نتایج نظرسنجی سالانه 2023 و مراحل بعدی – اخبار وردپرس

Inside the Interactivity API – WordPress News

هر سال، وردپرس به دنبال جمع‌آوری داده‌های سطح بالا در مورد روندها و مضامین در سراسر اکوسیستم وسیع کاربران، سازندگان سایت، توسعه‌دهنده‌ها و مشارکت‌کنندگان برای کمک به تصمیم‌گیری و ارائه بازخورد ارزشمند در مورد وضعیت پروژه است.

برای سال 2023، فرآیند نظرسنجی برای افزایش دسترسی، قابلیت استفاده، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی چند زبانه به روز شد. علاوه بر این، چند سوال جایگزین یا به‌روزرسانی شدند تا اطمینان حاصل شود که نظرسنجی داده‌های مرتبط در مورد موضوعات فعلی و آینده وردپرس را جمع‌آوری می‌کند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌عنوان یکی از سیگنال‌های بسیاری استفاده می‌شود که نقشه راه و مناطق تمرکز پروژه را چه درازمدت و چه درازمدت اطلاع می‌دهد.

نکات برجسته از سال 2023

به طور کلی، آگاهی و/یا استفاده از ویژگی‌های مبتنی بر بلوک، و همچنین منابعی مانند Learn.WordPress.org، سال به سال افزایش می‌یابد. این نشان دهنده تلاش های گسترده پروژه برای افزایش استفاده از این موارد است. با این حال، احساسات مثبت در مورد وردپرس نسبتاً کاهش یافته است، و بیشتر در میان مشارکت کنندگان. تجزیه و تحلیل این نظرسنجی سالانه مناطق خاصی را نشان می دهد که می توانند از توجه بیشتر در سال 2024 بهره مند شوند.

در اینجا نکات برجسته به سه بخش تقسیم می شوند: تدارکات، روندهای عمومی، و احساسات مشارکت کننده.

لجستیک

  • تکمیل‌ها در سال 2023 17 درصد افزایش یافت، اگرچه با وجود افزایش تبلیغ و مشارکت با برخی از شرکای میزبان، هدفی برای دو برابر کردن آنها وجود نداشت.
  • تیم Polyglots این نظرسنجی را از انگلیسی به 9 زبان مختلف ترجمه کرده است که بیشترین میزان در این نظرسنجی بوده است.
  • پلتفرم جدیدی به نام Alchemer را برای بهبود دسترسی، قابلیت استفاده، جمع آوری داده ها، مدیریت و تجزیه و تحلیل معرفی کرد.
  • نرخ تکمیل مجدداً از بالاترین سطح سال گذشته یعنی 63 درصد به 79 درصد در سال 2023 افزایش یافت و ثابت کرد که سرمایه گذاری در پلتفرم جدید و شفاف سازی عبارات ارزشش را دارد.

روندهای عمومی

  • NPS* در کل 30.1 بود، با مشارکت کنندگان 27.9 و غیر مشارکت کنندگان با 32. NPS از سال 2021، زمانی که 45 بود، روند نزولی داشته است.
  • 60٪ از پاسخ دهندگان استفاده از گوتنبرگ را نشان می دهند، 8٪ مطمئن نیستند، و 12٪ از چیزی غیر از گوتنبرگ و/یا ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنند. این نسبت به سال 2022 (54 درصد) افزایش یافته است.
  • 45 درصد از پاسخ دهندگان نشان می دهند که ویرایشگر سایت وردپرس نیازهای سایت سازی آنها را برآورده می کند، 26 درصد بی تفاوت هستند و 29 درصد مخالف هستند.
  • 61 درصد از پاسخ دهندگان نشان می دهند که با مضامین بلوک و افزونه ها آشنایی دارند. در حالی که این سوال قبلا پرسیده نشده بود، در سال 2022، 53٪ گفتند که از بلوک ها استفاده کرده اند
    “در ویرایشگر سایت جدید.”
  • امنیت، عملکرد و پایداری سه حوزه مهمی بودند که پاسخ دهندگان هنگام ساخت وب سایت، پلاگین، تم یا تغییر سبک خود در نظر گرفتند.
  • 63 درصد موافق هستند که وردپرس به خوبی یا بهتر از سایر CMS ها است، از 68 درصد در سال 2022.
  • پاسخ دهندگان نشان دادند که بهترین چیز در مورد وردپرس این است که منبع باز است، گزینه های افزونه فراوانی دارد، سفارشی سازی خوبی دارد، استفاده از آن آسان است و انعطاف پذیری ارائه می دهد. این مشابه سال 2022 است.
  • پیکربندی های بی حد و حصر، عملکرد، مقیاس پذیری، دسترسی، ادغام، میزبانی و پشتیبانی همگی نسبت به سال 2022 نسبت به موارد مورد علاقه وردپرس 100% یا بیشتر افزایش داشته اند.
  • پاسخ دهندگان «پلاگین های زیاد»، «تجربه ویرایش سایت»، «امنیت» و «عملکرد» را به عنوان چهار مورد از بدترین موارد در مورد وردپرس ذکر کردند. جالب تر از همه، 16٪ نشان دادند که هیچ یک از 20 موضوع وحشتناک نبودند، و کاهش 43٪ در تعداد افرادی وجود داشت که نشان می داد “آموزش ویرایش سایت دشوار است.”
  • موتورهای جستجو و یوتیوب همچنان دو منبع رایج برای یافتن اطلاعات در مورد وردپرس هستند، در حالی که آنهایی که در مورد وردپرس می نویسند، به طور کلی، سال به سال کاهش شدیدی داشته اند.

احساس مشارکت کننده

  • 58 درصد از مشارکت کنندگان خودشناس وردپرس گفتند که با نقشه راه پروژه برای «فاز 3» و «فاز 4» به عنوان یک طرح خوب برای افزایش تجربه وردپرس برای توسعه دهندگان، سازندگان و ناشران به طور یکسان موافق هستند.
  • در حالی که حدود یک سوم از پاسخ دهندگان نشان دادند که در پروژه وردپرس مشارکت دارند، تنها حدود نیمی از آنها می دانستند که چگونه درگیر شوند، در مورد WordCamps و meetups می دانستند، تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com را درک می کردند و مزایای منبع باز را می دانستند.
  • از 22 موضوع، توزیع سه مورد برتری که وردپرس باید بر روی آنها تمرکز کند از دیدگاه مشارکت کنندگان گسترده بود، با تنها 13.5٪ امتیاز خام (1350 امتیاز پایه) تفاوت بین عملکرد (18.6٪) در رتبه اول و مشارکتی. ویرایش (5.1%) در جایگاه بیست و دوم. این نشان دهنده نیاز به اجماع بیشتر در میان مشارکت کنندگان در مورد محل تمرکز منابع است و/یا نشان می دهد که پروژه دارای بسیاری از عناصر ضروری با حامیان پرشور است.
  • مشارکت‌کنندگان کمتری در سال 2023 (55%) در مقایسه با 2022 (64%) تجربه مثبت داشتند.
  • به طور مشابه، احساس استقبال در جامعه وردپرس در میان مشارکت کنندگان به 57٪ در مقابل 64٪ در سال 2022 کاهش یافت.
  • علاوه بر این، مشارکت کنندگان احساس می کنند در سال 2023 (46٪) کمتر از سال 2022 (51٪) شناخته شده اند.

همه را با هم جمع کردن

مشارکت و نتایج سالانه نظرسنجی وردپرس در سال 2023، احتمال فرسودگی نظرسنجی در جامعه وردپرس و کاهش رضایت کلی در میان مشارکت کنندگان را برجسته می کند. فرصتی برای افزایش آگاهی در مورد ابتکارات حیاتی مانند WordCamps و سایر منابع برای کاربران و مشارکت کنندگان وردپرس و افزایش پیام رسانی در مورد بهبودهای انجام شده در پروژه به CMS وجود دارد.

آنچه برای سال 2024 برنامه ریزی شده است

در تکرار بعدی نظرسنجی، برنامه این است که سؤالات نظرسنجی را بیشتر بهبود بخشد تا اطمینان حاصل شود که آنها همچنان بینش ارزشمندی در مورد روند پروژه ارائه می دهند. این بدان معنی است که برخی از سؤالات جایگزین می شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلاح شوند.

علاوه بر این، طرح هایی برای توزیع و ترویج نظرسنجی در هر یک از سه وردکمپ شاخص سالانه (اروپا، ایالات متحده و آسیا) در حال بررسی است. این برخلاف یک نظرسنجی سالانه است. کاوش بیشتر در مورد این موضوع در ماه های آینده انجام خواهد شد.

عرشه اسلاید 2023 را مشاهده کنید

یک نسخه مبتنی بر وب از نتایج را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این لینک ممکن است در آینده منقضی شود.


*NPS چیست؟ به بیان ساده، NPS یک KPI است که سازمان‌ها می‌توانند از آن برای اندازه‌گیری میزان احتمال (کاربران، مشتریان، اعضا) برای توصیه یک محصول یا خدمات استفاده کنند. این می تواند به عنوان یک شاخص کلی از قدرت و تمایل برند باشد. اکثر سازمان ها از NPS استفاده می کنند، که می تواند برای محک زدن یک سازمان در یک صنعت در برابر مجموعه ای از همتایان مورد استفاده قرار گیرد.


با تشکر از @dansoschin برای تجزیه و تحلیل و حمایت تحریریه. همچنین از @angelasjin، @eidolonnight و @cbringmann برای بررسی‌ها و ویرایش‌های نهایی‌شان تشکر می‌کنیم.

منبع: https://wordpress.org/news/2024/02/2023-annual-survey-results-and-next-steps/