگین رایگان و پولی وجود داره که ما امروز میخوایم نصب پلاگین در وردپرس رو با روشهای مختلف و به صورت قدم به قدم و با استفاده از تصویر به شما یاد بدیم، پس تا آخر این مقاله شما نصب پلاگین های مختلف رو با دو روش wp-content و یه روش دستی FTP یاد میگیرین، وقتشه که ما betheme.ir رو همراهی کنین. فقط کافیه آن را با چند کلیک که در ادامه به شما میگوییم نصب و فعال کنید و به راحتی از آن استفاده کنید .هر افزونه پس از فعال سازی در پیشخوان وردپرس در قسمت منو ها یک بخشی را با اسم خودشان برای شما ایجاد میکنند که شما به راحتی به تنظیمات و امکانات آن دسترسی داشته باشید . فایلهای حجیم CSS و HTML که دارای تعداد زیادی کد تکراری و فضاهای خالی بین کد ها هستند را با gzip فشرده کنید. در ادامه با زدن دکمه extract file فایلهای وردپرس از حالت فشرده خارج میشوند.

حال باید یک پوشه در رایانه خود با یک نام دلخواه بسازید.

این ها فقط تعدادی از وظایف برنامه نویسی است که ممکن است از شما بخواهند به عنوان توسعه دهنده وردپرس انجام دهید. وردپرس یک پلتفرم سئو دوستانه است، اما هنوز کار های زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش ترافیک وب سایت خود با یک افزونه SEO انجام دهید. امتیاز سرعت برگه PageSpeed Score – این امتیاز به کل سرعت سایت شما و آنالیز سرعت کلی آن در هنگام نمایش به کاربر بررسی و ارائه می شود. ویژگی متمایزی که این پلاگین نسبت به دیگر پلاگینها دارد این است که ظاهر و احساسی واقعیتر را از وبسایت شما در اپلیکیشن به نمایش میگذارد. زمانی که دیتابیس با موفقیت ساخته شد یک پیام سبز رنگ با عنوان Added the database در صفحه جدیدی نمایش داده میشود. سپس روی دکمه Create Database کلیک کنید. بعد از آن تیک گزینه I have copied this password in a safe place را بزنید و روی دکمه use password کلیک کنید.

چون در پایان یک روش بسیار سریع و ساده برای طراحی سایت به شما معرفی کردهایم. چند سالی است که سایت سازها و فروشگاه سازها روند طراحی سایت را وارد مرحله جدیدی کردهاند. اطلاعات مختلف سایت در دیتابیس ذخیره میشوند و از آن جا در اختیار کاربران قرار میگیرند. هر روز ابزارها و وسایلی ساخته میشوند که کارهای مختلف را برای افراد عادی راحتتر میکنند. رضایت گوگل این روزها رضایت کاربران است و کاربران روز به روز کم صبرتر میشوند. فروشگاه سازها و سایت سازهایی مثل پرتال این پیچیدگیها را از بین بردند تا افراد بیشتری بتوانند سایت اینترنتی داشته باشند. اما انتخابتان هر چه باشد، پیشنهاد میکنیم، از تست 7 روزه پرتال استفاده کنید، تا ببینید طراحی و پیاده سازی سایت چقدر میتواند سادهتر و سریعتر باشد. نصب قالب و افزونههای موردنیاز هم مراحل بعدی طراحی سایت با وردپرس هستند.

به این ترتیب آمار بازدید سایت خود را از دست نخواهید داد. هاست فضایی است که فایلها و تمام محتوای سایت در آن ذخیره میشوند. وظیفه دفترچه تلفن این است که تمام شمارههای موردنیاز ما را ذخیره کند و هر موقع که بخواهیم شماره لازم را در اختیار ما قرار دهد. قبل از این که مراحل نصب وردپرس را شروع کنیم به یک پایگاه داده یا دیتابیس نیاز داریم. آیا قصد دارید ویژگی Lazy Load یا بارگذاری تنبل را برای تصاویر خود در وردپرس فعال کنید ؟ حال باید یک پوشه در رایانه خود با یک نام دلخواه بسازید. بعد از این که فایلهای وردپرس را دانلود کردید حالا یک فایل با فرمت .ZIP دارید که باید در هاست خودتان قرار دهید. فقط محل قرار گرفتن دکمههای Extract و Move را پیدا کنید و همین مراحل را روی فایل فشرده وردپرس انجام دهید.

بعد از این کار در صفحه باز شده گزینه Select File را بزنید و فایل وردپرس دانلود شده را انتخاب کنید. روشهای مختلفی برای آپلود کردن این فایل در هاست وجود دارد. سایتهای مختلفی فایلهای وردپرس را برای دانلود قرار دادهاند. فایلهای وردپرس موجود در سایتهای دیگر ممکن است دارای کدهای مخربی باشند که امکان هک شدن سایت شما را برای دیگران فراهم میکنند. سایتهای زیادی برای خرید هاست و دامنه وجود دارد و میتوانید با توجه به بودجه خودتان یک سرویس مناسب دریافت کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما از آخرین نسخه وردپرس استفاده میکند. اگر سایت تان نظرات زیادی دریافت می کند، به جای غیر فعال کردن بخش نظرات، تعداد نظرات را محدود کنید. همچنین اگر به مبحث امنیت وردپرس علاقه دارید، توصیه می کنیم حتما کتاب امنیت تمام قوا در وردپرس و یا فیلم آموزشی افزایش امنیت وردپرس که توسط گروه آموزشی میهن لرن منتشر شده است را تهیه کنید. یکی از مواردی که به امنیت سایت شما کمک میکند بروز رسانی وردپرس است که پیشتر درباره آن صحبت کردیم. Ecwid Ecommerce Shopping Cart نیز یکی دیگر از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس است که در نگاه اول به نظر می رسد شبیه ووکامرس است اما تفاوت های زیادی با آن دارد. یعنی تا زمانی که بعد از ورود به سایت اسکرول نکنید تصاویر موجود در صفحات لود نخواهند شد و هرچه به انتهای سایت پیش روید به مرور تصویر هر بخش نمایش داده میشود.

دقت کنید که امنیت دیتابیس سایت شما اهمیت زیادی دارد.

وردپرس خود را مشاهده نمایید. 1. به مسیر نصب وردپرس رفته و روی protect موجود جلوی پوشه wp-admin کلیک نمایید. استفاده نمایید. در وردپرس ویژگیای برای ویدیو تعبیه شده است، بدین صورت که شما URL ویدیو را در وردپرس میگذارید و در آنجا به صورت خودکار جاسازی میشود. در ادامه، فرم تعریف کاربر دیتابیس مثل عکس زیر تکمیل میشود. ابتدا با ثبتنام (رایگان) در پنل توسعهدهندگان نشان و تکمیل موارد خواستهشده در فرم مربوطه، یک کلید دسترسی (API Key) برای Web Map SDK دریافت کنید.

تعداد پست های نمایش داده شده را در یک صفحه کاهش بدهیم. این بدان معنی است که هر بار شخصی از یک پست یا صفحه در وبسایت شما بازدید می کند، تغییراتی داخل آن صفحه ایجاد می شود. برای امنیت بیشتر، بهتر است از یک نام بی معنی استفاده کنید. سرویس میزبانی وردپرس (هاستینگ وردپرس) مهمترین عامل در زمینه امنیت وبسایت وردپرسی شما است. دانستیم که وردپرس با وجود اینکه مزایای بسیار زیادی در زمینه ساخت سایت دارد. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید میتوانید از افزونههای مختلفی که برای انجام این کار وجود دارند استفاده کنید.

سپس روی دکمه Create Database کلیک کنید.

اگر می خواهید ترافیک بیشتری را برای یک صفحه خاص جذب کنید، Page Speed یکی از فاکتور های اصلی است که باید آن را هدف قرار دهید. زیرا بعد از رشد سایت خود می توانید هاست خود را ارتقا دهید. اما وردپرس را بهتر است فقط از طریق سایت رسمی آن دانلود کنید. برای فارسی سازی برخی از کدهای css نیاز است که تغییر پیدا کند. برای نصب وردپرس در سی پنل ابتدا باید گزینه File Manager را پیدا کنید و وارد بخش مدیریت فایل شوید. در دایرکت ادمین هم با زدن گزینه Upload Files to Current Directory و انتخاب گزینه Choose Files میتوانید یک فایل را در هاست آپلود کنید. در ترجمه فارسی وردپرس، قالب وردپرس یا WordPress Theme یا تم وردپرس با عنوان پوسته وردپرس ترجمه شده است. وقتی که این کارها را انجام دادید نوبت به تنظیمات امنیتی سایت و شخصی سازی قالب وردپرس میرسد. وردپرس نسخههای جدید خود را برای اصلاح آسیبپذیریهای امنیتی منتشر میکند.

پلاگین وردپرس برای خارج کردن فایل وردپرس از حالت فشرده در سی پنل، ابتدا روی آن راست کلیک کرده و سپس گزینه Extract را انتخاب کنید. حالا برای این که فضای اضافی از هاست شما اشغال نشود فایل فشرده وردپرس را پاک کنید. برای آپلود یک فایل در سی پنل باید از نوار بالا گزینه آپلود را بزنید. در پنجره باز شده دکمه Generate Password را بزنید تا یک رمز عبور قوی ایجاد شود. در نهایت با زدن دکمه Go Back to به پنجره فایل منیجر برمیگردید. در این مرحله برای تمامی فایل های وب سایت که از سمت سرور به مرورگر بصورت کش شده ارسال میشود یک تاریخ انقضا ست شده و پس از گذشت از آن تاریخ مجددا فایل دریافت شده و کش تخلیه خواهد شد. پس قدم اول این است که هاست و دامنه خریداری کند. موقع نصب وردپرس باید یک دیتابیس به این سرویس معرفی کنیم.

افزونه وردپرس

بتوانند از قالب و ویژگی های آن بهره ببرند. توصیه میکنیم که این مقاله را حتماً بخوانید، هرچند که خلاصه ناچیزی از آن را به شما ارائه میدهیم. پیشنهاد میکنیم قبل از آپلود وردپرس، هر فایلی که در این پوشه قرار دارد را حذف کنید. فایلهای License و Readme را میتوانید به روشی که گفتیم حذف کنید. بعد از چند ثانیه دانلود فایلهای وردپرس شروع میشود. نحوه آپلود فایلهای وردپرس در این کنترل پنلها تقریبا شبیه به هم هستند. به این ترتیب آمار بازدید سایت خود را از دست نخواهید داد. اجازه دسترسی به آدرس های IP منتخب به دایرکتوری wp-admin به محافظت از سایت وردپرس شما در برابر هکرها کمک می کند. را در باکس مربوطه برای انتقال فایلها وارد کنید. باقی فایلها و پوشهها را با کلیک روی گزینه Select All در بالای صفحه انتخاب کنید. برای مشاهده فایلها وردپرس باید روی گزینه Reload در بالای صفحه کلیک کنید.

یک افزونه می تواند به کدی که آن پیام را نمایش می دهد متصل شود و متن نمایش داده شده را تغییر دهد. دایرکتوری پلاگین وردپرس پر است از بسیاری از قطعات لگو که به شما در افزودن ویژگیها و تغییر ظاهر و حس وب سایت کمک میکند. و بسیاری دیگر از قابلیتهایی که افزونههای وردپرس به شما میدهند. در بعضی از موارد شرکتهای هاستیگ فایلی با اسم index.html در این قسمت قرار میدهند. افزونه امنیت وردپرس iThemes Security یکی دیگر از افزونههای پرطرفدار در این زمینه است که به شما کمک میکند تا موارد امنیتی وردپرس خود را بهبود ببخشید. دقت کنید که امنیت دیتابیس سایت شما اهمیت زیادی دارد. اگر به تصویر زیر دقت کنید، فرآیند اجرای یک صفحه از سایت در مرورگر را متوجه خواهید شد.

افزایش سرعت وردپرس همانطور که گفتیم، خوشبختانه سطح امنیت وردپرس خوب و مناسب است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای ساده و مناسب است اما همچنان پیچیدگیهای خاص خودش را دارد. بعد از نصب وردپرس باید به دنبال آموزشهای کار با این سیستم مدیریت محتوا باشید. این کار امنیت پایگاه داده سایت شما را افزایش میدهد. خیلی خب شاید هنوز شما فردی باشید که پشتیبان وردپرس را به خوبی نمیشناسید و تازه به سایت پشتیبان وردپرس مراجعه کرده باشید، در این بخش با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم که چرا انجام امنیت سایت خود توسط پشتیبان وردپرس به نفع شماست. سایتی که برای شما در این بخش معرفی می کنیم wpthemedetector نام دارد. این دفترچه شامل یک ستون از اسامی و یک ستون از شماره تلفنها است.

وقتی به صفحه جدید وارد شدید، از قسمت Create New Database یک اسم دلخواه را در فیلد New Database وارد کنید. سپس باید از طریق پنل کاربری شرکتی که از آن هاست خریدید به قسمت مدیریت Nameserver دامنه بروید. سپس پنجرهای مشابه تصویر زیر برایتان باز خواهد شد که در آن تمامی اطلاعات مهم پنل هاستتان را می توانید مطالعه کنید. مطابق تصویر زیر نیم سرورها را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. صفحه ای مانند تصویر زیر باز نمایش داده می شود.